![]() |
Det roliga är att jag tänkte byta webbhotell på min ena domän, men man kommer varken in på deras hemsida och telefonsupporten orkar jag seriöst inte ringa bara för att byta namnservrar.
|
mycket konstigt att inte kjette svarar mer frekvent i denna tråd.. skulle ju inte ta lång tid att regelbundet komma med korta uppdateringar gällande vad som händer... min webbsida är uppe nu, allting fungerar utom mailservern. Den kommer jag emellertid åt med Squirrell-mail. Jag kan inte heller se några konstigheter i databasen så jag har väl inte drabbats alltför hårt..
Emellertid så har jag ingen aning om hur länge sidan varit nere igår men jag såg på google analytics att jag hade haft 2 besökare igår jämfört med mina vanliga siffror, runt 300-400.. känns lite surt ändå :( |
okej, snart elva timmars nertid från senaste kraschen och inte ett livstecken från proinets sida, jag tror det är dags o byta..
|
javobjs, ligger du också på web01-servern må tro?
mazada, jag håller med dig. Det är nog dags att byta faktiskt. |
Citat:
Men att uppdatera deras centrala driftinfosida är annat. |
Det är faktiskt lite skönt mitt i allt elände att slippa all epost från en av de hemsidor jag har på Proinet.
Dock sitter jag och funderar på om jag ska flytta över en av hemsidorna till ett annat webbhotell där jag har andra hemsidor. Det gäller att sprida ut sina hemsidor på flera webbhotell så att inte alla ens hemsidor går ner vid krascher eller liknande. Sedan så kan precis vilket webbhotell som helst råka ut för missöden. Var det inte hos Banhof någon hade glömt att skruva fast en kylvattenslag på reservkraften så när strömmen gick så startade inte reservkraften. Ja, även våra bankers system kraschar då och då. En sak kan ni nog alla räkna med: kraschen kommer för eller senare. En sak jag oroar mig för är att som i morse när web03 fungerade ett tag så tog jag dirket bort möjligheten till beställning på en hemsida för att kunna gå igenom databasen och se vad som fattades. När jag sedan rättat till det gjorde jag beställningar aktivt igen. Men nu gick ju sidan ner igen och då kör de väl över en backup på det jag hade rättat till igen. Så då får jag väl börja om med att rätta till igen. Dock tog jag själv en backup på databasen. När sedan databasen ska intergreras med andra databaser på andra webbhotell så är det inte så roligt. Men i stort så tycker jag synd om killarna och tjejerna på Proinet. De har nog dåligt samvete just nu och livet är nog inte så roligt. Jag förlorar en slant på detta, men det är nog lite i jämförelse med vad Proinet kommer att förlora i både pengar och goodwill på detta. |
Citat:
Han har troligen jobbat ganska hårt och måste sova i mellanåt också. Han jobbar under mycket hård press, troligen hinner han knappt laga/köpa mat och hinner nog inte sova så mycket heller. Alla som jobbat med driftkritiska system som varit nere känner säkert igen sig. Man orkar 2-3 dygn sen är man ganska slut och behöver sova en vecka. |
Citat:
emellertid så har den här tråden haft 7179 visningar nu när gick in i den.. visserligen är inte detta unika besökare men det är tillräckligt många för att utgöra en betydande kundkrets för vilket webbhotell som helst (eftersom de facto större delen av WN:s nya besökare är mer potentiella kunder än gemene man). |
Om det är ett enmansföretag så blir jag mycket orolig av det telefonsamtalet jag hade med Proinet för några veckor sedan, då jag fick svaret "Jag ska diskutera det med min kollega så hör jag av mig". :D
|
Erbjuder man något ska det fungera. Fungerar inte det man erbjuder så måste man lösa det på bästa möjliga sätt, så fort som det bara går. Jag struntar i om folk inte har ätit eller inte, det ligger nämligen inte inom mitt problemsområde så att säga.
Hoppas hur som helst att allting ordnar sig extremt snart. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:05. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson