WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Snapback (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=28899)

Alex 2008-08-11 20:21

Underbart roligt :)

autosvar 2008-08-11 20:35

Citat:

Originally posted by Spindel@Aug 11 2008, 18:15
Starkt jobbat av IIS. Står helt på deras sida i det här fallet.
Hoppsan. IIS har visst en del ryggrad trots allt. Detta implikerar väl dessutom att snapauktionssiter inte är ok ur IIS synvinkel?

JonathanS 2008-08-11 20:38

Citat:

Originally posted by victor-@Aug 11 2008, 17:04
Vi jobbar med en återförsäljare som heter Snapback AB.
Med återförsäljare menar du subregistrar, eller?

expression 2008-08-11 20:47

IIS visar att de är stabila. Tack vare Peter och stark utredningsvilja av IIS har dessa nu stängts av! Väldigt bra! Vill ge Peter samt IIS ett stort tack. Nu kommer vi få en mer seriös bransch, vilket gör att inte vem som helst kan börja registrera och vara oseriös.

Bakom det hela står det ändå stora företag, som på sistone inte varit allt för seriösa samt visat på stora förluster. Finns inget mer att säga, ni är körda boys! Gemensam tala, loggar, listor, inget hjälper! This is Sweden boys, not Cypern.

Internet Sweden 2008-08-11 21:00

Såvitt jag kan utläsa av .SE´s beslut, så sägs Gsys upp, med anledning av att de redan tidigare fått en skriftlig varning - till skillnad från de övriga 3. Vad den varningen bestod i känner jag inte till, men det är min fortsatta övertygelse att .SE inte handlat på detta sätt såvida de inte anser sig ha tydliga bevis på att avtalsbrott förekommit i upprepade fall.
Utifall mitt lilla "gräv" bidragit till .SE´s beslut, vill jag inte kommentera mer än "Jag hoppas det!"
Om inte annat kan det ju tänkas att mina inlägg förhindrade någon medlem på WN att buda onödigt högt på domäner - i rädsla för att domänerna annars skulle hamna i händerna på D. Chu, J. Phu eller M. Shu..

Jag har vid upprepade gånger riktat kritik gentemot såväl .SE´s som registrars.se´s brist på handling. Men jag är gärna den som berömmer väl tagna beslut - BRAVO!

Gissar att man kan förklara Snapback.se som "död" tjänst iom detta!?

expression 2008-08-11 21:21

Jag undrar när den åker ner???
Edit: Syftar på snapback.se

victor- 2008-08-11 21:26

Citat:

Originally posted by expression@Aug 11 2008, 20:47
IIS visar att de är stabila. Tack vare Peter och stark utredningsvilja av IIS har dessa nu stängts av! Väldigt bra! Vill ge Peter samt IIS ett stort tack. Nu kommer vi få en mer seriös bransch, vilket gör att inte vem som helst kan börja registrera och vara oseriös.

Bakom det hela står det ändå stora företag, som på sistone inte varit allt för seriösa samt visat på stora förluster. Finns inget mer att säga, ni är körda boys! Gemensam tala, loggar, listor, inget hjälper! This is Sweden boys, not Cypern.

Ursäkta. Jag har inte som avsikt att svara på frågor här, vill ni ställa frågor ang. detta får ni kontakta Rickard på antingen [email protected], eller hans telefonnummer som står under kontaktsidan på www.gsys.se.

Däremot tyckte jag att denna kommentaren var väldigt stötande, det låter nämnligen som det du sa var: "Sanningen spelar ingen roll, detta är Sverige, ni åker dit för vår underhållning!". Jag hoppas att det inte var så du menade det dock.

Erik Stenman 2008-08-11 21:27

Snapback skulle ju kunna börja snappa själva så det är inte säkert att de lägger av.

expression 2008-08-11 21:31

Citat:

Ursprungligen postat av victor-
Citat:

Ursprungligen postat av expression
IIS visar att de är stabila. Tack vare Peter och stark utredningsvilja av IIS har dessa nu stängts av Väldigt bra Vill ge Peter samt IIS ett stort tack. Nu kommer vi få en mer seriös bransch, vilket gör att inte vem som helst kan börja registrera och vara oseriös.
Bakom det hela står det ändå stora företag, som på sistone inte varit allt för seriösa samt visat på stora förluster. Finns inget mer att säga, ni är körda boys Gemensam tala, loggar, listor, inget hjälper This is Sweden boys, not Cypern.

Ursäkta. Jag har inte som avsikt att svara på frågor här, vill ni ställa frågor ang. detta får ni kontakta Rickard på antingen [email protected], eller hans telefonnummer som står under kontaktsidan på www.gsys.se.
Däremot tyckte jag att denna kommentaren var väldigt stötande, det låter nämnligen som det du sa var: Sanningen spelar ingen roll, detta är Sverige, ni åker dit för vår underhållning. Jag hoppas att det inte var så du menade det dock.

Absolut inte så menat, men det är dessvärre delvis klockrent vad ni har hållt på med. Anklagar dig dock inte, men får ändå ha mina egna åsikter :) Önskar dig lycka till, och att du inte åker dit, om det verkligen är så att ni har varit seriösa under hela er registrartid.

autosvar 2008-08-11 21:39

Citat:

Originally posted by expression@Aug 11 2008, 20:47

Vad tycker snapback.se om detta?

(OT: Populär tråd verkar det som "17 Användare läser denna tråd")

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:31.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson