WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Diskutera WN (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=37)
-   -   Hejdå WN (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1053663)

tartareandesire 2012-06-04 18:05

Självklart behöver inte Robertsson göra reklam här. Hans post var också mer av ett skämt och nog inte MENAD som egenreklam men den blev ju det ändå. Nu var det inte jag som tog bort den men vi moderatorer kan inte direkt sitta och gissa oss till i vilket syfte länkar postas. Reglerna måste gälla för alla medlemmar.

Jag hoppas Robertsson kommer tillbaka, han har trots allt bidragit till WN en hel del tidigare och jag har svårt att se hur värdet av att medverka i diskussionerna på WN minskar för att man inte får posta en länk till en artikel som handlar om ens egen webbplats.

TheCheesePolice 2012-06-04 18:44

Vad är det med reglerna om egenreklam egentligen? Borde inte egenreklam i rätt mängd vara helt ok? Ger ju faktiskt utökade möjligheter till networking mm. Sen om någon sitter o spammar egenreklam som en idiot är det en annan grej ju, men har svårt att se det hända.

jonssondesign 2012-06-04 20:38

Helt Rätt TheCheesePolice!

Jag känner också att det bör vara okej att dra iväg egenreklam ibland.

Om någon på forumet (person A) frågar efter en tjänst med viss innehåll, och sen så sitter man på en sida (person B) som skulle fungera utmärkt för person A, då får man inte tipsa om den sidan bara för att det är egenreklam. Detta skulle ju i sin tur inte bara skada person B som sitter med siten, utan även person A som faktiskt var ute efter en sida som person B innehar..

Jag tycker att man skulle kunna få dra iväg ett par egenreklam-poster per månad..

Kanske kan man lösa det såhär:

När man skriver en kommentar på någons tråd, så kan man kryssa i en ruta bredvid "Visa din signatur" som säger: Min kommentar innehåller egenreklam.
Sen kan det visas en symbol någonstans i kommentaren.
Har man sen postat, säg, 5 egenrekalm-kommentarer på en månad, så kan man inte posta fler. Och om man skriver en egenreklam-kommentar UTAN att kryssa i rutan så är det fritt fram för moderatorer att ta bort kommentaren.

Låter väl ganska bra? :)

TheCheesePolice 2012-06-04 20:57

Känner personligen att det är grovt överdrivet att ha sådana regler på ett forum lika litet som WN. Givetvis kan egenreklam gå till överdrift, men det kan ju i sådant fall vara upp till moderatorerna att avgöra - däremot finns det ingen anledning att vara småfascistisk över hela grejen när det inte ens är ett problem.

knullis 2012-06-04 21:19

Frågar någon på forumet tex "Finns det ett whitelabelprogram för dating i sverige?" då får absolut inte jag skriva "jaa DF.se" för det är ett grovt övertramp. men om olle skriver "fråga "knullis" så är detta ok? heelt psykopat regler

Gustav 2012-06-04 23:05

Själv gillar jag förbudet mot egenreklam och blir inte särskilt provocerad om ett av mina inlägg raderas. Men om en regel gör att folk inte vill vara kvar, så kanske regeln bör tas bort eller ändras.

Sen tycker jag även att regler bör vara lite flexibla. Det ÄR skillnad om man tipsar om sin egen tjänst i sitt första inlägg, eller om man gör det efter fem års trogen "tjänst" på forumet. Det är alltid avsändaren som avgör om någonting är spam eller inte. Skickar en vän en länk till dig, så svarar du med ett tack. Får du samma länk från en okänd rysk IP, så uppdaterar du ditt spamfilter.

Linuus 2012-06-04 23:38

Citat:

Ursprungligen postat av Gustav (Inlägg 20441771)
Själv gillar jag förbudet mot egenreklam och blir inte särskilt provocerad om ett av mina inlägg raderas. Men om en regel gör att folk inte vill vara kvar, så kanske regeln bör tas bort eller ändras.

Håller med. Om det är ett allmänt missnöje bör ju de ansvariga givetvis se över reglerna och eventuellt revidera dessa.

Anders Larsson 2012-06-04 23:44

Tom jag börjar tröttna, men mest på tjafset om regeln för egenreklam. Brukar gärna bjuda på länkar till andra forummedlemmars tjänster när jag känner till något som passar ��

Den det eviga tjat och dåliga stämning som regeln skapar leder nog till att folk ger sig av.

Björn 2012-06-05 00:01

Jag kan tycka att forumet ibland har "lite" väl lågt till tak... Att moderera forum bör handla mer om att "låta vara" än "hellre en för mkt än en för lite". Det gäller regler generellt, allt från föreningar till forum på nätet. En god stämning byggs av ömsesidig respekt, och högt till tak. Jag förstår dem som tröttnar på motsatsen. En länk till en oberoende tidning, som visar ett test, bör absolut falla inom ramarna för "högt till tak".

Thats my two cents...

empty 2012-06-05 13:35

Hur SVÅR är regeln att följa? Sluta länka erat eget skit så blir allt bra. Så jävla simpelt!


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:36.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson