![]() |
Sökmotorerna kan inte registrera innehållet i flödena, de katogoriserar det bara som javascript och struntar i det. Det är varken bra eller dåligt. Dåligt kanske eftersom mina flöden = no content.
|
du far garna anvanda min om du vill
blog . x3msport . com (dyk relaterat) |
Det har rasslat in ett par till så jag funderar på att bygga om sidan eftersom det är lite blandade ämnen. Jag lovar att kolla på alla och lägga upp dem om de inte är helt förkastliga... :P Det kan dock dröja någon dag...
|
Errol jag är som bekant lite ny på rss-flöden. Har du lagt upp min blogg, din bloggsida verkar vara lite ur funktion så jag kan inte kika själv. Jag undrar pga "den är uppe inlägget" samt att det nämndes något om att plocka bloggar ovetandes tidigare i tråden. Det verkar för mig lite skumt om man bara kan plocka dessa sådär utan vidare, fast å andra sidan så slipper jag krångla med det i så fall så det är för min del bara bra.
Du har inte lust att beskriva lite hur det funkar? Koden måste väl i så fall ligga inbakad i html'ren på nåt sätt... |
Felpost
|
Det är strul med servern som sajten ligger på för tillfället. Därför funkar inte sidan just nu. Jag har lagt upp din blogg, eller rättare sätt rssflödet som hämtar in din blogg och visar den på sidan. Allt bygger på javascript som fungerar ungefär som feedreaders, du kan alltså läsa rss på en vanlig hemsida utan läsprogram. Det finns massor av sajter som kan baka in rssflöden i javascript snabbt o. enkelt, t.ex:
http://www.rss-info.com/en_rssinclude-simple.html http://jade.mcli.dist.maricopa.edu/feed/ De genererar en kod som du kan lägga in på din egen sajt. Enda problemet är att det är ett ganska segt sätt eftersom sajten blir beroende av flera olika onlinekällor för att den skall fungera. Vad du menar med "plocka" förstod jag inte riktigt. De bloggar jag har är sådana som jag fått lov att ha med. Men du kanske menade något annat? |
Citat:
|
För att hålla isär begreppen lite, bloggen är inget annat än en textmassa, en dagbok på någons hemsida exempelvis. RSS-flödet som jag kanske lite felaktigt hänvisar till är adressen till en xml-fil som en bloggare kan uppdatera. När man vill att innehållet i länken skall visas på sin sida kan man med javascript skicka med olika parametrar, t.ex. färg, typsnitt och antal tecken man vill visa på skärmen eller helt enkelt korrigera med ett eget stylesheet i din kod om du vill det.
Många som bloggar lägger helt enkelt ut en länk till sin bloggfil som man kan kopiera och läsa i en reader. Man skall nog fråga dem först om man vill ha materialet på sin sida. Nu har jag letat i tråden efter det du skrev men jag hittar det inte så antingen är jag bra trött eller så syftar du på en annan tråd... Du behöver alltså inte komma åt någons kod, du korrigerar bara den informationen som du länkat till din egen sida. Hoppas jag inte snurrade till det, är lite stressad... |
Hmm... Nu har jag fått fem bloggar härifrån och alla är på engelska... Ingen som skriver på svenska? Har inget problem med det själv men det ser lite konstigt ut att klämma in en helt engelskspråkig bloggsida på en svensk site.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:29. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson