WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Nyheter (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   The Pirate Bay Stängd (Del 2) (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=14391)

jonny 2006-06-01 23:12

Citat:

Originally posted by Rvn@Jun 1 2006, 22:26
Det är väldigt många... Finns många webhotell som driver sin verksamhet genom PRQ.. de har i sin tur kunder osv...

Vilket webbhotell har drabbats förutom PRQ?

PRQ 2006-06-01 23:12

Citat:

Ursprungligen postat av hundserver
Citat:

Ursprungligen postat av BoISaren
Polisen har lagt upp en webbsida där de uppmanar människor som fått sina servrar beslagtagna att ringa 08-401 04 11 eller faxa en beskrivning av servern och vad den innehöll till 08-401 04 14.

Men dom som har tunneltjänster får snällt vänta, :(

De flesta tunnlar ar uppe, men det ar en gammal version av konfigurationen.
Maila mig din openvpn.conf (snuten har tagit faktura/kundhanterings/IP-addrsystemet, bokforingen, samt alla backuper) sa ska jag fixa upp den nar tillfalle ges.

hundserver 2006-06-01 23:32

Citat:

Ursprungligen postat av PRQ
Citat:

Originally posted by -hundserver@Jun 1 2006, 23:05
Citat:

Ursprungligen postat av BoISaren
Polisen har lagt upp en webbsida där de uppmanar människor som fått sina servrar beslagtagna att ringa 08-401 04 11 eller faxa en beskrivning av servern och vad den innehöll till 08-401 04 14.

Men dom som har tunneltjänster får snällt vänta, :(

De flesta tunnlar ar uppe, men det ar en gammal version av konfigurationen.
Maila mig din openvpn.conf (snuten har tagit faktura/kundhanterings/IP-addrsystemet, bokforingen, samt alla backuper) sa ska jag fixa upp den nar tillfalle ges.

Mailat till info prq se

det finns en sak som är liiite rolig i det hela iaf för mig, Hadde föreställt mig Gottfrid på ett heeelt annat sätt.

Han såg inte ut enl den bild jag målat upp B)

RickardP 2006-06-01 23:43

Är tvungen att visa denna bild som någon skrev länk till på TBP irc kanal: http://www.nsd.se/bigimage.aspx?id=151845
Citat:

Mikael Styrman, ägare till Ekfors Kraft, har satt upp en ny skylt i protest mot Thomas Bodströms förslag om att tillåta buggning.

Xamda 2006-06-01 23:54

100 Colo? Då tycker man stormen borde vara större...

Fick Piratpartiet sin sajt nedstängd...? Om ja, mycket allvarligt, faktiskt, oavsett att jag inte stöder dem... Eller är detta ett rykte i den allmänna floran av rykten?

WizKid 2006-06-01 23:58

Xamda: Som jag fattat det så fick piratbyran.org sin server beslagtagen men piratpartiet har bara haft problem med grymt mycket trafik både från sverige och utlandet.

FredrikMH 2006-06-02 00:02

Citat:

Originally posted by Xamda@Jun 1 2006, 23:54
100 Colo? Då tycker man stormen borde vara större...

Fick Piratpartiet sin sajt nedstängd...? Om ja, mycket allvarligt, faktiskt, oavsett att jag inte stöder dem... Eller är detta ett rykte i den allmänna floran av rykten?

Nej Piratpartiet blev inte nerstängda. Jag besökte den inatt. Personen som nämnde Piratpartiet menar nog Piratbyrån.

jonny 2006-06-02 00:04

Ser ut som att piratpartiet.se - som inte går att nå - ligger hos Blixtvik Sollentuna. Förmodligen har den inte omfattats av polisens beslag.

jonny 2006-06-02 00:06

Nu redirectar den tilll www2 som ligger hos Webcows/Dependit

guran 2006-06-02 00:12

Citat:

Originally posted by Xamda@Jun 1 2006, 11:33
Likaså är aktuell åklagare en av landets främsta, eller den främste, vad gäller it-relaterad brottslighet.
Jag vet inte om det kan diskuteras, men verkligheten behöver bara vara på det sättet att denna åklagare blev beordrar att jobba med it-brott och han har mer tjänsteår än de övriga åklagare som arbetar med it-brott. Därav blir han ledande och mest kompetent.

Tittlar inom åklagarämbeter är inte bevis på skicklighet eller kompetens utan i princip bara steg i karriären efter antalet år inom ämbetet. Förmodligen kan en viss partibok hjälpa till i karriären.

Om någon anser mig vara synisk, så stämmer det nog säkert...

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:40.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson