![]() |
Orka betala överpris för så mkt downtime.
Själv använder jag mig av JX Hosting och det fungerar perfekt ;) mvh |
Når inte någon av mina domäner hos Loopia nu... Alla svarar på ping men det går inte att surfa till dom. Suck...
|
Helt appropå att inte kasta sten i glashus:
http://web.archive.org/web/20050204050657/....patrikweb.net/ |
Citat:
Samt det avbrott berodde på en DDoS, och dom andras avbrott har inte berott på en DDoS. Men visst om någon vill se om dom andra inte får problem vid ddos så kan väl någon prova. |
Kanske dags att återgå till ämnet. Även om det är lättare att ha hög tillförlitlighet om man knappt har några kunder :)
|
Nja, man ska kunna ha lika hög även om man har flera tusen kunder. Mer pengar så kan man även bygga vidare på kapacitet / personal.
Enda skildanden på större bolag att aktiägarna vill ha mer pengar i fickan än lägga det på bättre drift. |
Kan någon stänga den här tråden? Det är patetiskt. Visa låter som Göran "him self" här.
Kliv ur min sandlåda :-) Ha en trevlig helg allihopa! |
Citat:
Fast denna gången var det inte jag som startade den... Fast tror faktiskt att alla kan bli bättre på något sätt, om man nu väljer att sattsa på det än spara pengar. Det bör alla fall Oderland om någon veta som gjorde något åt problemet dom haft med B2 och skaffade en extra länk emot dom. Även om det säkert skulle fungerat att inte tagit det steget och sparat pengar. |
jepp, har en som svärfar byggde. Inte min egen alltså :-)
Tror att det är många som njuter just nu när Loopia har nertid eller andra problem. Vi har alla haft våra sämre stunder , tror att Loopia som alla andra jobbar för att åtgärda dessa. Själv skulle jag gärna ge en känga till en stiftelse som skall vara ett stöd för oss , men i själva verket är det tvärtom. 3 riktigt grova missar på kort tid som våra kunder får lida för. BTW Är det någon som specar särskild "IIS" moms på fakturor som går till kund som har valt er som avi ombud? |
Båda ni och sajthotellet har har arbetet med att fixa dom problem som ni har haft och byggt vidare på stabilare lösningar. Sajthotellet flyttade inte till en ny hall bara för att det är "skojj".
Men tyvärr vissa verkar det inte hänt något hos mer än problem på sista åren, som kund vill man att saker fixas snabbare hur mer man betalar. Och man kan tycka hur mer pengar man har hur bättre ska man kunna fixa. Fast lär handla en del om intresse med, om man gillar teknik så kanske man sattsar pengarna i företaget medans som aktieägare i vissa fall inte har något tekniskt intresse och väljer att spara pengar så dom kan köpa ny bil några gånger om året. Men tyvärr är det så, att oftast är dom största ägarna endast intresserad av resultat med så lite kostnader som möjligt. Jag njuter inte så sätt att Loopia är nere, men man funderar på hur ett sådant stort bolag bara har haft mer och mer problem men inte någon stabilare lösning. Fast självklart säkerligen en hel del olika företag har tjänat på Loopias problem och fått en del nya kunder. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:30. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson