WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Företagsamhet, juridik och ekonomi (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Egen Webb-byrå (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=213)

Isabelle 2003-07-27 03:47

Just ja, det var ju det jag skulle komma till att: jag håller med om att utan värdefulla kontakter kommer du ingen vart. Ingen anlitar en okänd/oerfaren person, oavsett hur fina arbetsprover du har från skolan. Satsa på att först jobba som anställd ett år eller två, så kommer det nog bli mycket lättare att komma igång sedan.

Infocore 2003-07-28 01:19

bättre att du jobbar lite på andra byråer innan du startar eget, det handlar om att lära känna folk och speciellt om att veta hur det går till i branschen. Tom dem stora kan ha svårt att få jobb som lönar sig...

Branschen är, i min mening, drabbad av:
- Konjukturläget ... den största anledningen
- En översvämning av folk, det är ENORMT många som vill göra karriär...fler än efterfrågan faktiskt.

Fast å andra sidan, tror man på sig själv och sin produkt så är det alltid en början. Man ska ju inte ge upp bara för att det inte går så bra för andra.

Xlator 2003-07-28 17:08

Jobba är en omöjlighet tror jag, för det första är det inte det lättaste för NÅGON att få jobb i branschen. För det andra är jag en 17-årig gymnasieavhoppare med inget annat än det jag lärt mig själv eller lärt mig av farsan (som är grafisk designer). Inga papper med andra ord, och vi vet ju hur det här j*vla samhället är med papper. Så nej, jag startar eget utan att först jobba som anställd i branschen, dock tänker jag utbilda mig samt skaffa erfarenhet och bygga upp ett fint portfolio i typ två år, samtidigt som jag ordnar kapital och kontakter. Får se hur det går antar jag.

Omg33k 2003-07-28 21:38

Citat:

Originally posted by Xlator@Jul 28 2003, 03:08 PM
Jobba är en omöjlighet tror jag, för det första är det inte det lättaste för NÅGON att få jobb i branschen. För det andra är jag en 17-årig gymnasieavhoppare med inget annat än det jag lärt mig själv eller lärt mig av farsan (som är grafisk designer). Inga papper med andra ord, och vi vet ju hur det här j*vla samhället är med papper. Så nej, jag startar eget utan att först jobba som anställd i branschen, dock tänker jag utbilda mig samt skaffa erfarenhet och bygga upp ett fint portfolio i typ två år, samtidigt som jag ordnar kapital och kontakter. Får se hur det går antar jag.
Börja jobba med nått annat först och gå vidare ifrån det. Rom byggdes inte på en dag.

ZN 2003-07-29 02:52

Det finns alltid jobb för dom som är duktiga, har man talang så kommer kunderna till en.

Xlator 2003-08-27 06:31

bwöh, är på väg att få ett jobb för ett webbföretag, var på intervju och de verkade fett positiva. Är visserligen säljarjobb men jag kommer även jobba extra på provision med webdesign, med möjlighet att bli webbdesigner på heltid beroende på hur det artar sig. :)

Gôtt mos.

ZN 2003-08-27 16:37

Citat:

Originally posted by Jere@Jul 17 2003, 11:22 PM
Brukar ha den som "test sida", eller nån som har nån bra ide till sida? :rolleyes:
Du kan göra en informationssida om dioxid och dess påverkan på miljön!


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:28.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson