robertsson |
2007-08-03 09:57 |
Citat:
Originally posted by swan@Aug 2 2007, 09:58
Citat:
Nu skruvas ersättningarna för hyrbil om och följer från och med idag 31/7-07 de ersättningar som är för hotell. Detta innebär att ersättningarna för sales kommer att sänkas något samtidigt som ersättningarna för isales kommer öka.
Logga in och se hur detta kommer att påverka dig
|
Är det med flit ni gör det extra svårt att tyda era mejl? Tror ni att ni tjänar mer pengar då?
Fick ovanstående mejl från er. Lite förslag: Skicka ut mejlet i förskott, inte samma dag som det börjar gälla. Tala om absoluta belopp. Hur mycket kommer ersättningarna att sänkas? Skriv på svenska. Det gör det lättare att förstå om man är svensk. Vad betyder exempelvis isales?
Hur menar ni att man kan logga in för att se hur det påverkar mig? På er hemsida måste jag leta länge för att hitta min nya ersättning. Men den gamla finns aldrig kvar, så jag kan inte se vilken förändring det är. Eller menar ni att jag skall titta i avslutsrapporten på hur mina intäkter minskat?
När jag får mejl från er om förändringar i tarifferna så brukar jag alltid ta bort annonsören från min hemsida. Vanligtvis har ni hittat på någon försämring utan att motivera varför, och utan att kontakta mig innan. Och som regel går det inte att få reda på hur mycket försämringen är. Det är oseriöst.
|
Just detta mail tycker jag var ganska enkelt. LITE kunskaper om affiliatemarknadsföring får man nog får man nog förusättas ha om man är medlem på TD, annars finns det en ordlista på TDs hemsida. T.ex. termen iSales har funnits i flera år och används av nästan 50% av alla annonsörer.
Sedan det viktigaste som man måste förstå är att det är INTE TD som sätter ersättningarna!
Beslut om ersättningsförändringar bestäms ofta direkt så det är svårt att skicka ut information i förväg.
Informationen om ersättning har legat på samma ställe i 8 år, så helt omöjlig ska den inte vara att hitta, varför inte offra 30 min av ditt liv och lära dig TD's system om du vill tjäna pengar på det?
Vad jag däremot reagerar på är när man blir förflyttad från ett till ett annat segment så skickas ett standardmail ut som inte innehåller information från vilket, till vilket segment man blir förflyttad.
|