![]() |
Citat:
Farligt? Det är väl snarare principen om var man besvarar saker och vad. Se tråden om förtal. Visst skulle jag också vilja veta allt det du frågat om (och mycket mer) men det är enbart för att jag är nyfiken, inte för att jag finner det av allmänt intresse eller att jag har med saken att göra. Det är en viss skillnad. |
Citat:
|
Citat:
|
chowchow: ditt inlägg gjorde min dag.
Jag har sagt det innan, och jag säger det igen, många nykomlingar med identiska åsikter i trådarna om PRB. :D |
chowchow: Att sitta och fantisera ihop att TPB skulle tjäna flera mille på sin verksamhet verkar ju något långsökt. Skulle de ansvariga ens bo kvar i sverige om sådant var fallet? Säkerligen tjänar de pengar på annonserna men jag tror ju knappast att det rör sig om flera miljoner som du vill få det att framstå. Och att sen jämnföra med aftonbladet är ju som att jämnföra äpplen med päron. Olika typer av besökare och olika typer av rykten om de olika sajterna. AB har ju trots allt fått pris för sin sajt nu ett par ggr, det lär ju trissa upp priser kanske?
|
Hej Brumark,
kul att se att du hittat hit och inte bara till Rasmus' blogg. Om du nu verkligen är kund här (hah!), så har jag en enkel fråga: Vad har du för kundnummer?! Sedan ska du få veta allt, inklusive - Våra planer för världsherravälde - Illuminatuskonspirationens inblandning i det hela - Att annonseringen på TPB sköts av ett AI vid namn Wintermute i omloppsbana (nej, nu försa jag mig!) samt givetvis - Exakt hur vi ska få NSDAP att vinna valet genom subliminal propaganda på TPB Tills dess så bjuder du bara på förstklassig underhållning. (PS. Fortfarande sur för att ditt skivbolag går dåligt?) |
Citat:
Den person som denna webbsida har kontaktperson går en person i Israel, som råkar ha ett patent på ett system för annonsering på Internet. Bolaget som finns i Schweiz heter Random Media och ägs av 4 privatpersoner från Sverige. Det borde ju kunna finnas någon som känner till vilka dessa personer är. Jag vet vem personen i Israel är. Observera att jag ger inga svar jag ställer enbart frågor på det som i alla fall jag tycker är underligt. Säg också så här då: Hur kommer det sig att en person med extrema högeråsikter varit vad om att sponsa TPB i stort från början? Är det av ideella skäl? Är det av affärsmässiga skäl? Är det av politiska skäl? Påstår inte att TPB delar dessa extrema högeråsikter. De har dessutom frihet att samverka med vem de vill Observera att jag ger inga svar, jag ställer enbart frågor på det som i alla fall jag tycker är underligt. Jag fantiserar inte alls. Som normalt tänkande person, om jag nu får räkna mig till dem, tycker jag att mycket är underligt kring TPB och det får väl som sagt polisen titta på och kommer så också att göra. |
EDITERAT HTML-Error
|
Vette fan vad som hände med mitt sista inlägg där :(
|
Citat:
Trevligt att ha kontakt med grundaren av TPB och den ledande personen för PTQ. 1. Nej jag är inte Brumark. Jag är ekonom. Jag känner inte någon Brumark och har aldrig träffat honom. 2. Jag vet inte vad Rasmus blogg är för något. 3. Jag är inte kund hos PRQ, vilket jag varit noga med att inte skriva - men jag tycker synd om kunderna till PRQ, som råkat illa ut. 4. Jag tror inte att det finns några planer på världsherravälde, även om ni är väldigt sturska. Däremot ingår ni ett något illustert sällskap på högerkanten sedan många år tillbaka. 5. Illuminatuskonspirationens inblandning i det hela, har jag ingen aning om för jag vet inte vad du menar. 5. Enligt de uppgifter jag har sköts annonseringen i Sverige av Eastpoint/Crystone och internationellt av ett företag i Israel. 6. Vidare skickas pengarna till ett bolag i Schweiz. Bolagets namn är Random Media med en israel som kontaktperson för en se.domän. Israelen har initialerna DO och skulle vara mycket förvånad om du inte vet vem denna person är. 7. DO har patent för ett system för annonsering på Internet. Nu är det ju enkelt för dig att dementera allt detta och säga att det inte är sant eller att jag fantiserar. Jag ska hjälp dig. Du kan säga så här: "Det finns inget bolag i Schweiz dit pengarna går avseende annonsinräkter, vilka härrör från TPB. Om pengarna går till detta ovan namngivna bolag är det inte de fyra ledande personerna i TPB som äger detta bolag." Observera ännu en gång: Mitt efternamn är inte Brumark! För mig verkar det som om TPB har ett Janus-ansikte. I pannan på det ena ansiktet och det ansikte som helst visas står det "Idealism" och i pannan på det andra ansiktet, som inte gärna visas står det "kapitalism". Hur kan det komma sig att de enda som får tjäna pengar på upphovsrätten är TPB och liknande organisationer. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:35. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson