![]() |
Citat:
2007 gick 21,7 miljarder till kultur från kommuner, stat och landsting (som jämförelse så spenderade hushållen 45,1 miljarder på kultur så 1/3 av kulturen bekostas via skatten. |
Personligen tycker jag att artister enbart skall tjäna pengar på skivförsäljning, så jag köper skivor men plankar in på konserter, jag skall bilda ett parti som verkar för att alla kultur-event ska vara gratis, innan vi nått dit så fortsätter vi planka... häpp!
|
Ett sista inlägg bara.
Som allting sköts med en hel ungdomgeneration där farbröder med kostym visar vad skåpet ska stå, är inte rätt väg att gå. En oberonde statlig grupp borde ha tillsats, för att diskutera olika problem på nätet och hur man ska komma till rätta med olika problem, att hota med både det ena eller andra är inte rätt väg att gå och är totalt förkastligt. allt handlar om psykolgi Ett bra exempel är Obama med dialog kan man lösa allt. Ett uttalande av en svensk politiker Ines Uusman : under 1990 talet Internet är bara en övergående modefluga. Jag menar självklart inte att Internet är en övergående fluga. Effekterna av den långsiktiga IT-politik som regeringen nu för, med gott stöd av IT-kommissionen, tar dessutom snart död på denna lilla envisa fluga, det är jag övertygad om. :lol: |
Det enda, tror jag, som jag kan hålla med dig om till viss del biokonsult är det med ungdomsgenerationen. Självklart är detta en tung fråga då många av dagens barn/ungdomar är uppväxta med att man "får" ladda ner och faktiskt inte "behöver" betala för film och musik.
Men det är något man får leva med |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Jag har också mycket svårt att se att upphovsrättslagstiftningen, som i princip är världsomspännande, skulle ändras på grund av detta. Det enda TPB och piratfildelning åstadkommer är allt strängare lagar och mer övervakning, något jag inte vill se. |
Citat:
Den "olagliga fildelningen" är bara gratis promotion, fler och fler artister verkar hajja detta också. Senast var Organismen som släppte en singel på TPB, Timbuktu har tidigare släppt en release exklusivt för TPB och Swebits, flera har gjort samma sak. Vakna upp! |
Citat:
Dock finns det relevans i högsta grad i inlägget då det är ungefär sådana konstlade och mycket märkliga argument anhängarna av Piratpartiet och fildelarna kommer med för att försvara sitt beteende. Citat:
Artister får faktiskt välja själva om de vill göra reklam för sig genom att sprida någon låt gratis. Om jag vill sälja en produkt så kan jag också välja att ge bort ett visst antal av en enklare version i marknadsföringssyfte men det vore ju helt bisarrt om jag skulle vara tvingad att göra det.... |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:27. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson