![]() |
Lovefilm
Någon mer som upptäckt att LOVEFILM inte betalt provision för Leads (registrering_steg_1 - SEK 20) sedan Oktober 2010 ??
Har inte hört ett skit om detta från varken TradeDoubler eller LOVEFILM. Dålig stil att bara ta bort ett event/provisionstyp utan att meddela affiliates om ändringarna. Som att de vill mörka att de sänkt den totala provisionen med 20 kr per ny godkänd kund hos LOVEFILM :mad: |
LOVEFiLM konverterar riktigt dåligt för mig, har inte gett något alls i år.
Är det någon som har det stabilt med Lovefilm här? Revinc, i deras provisionslista finns fortfarande "registrering_steg_1 SEK 20,00", så man borde få även för det. Man kan förresten undra vad skillnaden på dessa är: Prova på erbjudande 2 veckor SEK 100,00 Gratiserbjudande 4 veckor SEK 100,00 Och vad är detta man får betalt för? Kan man inte skriva vettiga namn på ersättningarna, så man förstår? T.ex. "Sale - Fortsatt prenumeration efter provtid"" iSale (testing new tracking) SEK 150,00 Sale (testing new tracking) SEK 150,00 |
Citat:
Citat:
|
Lovefilm
Citat:
Tidigare följade dessa events varandra ganska jämnt (alltså ca 1:1 för leads/sales. Så det är helt klart någon som antingen medvetet eller omedvetet tagit bort spårningen för leads på LOVEFILM. Har kontaktat TradeDoubler om detta problem redan i december 2010, och de svarade att programansvarig skulle återkomma när de undersökt det närmre, men än så länge har det varit helt tyst från TD och ingen info har gått ut om att lead-provision är borttagen. |
Lovefilm
Hej,
I höstas genomförde Lovefilm ett plattformsbyte som påverkade spårningen i affiliateprogrammet. Detta ledde bl.a. till att leadsregistreringar inte längre kunde spåras korrekt och därmed inte heller längre kunde ersättas. Tyvärr förstår vi att informationen kring detta inte varit tillräcklig från vårt håll och det har inte tydligt nog framkommit att ersättningen för registreringar inte längre gällde sedan plattformsbytet ägde rum. Under sommaren kommer Lovefilm att få leadsspårningen på plats igen och kommer då återigen att kunna erbjuda ersättning för leads igen. Mer information om detta kommer. Just nu erbjuder Lovefilm enbart ersättning för försäljning, dvs efter det att kunden har fyllt i betalningsuppgifter och slutfört beställningen. För ytterligare frågor om Lovefilm, vänligen kontakta Lovefilms account manager på [email protected]. |
är det bara jag som sedan några dagar kommer in på andras konton, får upp gamla gränssnittet, får upp andra språk etc etc när jag loggar in hos tradedoubler...?
|
Citat:
Dokumentera med skärmdumpar och spara ner innehållet i cookies från TradeDoubler om du vill hjälpa till att felsöka eller bara bevisa att något är knas. Om du har konto där, så kan det ju vara bra att få eventuella fel åtgärdade snarast. Så glöm inte ta skärmdumparna! |
Citat:
|
Ja exakt, jag råkade inte ut för det sist och förutsatte också att det hade fixats. Orkar faktiskt inte spara cookies etc för chansen att td gör ngt åt det känns som minimal, i så fall får de höra av sig.
|
Hej,
Vi har identifierat att några publishers har fått problem i inloggningen och således fått access till fel information. Vi ser självklart allvarligt på det och jobbar med både kortsiktiga och långsiktiga lösningar på problemet så att det inte kan uppkomma fler gånger. Så sent som igår släppte vi ytterligare en fix för att åtgärda problemet. Om du har fått problem med inloggningen vill vi gärna komma i kontakt med dig så att vi kan åtgärda problemet omgående. Kontakta våra publisher managers [email protected] eller [email protected]. |
Citat:
|
Har ni några planer på att börja dra rätt arbetsgivaravgifter för personer yngre än 26 år?
Det är säkert många som inte känner till att ni drar för mycket pengar. Ni har ju haft flera år på er att ändra era rutiner efter svensk lag. |
Arbetsgivaravgifter
Hej,
I dagsläget har vi tyvärr ett system som inte kan hantera detta problem, men det är absolut något som vi jobbar på att förändra. Lösningen som vi har just nu är att vi självklart korrigerar för alla som kontaktar oss om detta. Hälsningar, TradeDoubler |
Citat:
Men jag skulle uppskatta om ni hade som rutin att betala ut pengarna varje månad i stället för en gång varje halvår, som jag fick berättat i ett supportärende om jag inte missminner mig. |
Fler än jag som inte kan logga in just nu?
Blir redirectad från http://www.tradedoubler.com/se-sv/ till http://www.tradedoubler.com/ vid varje försök. |
Citat:
|
Citat:
Konstigt |
Citat:
Vår målsättning, och också tro om att vi har, är att ha kontakt med de allra flesta som detta berör och kunna åtgärda det för dem. När detta inte sker är det givetvis inte så att vi tjänar några pengar på det. Tyvärr kan vår ekonomiavdelning inte hantera tätare utbetalningar än halvårsvisa just på grund av den manuella hantering som detta i dagsläget kräver. Hälsningar, TradeDoubler |
Ang inloggningsproblem
Hej,
Under kvällen den 22 juni upptäckte vi ett problem med vår plattform som orsakade att inloggningen inte var åtkomlig. Detta åtgärdades inom ett par timmar, och ingen spårning påverkades av det. Dock är det konstigt att du hamnade på en specifik annonsörs affilaiteprogram @deltaco12. Du får gärna höra av dig om buggen kvarstår eller om upptäcker liknande problem. Hälsningar, TradeDoubler |
Är detta från TD? Klickar ogärna på den stora bilden där de står "Klicka här" när de inte finns nått som styrker att det är från td/bythjul.
Date Fri, 1 Jul 2011 10:47:46 +0200 Subject Svara på detta mail | Bythjul.com Client Compost Carma ------------------------ Är ni en affiliate till oss? Hej! Vi på Bythjul tackar er för ett bra samarbete via TradeDoubler och hoppas på ännu bättre resultat i framtiden. Tyvärr har vi under senare tid drabbats av bedrägerisidor och vill nu kvalitetssäkra de anslutna partners vi redan har. Vänligen klicka på länken här eller på bilden nedan för att bekräfta att ni läst detta mail. Tack på förhand! Med vänliga hälsningar Bythjul.com http://bythjul.carmamail.com/5201/94...be6abf1540.jpg |
Har fått samma. Har dock inte klickat. Förstår inte varför ett klick på länken i mailet skulle kvalitetssäkra affiliaten?
Citat:
|
Citat:
Först ser hur många som laddar bilden, sen se hur många som trycker med trackerlänken så att mailen blir grön i listan. Men de kvall säkrar inget, bara kollar att man inte angivit en falsk mail, vilket TD's system har koll på vid reggning. Detta är likadant som att verifiera sin mail vid reggningen så mjadu. |
Hej,
Bythjul-mailet har skickats ut från Bythjul i samråd med oss, och är därmed inget spam. Hälsningar, TradeDoubler |
Hur går det för Halebop att betala sina fakturor?
Halebop SE-11-01824 2011-07-01 x xxxxx Halebop SE-11-01224 2011-05-04 x xxxxx |
Citat:
"Nej men det är ju sommartider, semester o allt möjligt annat viktigt, så vi släpar tyvärr efter flera månader med betalning av fakturor - Det måste ni väl förstå att de blir så?" |
Jag skulle vilja se lite press från Tradedoubler på just detta. Betalningspåminnelse och ränta som delas jämt mellan Tradedoubler och publishers.
Jag föreslår inte att det är något som kickar in direkt. Men kanske när företaget är sen ett par veckor med betalningen. Det är nonchalant mot sina publishers, och även mot Tradedoubler... Något ännu värre är exempelvis detta som man finner under "Ej ännu fakturerade transaktioner" -> "Dustin Home". Bara det att Dustin Home har inte varit affiliate på över ett år (minns faktiskt inte riktigt när de försvann). I mitt fall är det bara en skitsumma, men man undrar ju ändå hur och varför... |
Är det helt omöjligt att få svar från Tradedoubler på mail eller är det bara jag som upplever det?
|
Citat:
|
Tradedoubler har ju endast en fördel: många program.
När fler och fler annonsörer går över till andra nätverk kommer tradedoubler nog inte gå lika bra i Sverige. Tradedoubler, ni borde förbättra svarstiderna på er support samt införa utbetalningsgaranti alternativt låta publicisterna få ta del av dröjsmålsränta. Tillägg: Jag fick svar ganska snabbt på mitt senaste supportmail, ni som inte fått svar kanske ska skicka om mailet för jag har tidigare varit med om att de svarar om man upprepar sig. |
Bara jag som får massa mail om att jag har blivit godkänd för program som jag inte sökt till?
"Hej Addison" börjar dom med dessutom!? |
Hej b_andersson,
Har du möjlighet att skicka in vilken site det rör sig om, alt ditt site-ID eller liknanden så att vi kan kolla ditt konto? Hälsningar, TradeDoubler |
Sämst support i branschen.
3 månader utan svar trots flertalet upprepningar. Bra jobbat. |
Jo, om man får ge lite feedback i denna tråd, skulle jag skulle också gärna vilja se att TD bättrar på supporten.
|
Är det någon som vet om Posten tillhör något affiliate program och vilket i så fall?
Ville inte starta en ny tråd så jag körde i en befintlig istället. |
Junkyard.se tracking nere - redirect fel
Junkyards länkar/tracking fungerar inte sedan igår.
Alla länkar skickas hit http://www2.junkyard.se/External/TDRedirect.aspx Felsök tack! |
Apple verkar inte betala sina fakturor för App Store, snart 3 månader över tiden.
|
Hej TD
Är det tillåtet att i egenskap av publisher genomföra köp i eget namn dvs "handla av sig själv". Programmet i fråga: 20134 |
Framflyttad utbetalning?
I tider när fler och fler affiliatebolag flyttar tillbaka datumen och gör snabbare utbetalningar så har Tradedoubler nu efter alla dessa år flyttat fram sitt utbetalningsdatum en vecka.
Nästa utbetalning 27/9 varav således på kontot 3/10. Gäller detta bara mig eller oss alla och varför? |
Citat:
TD har flyttat fram utbetalningsdatum i september månad tidigare år också. Dock inte med så många dagar som detta året. |
Hej,
Vi är medvetna om den kritik som finns kring våra supporttider och jobbar ständigt på att hålla den nere så mycket som möjligt. Annonsörsspecifika frågor tar i många fall längre tid eftersom vi måste ställa frågan vidare till annonsören, som ibland har en mellanhand även de eller sitter i utlandet. Spårningen i Junkyards affiliateprogram fungera igen och ersättning kommer betalas ut retroaktivt baserat på intjäning som skett historiskt i programmet. När det gäller Apple så väntar vi just nu på svar från dem gällande när vi kan förvänta oss betalningen. För frågan om det är ok att själv handla genom sina egna länkar på Hotels.com så är svaret ja, dock med sagt inte att man själv kan som verksamhet förmedla köp genom sina egna länkar eftersom själva tänket med affiliatemarknadsföring då ju går förlorat. Septembers utbetalningar kommer att genomföras tidigare än det datumet som först meddelas och kommer att genomföras under fredagen och måndagen (16 och 19 september) innan det ursprungliga datumet. Hälsningar, |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:29. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson