![]() |
Vad skulle vara allvarligt fel? Någon påstod allvarligt att det var min översta kroppsdel. Men den diagnosen tror jag inte på. Jag råkar faktiskt mycket större erfarenhet än det kanske kan verka. Jag tyckte att uttrycket "en tveksam kund till PRQ var fiffigt. Jag visste att de skulle misstolkas. Som potentiell kund är jag mycket tveksam till PRQ pga deras samröre med TPB. Jag säger inte jag är kund - det är något helt annat. Detta tror jag att vi kan komma överens om.
Jag tänker inte tala om vem jag är. Du har inte talat om vem du är. Gottfrid har talat om vem han är och det hedrar honom. Ingen annan har sagt vem den personen är, så varför skulle jag göra det. Jag är inte Pär Brumark - det är jag säker på för min hustru kallar mig Peter. Det är precis samma förnamn som den fjärde personen i TPB har. Han vill inte heller avslöja sitt efternamn, så varför skulle jag göra det. Är TPB ett privat företag? Det var i alla fall en nyhet för mig. Jag trodde inte att TPB var en juridisk person över huvudtaget. Nu säger du att det är ett privat företag. Men då finns det ju bokföring och annan ekonomisk information att ta del, vilket då kommer att göras. Det var spindel som stod för kraschen inte jag och jag är inte Spindelmannen heller. Jag får väl tacka honom för att återge mitt långa inlägg på en annan site. Det tackar jag för. Jag kunde inte ha gjort det bättre själv. Det finns alltså ingen israel som heter Daniel Odet och som har kopplingar på olika sätt till TPB. Det vet du säkert? Varför har inte någon i så fall talat om det för dem som frågat? Det är faktiskt inte enbart jag. Hur kan du veta att denna person inte har någon koppling till TPB? På vad sätt är du involverad i detta? Eller spekulerar du precis som jag gör. |
Citat:
Din hemsida verkar inte fungera - i alla fall inte för mig just nu. Det är lite taskig marknadsföring :D |
chowchow varför kommer du hit o kaxar? lägg ner..
|
Citat:
|
chowchow vadå längesen han va anställd på Rix? vad har du fått den faktan ifrån?
Och tror du föresten TPBs serverar o lina är gratis? går dom o pantar burkar för att få ihop cash? Såklart de finns pengar i reklamen men har svårt att tro de rör sig om miljoner.. |
Citat:
chowchow: Till vem riktade du ditt näst sista inlägg? Mig? Jag har då inte nämnt något om att TPB är ett privat företag? |
Citat:
Vem är denne Daniel Odet. Han är israel och arbetar sannolikt (!) med annonsering för den internationella delen på uppdrag av TPB på ett bolag i Israel. Samme man har tillsammans med en annan person ett patent från 1999 avseende ett system för annonsering på Internet. Denne Daniel Odet är kontaktperson för ett bolag som heter Random Media i Schweiz, som har en svenskregisterad hemsida, där adressen i Schweiz anges liksom e-mailadress och telefonnummer. Detta telefonnummer går till Sverige och ingen svarar när man ringer. Personer på Crystone/Eastpoint har medgett att de fakturerar annonseringen i Sverige för TPB till det bolag som heter Random Media i Schweiz. Alltså följdaktligen således finns det en koppling mellan TPB och bolaget i Schweiz. Till yttermera visso (lägg märke till ett gammalt uttryckssätt) är det enligt uppgift från Crystone/Eastpoint (vilka förresten genomgår en rekonstruktion för närvarande, där ett mycket mindre bolag köper detta bolag) fyra privatpersoner i Sverige, som äger Random Media i Schweiz. Detta är så långt fakta som det går att komma. Inte någon som helst dementi har kommit från TPB och då återstår till slut antagandet att allt detta stämmer. Detta är skrivet av en person som är mycket väl insatt i denna typen av affärsupplägg och han heter inte Pär Brumark. Men det spelar väl inte hur många gånger jag säger detta, eftersom jag är schitzofren. |
Citat:
"Om detta skulle vara sant så måste något vara allvarligt fel. Du säger att du är tveksam kund utan att vara kund, du tycker att ett privat företag ska offentliggöra sin ekonomiska status och sina intäktskällor osv. osv." :rolleyes: |
Citat:
Det är inte jag som ska bevisa att TPB tjänar pengar eller inte. Jag vet inte ens om det är ett bolag eller vad det är för något. TPB drar in annonsintäkter, som måste redovisas på något sätt. De har datorkraft som måste köpas och in betalas. Det är klart att detta kan göras helt privat och att annonseringen helt har överlåtits till någon annan gratis. Men hur i all fridens namn kan man utan pengar öppna upp verksamheten i Holland några dagar senare. Vi talar om en verksamhet med nu kanske 3 miljoner besökare per dag. |
Jag kan berätta en annan sak. Carl Lundström har största delen av sin förmögenhet i Schweiz och att Rix Telecom ägs av ett bolag från Schweiz (i alla fall enligt en årsredovisning). Det kanske låter som en sinkadus att just TPB har koppling till ett annat bolag i Schweiz. Oj, det var tanken på kopplingar väldeliga iväg. Men det måste vara fritt fram att spekulera. Vem vet, kanske de fyra privatpersoner som äger Random Media fått hjälp av Carl Lundström genom hans erfarenheter och kontakter.
Vi tar och frågar Gottfrid och hans kamrater. Hej, hur är det med detta! |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:14. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson