![]() |
Politikerna skiter fullkomligt i vad skatten är på bensin. Varför? Jo de åker gratis tåg (årskortet betalas av staten) och kallar nästan all bilkörning för tjänsteresa. Då hade inte jag heller gnällt på bensinpriset.
Jag hade gärna kört på gas eller etanol om det var ett vettigt alternativ. tyvärr kan jag inte köpa en bil som är 20% dyrare och bara kan användas i 20% av landet. Subventionera etanolutbyggda mackar och skattesubventionera ombyggnad av bilar till etanoldrift. Det är min patentlösning. |
Citat:
Ta bort skatten på etanol kan vara en idé kanske men samtidigt kommer etanol aldrig kunna ersätta bensinen. Vi måste få fram ännu bättre energikällor. |
Efter Westmans inlägg kom jag på varför polackerna har råd med bil. En majoritet av polens bilar har konverterats till gasdrift.
|
Grejen är den att när vi väl har övergått till etanolbränsle kommer vi att få lika höga skatter på det istället, Göran måste ju ha pengar att bränna i sin vedeldade spis ute på sitt lantställe.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Inget annat. Det handlar inte om miljön. Vattenfall fick trots allt ett av de sämsta betygen i ett miljöperspektiv. Robertsson, alla som bor på landet då och måste använda bil? Det är en stor del av befolkningen. Är det vettigt att de ska betala 15-16 kr per liter enligt dig? Många flyttar till landet för att klara av ekonomin. |
Jag skulle inte anmäla min mailadress till den här sidan - ser alldeles för mycket ut som ett skapligt försök att få tag på en massa mailadresser som man kan skicka spam till.
Vill du ha underskrifter är det bättre om man ska ange namn och ort istället. /Peter |
slaskpost.se finns..
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:45. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson