WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Affiliate- och annonseringsprogram (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Officiella Affiliator-tråden (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=31024)

FredrikMH 2015-01-14 12:01

Med tanke på hur dåligt Affiliator är för publishers så är detta nog till det bättre. Hoppas bara inte någon publisher kommer i kläm och att alla bolag flyttar till något passande affiliatenätverk för dem.

Affiliator 2015-01-14 16:05

Vi tittar på eventuella samarbeten med andra partners i branschen och kommer att hålla er uppdaterade med vad vi kan erbjuda er framöver.

Affiliator 2015-02-04 13:47

Vi är glada att meddela att vi har ingått ett samarbete med zanox. Detta innebär att vi har rekommenderat alla nuvarande kunder att registrera sig som annonsör med zanox. Tack vare samarbetet som vi nått, så innebär det att alla våra nuvarande kunder som bestämt sig att fortsätta med sin affiliateverksamhet med zanox har blivit erbjudna ett snabb migrering över till deras plattform.

Som många av er redan vet så är zanox Europas största affiliatenätverk och är aktiv i 50 länder. De är etablerade sedan 14 år och har ett stort fokus på säkerhet och kvalitetssäkrade Publishers, transparent rapportering i realtid samt ett gränssnitt tillgängligt både för annonsörer och Publishers.

Om ni har några frågor gällande Affiliator så var vänlig och kontakta vår support genom att skicka ett e-mail till [email protected].

Mvh,
Affiliator

nosnaj 2015-02-04 14:02

Jag fattar inte, men vad tjänar jag som affiliate på detta "samarbete" mer än glädjas åt eventuella pengar ni får för att rekommendera oss till Zanox?

Snabb migrering till deras plattform är det enda som nämns och det känns som en luddig pr-text. Minns inte när jag blev medlem på Zanox, men då var det bara fylla i ett formulär så var man medlem, snabbare än så kan väl inte denna "migrering" vara?

Affiliator 2015-02-04 14:33

Citat:

Ursprungligen postat av nosnaj (Inlägg 20506001)
Jag fattar inte, men vad tjänar jag som affiliate på detta "samarbete" mer än glädjas åt eventuella pengar ni får för att rekommendera oss till Zanox?

Snabb migrering till deras plattform är det enda som nämns och det känns som en luddig pr-text. Minns inte när jag blev medlem på Zanox, men då var det bara fylla i ett formulär så var man medlem, snabbare än så kan väl inte denna "migrering" vara?

Hej!

Inlägget ovan är endast en uppdatering så att alla får ta del av den information som vi släpper.

Migreringen gäller endast annonsörer och syftar på att de annonsörer som vill fortsätta med sin verksamhet får hjälp att sätta upp sitt program på zanox.

Om du som affiliate jobbar med någon av annonsörerna som väljer att gå till zanox så kan det vara bra att veta nu i förväg så att du nu snabbt kan börja jobba med dem igen.

Mvh,
Affiliator

spexer 2015-05-25 19:41

Är det någon som fått de sista utbetalningarna från Affiliator?

Har försökt komma i kontakt med dem via hemsida och mail men inget svar, så därför kollar jag här.

KristianE 2015-05-25 20:02

Bolaget Affiliator AB (556697-8838) är inte längre aktivt.

http://www.proff.se/foretag/affiliat.../-/5566978838/

spexer 2015-05-25 21:50

Haha ok inte tänkt på att kolla det där, jaha ja fifflarbolag hela vägen där med andra ord.

Jesper Ribacka 2015-05-25 22:17

Citat:

Ursprungligen postat av spexer (Inlägg 20509906)
Är det någon som fått de sista utbetalningarna från Affiliator?

Har försökt komma i kontakt med dem via hemsida och mail men inget svar, så därför kollar jag här.

Ja, jag fick mina sista utbetalningar utan problem.

Affiliator 2015-05-26 08:00

Citat:

Ursprungligen postat av spexer (Inlägg 20509915)
Haha ok inte tänkt på att kolla det där, jaha ja fifflarbolag hela vägen där med andra ord.

Nu när det är nerlagt så jobbar väldigt lite personal med Affiliator. Maila [email protected] så tar jag en titt på ditt ärende.

Mvh,
Affiliator.

spexer 2015-05-26 09:38

Citat:

Ursprungligen postat av Jesper Ribacka (Inlägg 20509919)
Ja, jag fick mina sista utbetalningar utan problem.

Fint då är kanske jag bara ett undantag

spexer 2015-05-26 09:39

Citat:

Ursprungligen postat av Affiliator (Inlägg 20509927)
Nu när det är nerlagt så jobbar väldigt lite personal med Affiliator. Maila [email protected] så tar jag en titt på ditt ärende.

Mvh,
Affiliator.

Tack för detta, har skickat ett mail nu.

eThor 2015-06-09 22:05

Jag väntar också på min sista utbetalning och får inte något svar från supporten.

spexer 2015-06-11 00:04

Har du provat att skicka mail?

Enligt Affiliator kommer mina pengar betalas ut, dock kunde de inte säga när, så jag återkommer med en uppdatering.

eThor 2015-06-15 19:53

Citat:

Ursprungligen postat av spexer (Inlägg 20510391)
Har du provat att skicka mail?

Enligt Affiliator kommer mina pengar betalas ut, dock kunde de inte säga när, så jag återkommer med en uppdatering.

Jag har mejlat deras support men har inte fått något svar.

zeven 2015-06-29 13:48

Fick svar för en månad sedan att min sista utbetalning skulle göras - nu en månad senare har inget hänt och ingen svarar. Någon som har samma erfarenhet?

spexer 2015-06-29 19:51

Japp, börjar gå åt det hållet. Fick också ett löfte efter att jag skrivit här att bolaget bluffade, men sedan dess har det varit tyst. Mitt förtroende för Affiliator är inte på topp, hade väl ca 80-90% underkända sales där sista tiden orsaken sägs vara bedrägeri, slut på vara, retur, osv. Tvivlar på att detta stämmer och mina mistankar mot Affiliator och personerna bakom bolaget blir ju inte direkt mindre efter att man avslutat verksamheten utan att betala sin
Affiliates.

Till er på Affiliator: gör ett snyggt avslut och behåll lite heder genom att betala dem som hjälpt er tjäna pengar genom åren.

zeven 2015-06-30 09:17

Tråkigt att höra. Vill ogärna jobba med någon av dem i framtiden om det ska vara såhär.

Spexer: PM:a gärna om du vet vem som är inblandad.

eThor 2015-07-02 00:12

Fruktansvärt oproffsigt om de väljer att inte utföra innestående utbetalningar. Det är också ett dumt drag då det skapar enormt mycket badwill för moderbolaget Getupdated.

KristianE 2015-07-03 08:58

Det stannar inte vid GetUpdated.. GetUpdated är Online Group som äger Binero, Crystone, Servage, Space2U, m.fl..

spexer 2015-07-15 15:10

Här kommer min utlovade uppdatering. Nu har Affiliator gjort rätt för sig i mitt fall och när man väl gjorde det gick det mycket snabbt och smidigt! :)

Jag tog fasta på texten på framsidan "Getupdated kommer att betala ut er provision enligt våra allmänna villkor till dess att respektive affiliate program är nedstängt." och kontaktade därför Getupdated direkt med mitt affiliate ID. Fick ett mail någon timme senare om att utbetalningen var gjord, vilket stämmer bra då pengarna nu syns på mitt bankkonto.

Synd att det skall krävas lite extra jobb för att få ut de intjänade pengarna, men slutet gott allting gott (vad mig anbelangar). Hoppas att det löser sig för er andra också!

eThor 2015-07-17 12:17

Tack för att du informerade om detta! Jag gjorde likadant och har nu också fått min sista utbetalning.

leonard 2015-07-21 21:51

Önskar jag kunde ha haft lika tur med utbetalningarna.. Har förvisso inte många tusenlappar innestående, är väl mest en principsak och jag som är rättshaverist - haha. Hur som helst har jag mailat Affiliator flera gånger, varpå de hävdar att annonsören inte har betalat in räkningarna. Vilket är märkligt då de gör det på andra affiliate nätverk.

Jag ombeds sedan kontakta annonsören själv för att reda ut frågan, för att agera någon slags mellanhand. Tänker väl att jag inte orkar sträcka mig så mycket längre men skjuter iväg ett mail, får ett svar som jag sedan vidarebefodrar tillbaka till Affiliator. Efter det trots upprepad kontakt så har inget besked getts i frågan.

Någon annan med snarlika erfarenheter? Vill inte outa annonsören då jag inte tror de är boven i dramat.. Visst att det kan finnas känsliga situationer där man lägger locket på, men inte särskilt professionellt att ombe mig som publisher att kontakta annonsören för någon slags indrivning. Wtf?

KristianE 2015-07-22 07:08

Affiliator är mellanhand och din partner. Affiliator tjänar pengar på att förmedla annonsören till dig och därför är det självklart deras jobb att sköta all dialog med annonsören. Du ska aldrig någonsin prata med annonsören. Då kan du ju "sno" annonsören själv och strunta i Affiliator.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:36.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson