chowchow |
2006-06-12 18:29 |
Citat:
Originally posted by fredlund@Jun 12 2006, 17:48
chowchow varför kommer du hit o kaxar? lägg ner..
|
Jag kaxar inte. Hur kan du säga så? Är jag mer kaxig än andra? I så fall får du vara mer konkret. Visa på vad det är för fel som jag skriver. Ingen har ännu gjort det. Det hjälper inte bara att säga att det är fel - det gäller att bevisa det. Eller att någon insatt säger att så här det inte. Men hittills har ingen gjort det - i alla fall inte vad jag sett.
Att PTQ inte hade servrarna hos sig är helt riktigt och att de alltid stått hos Port80 är tydligen också helt riktigt. Att Gottfrid är en av de fyras gäng i TPB är också helt riktigt och att han är ledaren för PRQ är också helt riktigt. Jag påstår inte hellter att TPB eller PRQ står för något politiskt - möjligen lite åt det anarkistiska hållet.
Men som kund skulle jag fundera lite över sambanden mellan TPB och PRQ, speciellt efter polisens razzia. Betalade verkligen TPB något för servrarna som stod hos Port80? Har de någonsin betalat något? Om de inte betalat något, vad beror detta i så fall på? Detta är frågor som föder frågor och som jag inte kan avfärdas med mytomani. Det måste vara verkligheten som gäller och dett är verkligheten.
TPB har varit oerhört skickliga att leverera sin site. Det är inte det som saken gäller, utan det är om det samtidigt pågår "big business" i det tysta. Jag förstår att flertalet fildelare skiter i detta, men jag gör det inte. Skulle det sedan visa sig att ledargruppen i TPB har ett bolag i Schweiz dit pengarna går från verksamheten i TPB, där blir i alla fall jag tveksam. Observera att jag inte anger att detta är brottsligt på något sätt. Detta får polisen avgöra.
Undertecknat av
Peter X
|