![]() |
Är det inte ganska självklart att det är företaget antipiratbyrån som ligger bakom beslagtagandet och att syftet till stor del förstås är att skapa publicitet som ger dem möjlighet att predika sitt reklambudskap återigen och att störa verksamheten.
Jag har skrivit ett långt, långt inlägg om vad jag tycker om dem och deras metoder någon annanstans men jag går igång så på det att jag struntar i att skriva mer här. Men jag är övertygad om att även PR-effekterna av detta är medräknade. Hoppas det slår tillbaka på dem nu när massa andra företag drabbats och än värre om TPB frias. Hoppas hoppas. |
Man kan beslagta av flera anledningar, en är ju för att hindra fortsatt brottslig verksamhet (brottsverktyget, servrarna, kan möjligen förverkas)... Det behöver inte bara av bevisskäl.
Utan att själv varit med misstänker jag att begränsad samarbetsvilja från PRQ ligger bakom det massiva beslaget. Detta skall bli mycket intressant att följa. |
Citat:
|
Den enda tanken som spinner i min skalle nu är att överge internet helt, sälja bort allt och starta en hederlig vanlig fysisk verksamhet.
Så mycket problem har jag aldrig varit med om. Mycket problem för att allt är så oklart om hur saker och ting ska fungera. Nu vet jag inte hur länge jag sitter i "skiten" och vad ska jag göra tills dess? Gå omkring och må piss? Ska jag dra mig tillbaks och se detta som en lärdom och ta förlusten? Fyfan alltså, riktigt fyfan. |
Tur att Lost har uppehåll tills 4 oktober. Vi slår till när Lost har säsongsuppehåll sa åklagaren som inte ville missa avsnitt 24.
|
Johan H, menar du att din verksamhet inte är hederlig idag...? ;-)
|
Citat:
Handlade om stora "IT-profiler" efter it-boomen. Det var en kvinna där som var chef över en massa IT företag under guldåren, hon äger ett bageri nu. Hon sa att ett bageri är ett ärligt yrke jämfört med IT verksamheten... Mycket bra artikel och intressant, får lite perspektiv på saker och ting. Sen beror det ju på vem man är, jag blir så trött och lack på sånthär. Andra kan hantera det bättre förmodligen. Jag är dock inte ensam, anstalten.nu som är en stor community är död. Snabbstart.com som är en stor sida är död. M.fl. Jag skulle personligen inte klara av något liknande framöver. |
Blir ju lite komiskt att polisen beslagtagit anstalten.nu, tycker jag. (Eller så är jag bara för trött nu)
|
Citat:
Förhoppningsvis lär du få igen allt ekonomiskt. Några andra jag känner har redan kontaktat jurister osv.... Det bådar gott för dem i alla fall... |
Är inte "101 Användare läser denna tråd (60 Gäster och 1 anonyma användare)" någon form av rekord för wn?
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:53. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson