WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Wee.. som jag längtat (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=10145)

Alex 2005-10-03 20:21

JX ligger ju bland annat WN, TV.nu, ASPsidan.se på.

Decibel är grundaren

patrikweb 2005-10-03 20:27

Extra pris verkar fungera bra för dom, är alltid en hög som glömmer säga upp som dom kan mjölja ut pengar under ett extra år sedan.

Folk har en förmåga köpa som impulsköp om det är billigt, men sedan glömma att läsa avtal och säga upp sedan.

Loopia verkar köra kampanjer varje månad minst, såg nu att "rabatt ges på första fakturan". Fakturerar dom per månad eller per år? Om dom fakturerar per månad tjänar man ju bara max 57:-

JonathanS 2005-10-03 21:22

Citat:

Originally posted by patrikweb@Oct 3 2005, 20:27
... "rabatt ges på första fakturan". Fakturerar dom per månad eller per år? Om dom fakturerar per månad tjänar man ju bara max 57:-

Om du hade läst klart ovan citerad mening så hade du sett att den fortsätter med "vid beställning av årsabonnemang".

När Loopia kör kampanjer skriker småaktörerna "fula extrapriser", när andra webbhotell gör detsamma går det obemärkt förbi. Intressant det där.

patrikweb 2005-10-03 21:54

Har alldrig sagt något om priset, känns mer som dom större webbhotellen försöker fånga in så många kunder.

Mattias 2005-10-03 23:27

Det är troligen det många gör :)
Jag skulle gärna tjäna mer och ha fler kunder även fast jag var stor eller liten.

grazzy 2005-10-03 23:32

Citat:

Originally posted by patrikweb@Oct 3 2005, 22:54
Har alldrig sagt något om priset, känns mer som dom större webbhotellen försöker fånga in så många kunder.

Skrämmande att de försöker få "många" kunder. Riktigt upprörande.

jimmie 2005-10-04 00:17

Someone has been bitten by the jealousy bug.

Den vanliga avundsjukan tar över när det Loopia har extraerbjudande. Problemet är att varje gång ni blir så här negativa utstrålar det en osäkerhet vilket kunder känner av. Man ska aldrig snacka skit om en konkurrent, det ger bara negativ effekt men vissa verkar aldrig lära sig...

JonathanS 2005-10-04 00:33

Citat:

Originally posted by jimmie@Oct 4 2005, 00:17
Man ska aldrig snacka skit om en konkurrent, det ger bara negativ effekt men vissa verkar aldrig lära sig...

Helt rätt. Det gäller att agera efter Google's motto "do no evil". Vi har aldrig någonsin talat illa om någon av våra konkurrenter (ok, med undantag för skämt på kontoret om piltavla med FS Data-motiv) och vi har kommit långt ändå.

Det ni ger idag får ni tillbaka imorgon, tänk på det.

Edit: Meningsbyggnad. Dags att gå och sova.

patrikweb 2005-10-04 00:34

När företag växer blir dom sämmre, och icke flexibla och giriga ledning på företaget som bara tänker på pengar.

Kampanjer/Extra erbjudanden är ju alldrig för vara snälla utan helt enkelt ett sätt att öka inkomsten, är glad att man inte har lika många kunder som Loopia eller andra större har då tappar man kontakten och inte kan erbjuda något flexibelt. Känns som även större skiter i om det blir avbrott för dom har ändå så mycket pengar så är skit samma, och ger alltid avbrottet berodde på "det och det" nästan samma orsak.

JonathanS 2005-10-04 00:52

Inget illa menat patrikweb, men du kan inte ha mer fel.

Det finns många bra exempel på stora företag som vidareutvecklas och förbättras. Bara för att ett företag blir stort så blir det inte dåligt, det är en otroligt grov generalisering. Tycker du att Google är dåligt?

Loopia är ett praktexempel på ett stort och väl fungerande företag med en alltjämt "låg nivå". Om än att jag är teknisk chef på Loopia och "näst i rang" efter vår VD så bemöter jag dagligen våra kunder, besvarar e-postmeddelanden som inkommer till oss (support, registry, ekonomi, drift, abuse osv), håller mig uppdaterad om läget på supportavdelningen, läser e-postsvar våra tekniker har skickat osv osv. Och jag är inte ensam om detta, även vår VD har koll på saker och ting ner till en väldigt låg nivå.

Det handlar bara om att strukturera och effektivisera sitt arbete på ett sådant sätt att man får tid och möjlighet till alla de saker man hanterade då företaget var mindre. Om man brinner för det man gör så gör man det noggrant, oavsett vilken nivå den än må handla om.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:10.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson