![]() |
För min egen del så fungerar det inte alls just nu, men enligt supporten så ska det snart vara igång och fungera. Det känns oerhört skönt må jag säga.
Jag kan ju ta och be Proinet om ursäkt för alla hårda ord som jag tilldelade dom igår, men jag var bara så fruktansvärt frustrerad, ledsen och arg. I'm sorry... Jag vet att ni gjorde och gör ert absolut bästa. Nu får vi dock hoppas att något sådant hack-strul inte inträffar igen. Lika bra att hålla tummarna från och med nu... |
Servern (den jag sitter på) är uppe med httpd.. Dock fungerar inte de vanliga länkarna till webmail och cpanel. 2-3 databaser helt bort (tur man har backup, även om vissa är gamla). Vissa email email konton går ej att logga in på (outlook/webmail). Men måste säga att allt går supersnabbt att arbeta med (cpanel/mysql). Det varar nog bara tills alla vanliga dödliga startar med att arbeta...
|
Jag kommer fortfarande inte åt min webbplats :(
Men jag får väl se det på den ljusa sidan... Jag har inte fått nån skräppost de senaste dagarna (dock har jag inte fått nån mail öht) |
Citat:
|
En stilla undran är ju egentligen bara hur backuperna kunde drabbas av attacken på detta sätt, men det lär vi kanske inte fåt veta.
Trist är det ju i vilket fall och man kan tycka att man som kunde inte borde ha alltför höga förväntningar - man har ju medvetet valt ett alternativ med utpräglad lågprisprofil. Nå, lycka till med återställningen, Proinet. Att skylla det inträffade på Lars Vilks är lika infantilt som att skylla på vägbyggaren när du kör av vägen utan bilbälte och gör illa dig... Dessa typer av attacker, med herrar "Turkish Hacker" som galjonsfigurer, har härjat i stort sett fritt i ett par års tid på olika sajter, våra inkluderade vid något tillfälle. Det behöver u inte betyda att man är ohjälpligt utraderad så länge övriga rutiner fungerar. Dessutom tycker jag man kan begära att ett webbhotell har backuper, men självklart borde man, av självbevarelsedrift, ha det själv också... |
Nu verkar det som att web03 ska fungera. Dock inte cpanel och webmail, men det hoppar väl igång strax också, hoppas jag innerligt... Heja, heja!
|
Mailservern verkar fungera iaf... tror jag...
|
Ja, det gör den, helt klart. Dock fungerar inte länken till webmail och cpanel riktigt fullt ut, men det går ju att nå dit på andra sätt. :)
|
Citat:
inte min :( |
Har feta problem med ens sidas databas medan de andra sidorna verkar ha klarat sig hyggligt.. Antar att de fick en gammal databasbackup men eftersom att dom inte används så ofta så ändras det inte så mycket.. Hoppas verkligen att det andra fixas dock
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:24. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson