![]() |
Bästa vore ju nästan att köra nån form av STIM. Att bredbandsoperatören ger olika alternativ på abonnemang.
Då får fildelarna tanka hem och alla får en del av pengarna. Samtidigt skulle man erbjuda ett form av STIM så antar jag att musik, spel och film industrin skulle få en mängd med mer kunder och därochmed känna lite mer pengar. Jag skulle kunna betala max 5kr per låt (helst 2-3) och om 5 miljoner personer världen över tankar ner den för en femma så har artisten tjänat 25 miljoner på EN låt. Ganska bra betalt om du frågar mig. |
Dom borde sälja rättigheter att få ladda ner en viss film X, sedan ska du få skaffa filmen på valfritt sätt. Om du vill ladda hem den från torrent och få ner den på 5min så ska du få göra det.
|
Varför vore det det bästa ? Det system som gäller för i princip ALL annan konsumtion är att var och en betalar för det den "konsumerar", det är ett system som gäller i princip hela världen, oavsett kultur, oavsett språk, i monarkier såväl som republiker och även i diktaturer.
Det är anmärkningsvärt tycker jag att man vill införa avgifter som ändå får anses vara så nära skatt man kommer om vi pratar om privata företag, förutom att den självklart blir orättvis (det är ju självklart så att den som konsumerar MER tjänar på det, och den som konsumerar mindre förlorar, varför ska JAG betala för dina "skivor", när jag iaf bara går på konserter) vidare är alla former av skatter jag vet "kontrollerade" och "övervakade" vilket ju har varit dom 2 främsta slagorden i striden mot såväl IPRED som FRA.... Citat:
|
Citat:
Om man nu ska tillåta piratkopiering, varför ska vi låta någon ta betalt för någonting i huvudtaget? Varför är musik, spel och filmer så annorlunda? |
Citat:
Och när det gäller mjukvara så spelar det ingen roll open sources kommer at ta över alla vardagliga programvaror. |
Citat:
Ipred-lagen är ju uppenbarligen inte en onödig lag. Man har försökt lösa problemet under flera års tid men ingenting har förändrats. Människor ändrar sig faktiskt inte alltid bara för att man säger till dom. Även om du själv kanske ser den moderna kulturen som negativ så gör nog inte alla det. Jag kan garantera dig att inte alla tonåringar tatuerar sig eller har brallor till knäna, om det nu skulle vara något samhällsskadligt fenomen. |
Citat:
|
Citat:
|
Men biokonsult, som utvecklingen ser ut nu kommer ju inte film/skivbolagen att förlora några pengar eftersom att så många lagt av med piratkopiering i Sverige (både privatpersoner, releasegrupper och trackers)
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:30. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson