WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Sökmotorpositionering (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   klättra på sökmotorerna (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=10067)

Nobody 2005-09-28 21:14

Citat:

Originally posted by Jim_Westergren@Sep 28 2005, 19:24
Tyvärr är du i en bransch jag har valt att inte supporta.
Samma här. Om man vill ha grattissupport för den typen av webbplatser får man någon leta efter någon annan än oss.

Fick dessutom ett argt PM av webmastern pga min ganska lindriga kommentar om innehållet tidigare i den här tråden. Sånt gör inte att man köar och står på tårna för att få bidra med hjälp, precis... :rolleyes:

blueplaya 2005-09-28 21:30

ztream tack för något tips iallafall som inte var specifierat, Jim du behöver inte supporta branschen men man kan få hjälp iallafall, Grazzy man börjar väl någonstans, och Nobody om du syftar på mig så var det inte något argt PM =) Jag köar inte eller liknande, jag bara frågar om hjälp och syftade på att få hjälp tillbaka än att få svar om något helt annat.

Nobody 2005-09-28 21:46

Citat:

Originally posted by blueplaya@Sep 28 2005, 21:30
ztream tack för något tips iallafall som inte var specifierat, Jim du behöver inte supporta branschen men man kan få hjälp iallafall, Grazzy man börjar väl någonstans, och Nobody om du syftar på mig så var det inte något argt PM =) Jag köar inte eller liknande, jag bara frågar om hjälp och syftade på att få hjälp tillbaka än att få svar om något helt annat.
ztream menade nog att du kan börja med att läsa igenom hela forumet Sökmotorpositionering på WN.

Om Jim hjälper dig med din sökmotoroptimering så betyder det att hjälper dig med din webbplats, som är i en bransch som han och fler än han inte stödjer. Hur menar du att det ska gå ihop?

Du har redan fått tips på hur du kan börja, men jag ska ge dig ytterligare ett tips. Framför näsan. Det är en dator du har framför dig. Dubbeklicka på symbolen "e" på skrivbordet, skriv in www.google.com och skriv in sökordet "sökmotoroptimering". Klicka på "Sök". Öppna länkarna i sökresultatet. Läs. Det är ett bra sätt att börja.

Okej, det är lugnt. Jag har inte sagt att du köar? Då missförstog du innebörden i mitt inlägg.

Fotnot: Tänk på att normal timdebitering på den typen av service som du efterfrågar här på forumet, ligger på runt 1000+ kr /tim och inte sällan ännu mer.

Mats 2005-09-28 23:22

2 bifogad(e) fil(er)
Du får ju ett fint tips via annonsen nedan. :lol:

Jim_Westergren 2005-09-28 23:38

Aftonbladet:

"Det största svenska webmaster forumet hjälper folk att lyckas med deras svenska porrsidor."

Säger inget mer.

henrik80 2005-09-29 10:51

Tråden var absolut motiverad och mina råd är som många andras, kunskap, struktur, tålamod och ta inga genvägar. Kan straffa sig dyrt. Utvärdera alternativen grundligt innan du investerar externt. Lus läser du detta forum i 48 h hittar du massor av tips och varningsflaggor. Att hitta en specifik åtgärd som man gör fel är som att hitta en nål i en höstack.

Jag har träffat mycket bra och professionella kontakter via detta forum. Bytt mycket bra erfarenheter. Jag föreslår till webmaster att det måste vara en åldersgräns eller att man måste visa prov på seriositet för att få sina inlägg publicerade. Gult kort på många enligt mig.

Jag ber er, fortsätt pajkastning och skitsnack där det hör hemma, hos er, inte i min närvaro, dvs, detta forum.

Jag tar absolut avstånd från att förbättra porrsidor i sökmotorerna, men det finns andra som läser i detta forum.

Over and out.

robertsson 2005-09-29 10:57

Citat:

Originally posted by henrik80@Sep 29 2005, 10:51
Jag ber er, fortsätt pajkastning och skitsnack där det hör hemma, hos er, inte i min närvaro, dvs, detta forum.

Ingen har kastat paj.

"Som man frågar får man svar" finns det ett talesätt som heter. Det har diskuterrats i många, många trådar om placeringar på google. Kommer man och ställer en dum fråga får man ett dumt svar. Så enkelt är det.

blueplaya 2005-09-29 17:07

Citat:

Originally posted by Jim_Westergren@Sep 28 2005, 23:38
Aftonbladet:
Det största svenska webmaster forumet hjälper folk att lyckas med deras svenska porrsidor.
Säger inget mer.

Var hittade du det, hittar ej det på aftonbladet, och till någon annan så frågade jag en enkel fråga men fick en massa annat tillbaka eftersom jag inte sitter i den branschen som dem tycker om =)

Jim_Westergren 2005-09-29 17:11

Det var bara ett exempel.

Du kan kanske kontakta någon annan som kanske kan hjälpa dig men jag tycker av personlige skäl inte det inte ska göras i tråden. Inte med såna här sidor.

grazzy 2005-09-29 17:20

Det är väl inget fel på SEO på alla typer av sidor bara man inte marknadsför dem för något de inte är. Dvs söker man på disney skall man komma till disney.com och ingen annanstans.

Ditt problem här blueplaya är att du ställer frågor som 1) finns tillgängliga gratis om du är beredd att bara arbeta alldeles så lite. 2) finns tillgängliga mot betalning om du kontaktar någon av de användare här i tråden som uttryckligen arbetar med SEO.

Ingenstans, inte på WN, inte på Internet, inte på stan finns det något som är helt och hållet gratis. Antingen får du investera din egen tid i det, eller investera pengar. Tills du har förstått detta kommer du bara att framstå som en irriterande nybörjare som ställer dumma frågor.

End of transmission.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:44.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson