![]() |
Citat:
Men saken kvarstår att som Gäst, är forumet GMT (utan sommartid) vilket gör det två timmar långsamt. |
Omöjligt att posta med Firefox
Hej, sedan uppgraderingen är det svårt att utföra nån som helst POST med Firefox. Det kan vara sånt som att ändra sina inställningar, skriva ett inlägg, söka eller vad som helst som inbegriper att klicka på en knapp.
Jag har försökte med lite saker, som att inaktivera tillägg, ominstallera, uppgradera och skapa en ny profil. Utan att förbättra situationen. Logga in går av nån anledning, verkar som om problemet uppstår när man är inloggad. Läsa går bra, men att posta: Nej. Någon som har några tips. Har Linux som OS. Edit: Prövar med andra läsare och får liknande fel, och d et fungerar från annan dator. Nätverksproblem kanske istället för FF-problem |
Citat:
|
1. Jag gillar förändring, bra jobbat! Alla kommer vänja sig allt eftersom. Det var länge sedan jag hörde så mycket "det var bättre förr..."
2. Som annonsör skulle jag vara lite grinig över att annonserna hamnar utanför skärmen. 3. Varför kan jag inte gå till "sista olästa inlägg" elle rliknande på de utvalda trådarna på startsidan? Har jag missat något? |
Citat:
- Saknar enkelt sät att hoppa mellan forumen för att läsa eller posta inlägg. - Comboboxen uppe till höger där man enkelt kunde välja dagens inlägg, Mina senaste 10 inlägg, dagens skribenter samt mesta skribenterna totalt. - Derssutom försvann RSS-uppdateringen som gjorde att jag fick ett mail omedelbart ett nytt inlägg har skrivits oavsett vilket forum det skett i. Nu får jag inga mail alls. Detta trots att jag gått in och markerat ett antal forum som jag vill bevaka. Har inte hittat hur man ställer in nya RSS-feeds. - Allmänt "grötigare" användargränssnitt.... - Annonserna till höger lägger sig över menyerna i Z-ordningen.... - Typiskt införande där man "chockar" använarna med nya och oprövade funktioner, eller borttag av gamla beprövade dito. - Går inte att skicka PM till folk på WN längre.... - Typiskt att inte använda gamla systemets defaultvärden vid migreringen för att minimera strul vid uppgraderingen för användaren då menar jag. Jag hade vant mig vid gamla systemet och vill definitivt inte ha en försämring som denna. - Användargränssnitet är generellt sett "jobbigare" att hantera, har ingen testat detta innan införandet, typiskt grafiskt lull-lull som har 0 i användbarhet för muig som användare, har ENBART upplevt försämrad funktionalitet, hgar letat som febrilt efter en förbättring men inte hittat en enda ännu, kanske kommer jag hitta någon snart.... |
Citat:
Du kan klicka direkt på kategorin, till exempel "Marknadsföring och Kommers" och då se dom forum som ingår där på samma sätt som tidigare eller gå direkt in i ett forum. Under forumen finns en droplista som kallas forumhopp som kan ta dig vart som helst bland forumen oavsett vart du befinner dig. Citat:
Den har inte samma funktionalitet...än...Om vi frågar snällt kan det kanske läggas till igen om det finns intresse. Nya inlägg sen senast har flyttats lite utanför snabblänkar delen och jag håller med om att Mina senaste 10 inlägg skulle sitta fint att få tillbaka. Citat:
Prenumerera på forum ska också fungera, men glöm inte att välja om du vill ha mail och hur. Default är utan email vilket kanske inte är helt bra. Du kan också prenumerera automatiskt på alla ämnen där du postar genom att ändra standardalternativ för ämnesprenumeration i din kontrollpanel eller välja det manuellt i varja post du skriver. Citat:
Om jag inte har helt fel så ska VB också ha ett "light skin" för sökmotorerna som är mer eller mindre textbaserat...frågan är hur vi kommer åt det Citat:
Citat:
Att försöka undvika att introducera nya funktioner hade varit omöjligt med tanke på vilken skillnad det är mellan det gamla och det nya forumet. Att behålla dom gamla funktionerna har dom försökt så gott det har gått skulle jag tro, men en del funktioner finns nog inte i VB alls och då måste dom programmeras in via en modifikation, vilket tiden nog inte tillät innan. Citat:
Det kan även gå att ändra med en SQL query som ändrar alla medlemmars PM status till "ON" och sedan skicka ut ett meddelande om att dom som inte vill ha PM systemet på kan stänga av det igen. Citat:
Ett brev och/eller en informationssida om vilka ändringar som man behöver göras hade minskat förvirringen och gjort övergången smidigare, för det är en ganska enkelt procedur att ställa in sin profil igen trots allt även om det blev lite frustrerande utan information Citat:
Antalet förbättringar är nog betydligt fler än du kan ana, även om man bortser från den administrativa explosionen som ligger utanför vår insyn eller den säkerhetsuppdatering som det betyder att gå från en gammal opatchad variant till en ny och (förhoppningsvis) säkrare produkt. Det är en del funktioner som inte ännu är aktiverade, som rykte och det finns tusentals funktioner om bara väntar på att bli instoppade och använda, men för att inkörsporten inte ska bli alltför stor så tror jag att Thomas och resten av gänget valt att försöka hålla allt så likt det gamla som det går....på gott och ont. Nyheter som grupper och gallerier skulla jag misstänka försvinner snart om dom inte utnyttjas på ett bra sätt... |
Citat:
|
Mortekai: Nu förstår jag inte riktigt om du försöker försvara designbytet eller inte, men i alla fall.
"Jag gissar att du syftar på översikten som var i centrum tidigare och idag fått en lite undanskymd tillvaro? Högerkolumnen på förstasidan är faktiskt samma som tidigare, fast utan information om vilken tråd som var den senaste, vem som skrev osv. Istället visas det med en ikon att nytt har postats där." Är det inte just det som har gjort att det blivit sämre? |
Instämmer helt och hållet med Conny, rörigt är det rätta ordet. Förstår mycket väl vad du försöker säga, Mortekai, och till viss del håller jag med dig också men det enda jag, och tydligen många andra, velat använda WN till är ett snabbt och smidigt forum och det är borta nu. De nya funktionerna struntar jag faktiskt blankt i, har aldrig saknat detta.
Jag vill framför allt spara tid när jag använder internet och det gör jag inte nu. |
Blir det någon ändring eller ska det vara såhär? Syftar främst på startsidan..
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:22. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson