![]() |
Jag reggade mig på TradeDoubler igenom länken ifrån Apple Affilate program ( http://www.apple.com/uk/itunes/affiliates/faq.html )
Men inne på Tradedoubler hittar jag ej iTunes programmet så jag kan ansöka dit hur jag än söker. Vad gör jag för fel? |
Citat:
|
snabb fråga....
En snabb fråga ifrån en nybörjare :)
Är de produkter som listas på TD de enda som man får provision på eller är det okej att direktlänka till vilken produktsida som helst, självfallet på villkor att man använder sig av TD:s script etc. Blev det luddigt eller förstår Ni vad jag menar? |
Citat:
"Utmaningen blir att stärka positionen på den svenska marknaden. Det finns fortfarande kunder som handlar böcker men som inte känner till Adlibris." Jag hoppas att det går att få någon klarhet i mina frågor ovan. Av ovanstående citat får jag känslan av att AdLibris definition av kunder är väldigt bred... Källa: http://www.svb.se/nyheter/adlibris-g...f%C3%B6retaget |
Citat:
|
Opps, blev fel :)
|
Har en liten fråga kring när/om man får en sale som resulterar i 0kr?
http://imup.se/t/AqtZzwuTcB.png |
Citat:
Kan ju t.ex. vara en sale av produkt från Comviq, de har ju eget program, allt för att underlätta för oss affiliates. Tele2 har väl bara 3 separata program nu, några till så är vi där. |
Citat:
Så vad menar du, att de är = 0kr för att de har sjuttielva program och de gick via fel td länk? Fast kollar jag t.ex. Comviq affil delen i avslut/lead så är det 2 av 7 sales som gett nått? http://imup.se/t/A7xrdvpjWW.png Kanske dags att kraftigt selektera vilka annonser man visar, dvs efter de som betalar. |
Exakt. SÅ de som klickat på din Comviq-länk och köpt Tele2-abonnemang ger 0kr vilket din rapport visar :)
|
Citat:
|
Citat:
Citat:
|
Ferratum tävling
Citat:
|
Citat:
|
Någon här som använder Nellys produktfeed?
Verkar som hälften av produkterna leder till en sida: Produkten hittades inte på nellys sida... Har kontaktat support utan svar och är väldigt säker på att denna problem ligger på Nellys & TDs sida och inte på min. Några förslag? |
Citat:
|
Citat:
Prova att söka efter produkterna som inte finns direkt på Nellys webbplats och se om du hittar dom där. Då vet du iaf om det rör sig om utgångna varor eller inte. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Min poäng är att kund är svårdefinierat. Det går exempelvis att registrera sig hos AdLibris utan att handla något. Är man kund då? |
Citat:
Det står att dem uppdaterar i stort sett varje dag men felet finns alltid kvar... För övrigt, har precis kommit igång med en av sidorna men tycker att det är väldigt dålig ersättning. http://www.joel-t.com/files/af.jpg Tycker ni inte att det ser skumt ut? |
Citat:
Blir man tvungen att göra egna kontroller på om länkarna fungerar kanske? Borde gå att koda ihop något, men risk att det belastar deras server så mycket så man blir portad? |
Citat:
Visste du föresten att både App Store till iPhone och till datorn också ska ge ersättning. Har någon testat och se om det fungerar och ger konvertering i praktiken? |
Citat:
|
Någon från TD som har info angående detta problem?
Har kontaktat kundservice utan resultat flera gånger... Det är sjukt jobbigt |
Citat:
Det är ju pinsamt att problemet inte är löst trots att det gått så lång tid. Ett bättre alternativ i detta läge vore faktiskt att ta bort feedet, så länge det ligger uppe så förväntar man sig att det fungerar! (Right?) Kanske är det dags att sammanställa aktuella problem och låta en representant för oss publishers ta ett möte med Tradedoubler. Under mötet vill vi få tydligt besked om vad som kommer hända. Samt boka in uppföljning. Detta kommer också underlätta för Tradedoubler, eftersom de kan få veta vad publishers tillsammans tycker, istället för försöka prioritera bland allt smått och stort som skickas in till dem via mail. |
Har nu fått svar från TD att de ska kontakta Nelly direkt och återkomma om detta imorgon.
|
Svarstiderna från TD är verkligen enorma...
|
Det blev som jag förväntade mig... ingen skillnad...
Jag mejlade TD igen idag och den här gången var det en tjej som började ställa dumma frågor istället för att faktiskt ta itu med problemet. Ska kontakta dem igen imorgon och förhoppningsvis få detta fixat. |
Jag undrar om det bara är jag som får 403 error när jag försöker logga in på TradeDoubler. Även mina länkar jag använder för att automatiskt kolla leads och sales ger även dessa 403. Någon annan som är drabbad eller är det möjligen något med mitt konto kanske?
|
Citat:
|
Okok, låter kanske inte så snällt men är glad att det inte var mitt konto som strulade utan något annat. Hoppas de löser det snart i alla fall, och tack för det snabba svaret pontus! Ha en fortsatt trevlig kväll!
|
Just nu utförs ett planerat underhåll....
|
Tradedoubler verkar ha fått lite fnatt i statistik nu efter underhållet:
Aktivitet Totalt Annonsvisningar 0 Klick 11 Unika besökare 0 Leads 0 Sales 0 Commission SEK 0,00 Hoppas man inte går miste om några intäkter eller så nu! |
Citat:
|
Statistiken åter under morgondagen
Hej,
Pga arbete med uppdatering av våra system har inlogget tyvärr varit avstängt under helgen. Spårningen har inte påverkats och alla transaktioner har registrerats, dock är inte all statistik synlig ännu. Det går att logga in igen och statististiken beräknas vara åter under morgondagen. Vänliga hälsningar, TradeDoubler |
Är det någon som tjänar pengar på TD?
Här är senaste månaden för mig, har mestadels kört med Groupon produktfeeds vilket i mitt tycke borde vara ganska intressant. Nedan följer månadens statistik:
Annonsvisningar: 40 586 Klick: 32 Unika besökare: 29 Leads: 3 Sales: 0 Commission: SEK 0,00 Är det någon som tjänar nåt på att visa annonser från TD? |
Citat:
|
Nu har äntligen TD / Nelly fixat problemen med produktfeedet... ush vad lång tid det tog..
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:31. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson