![]() |
Någon annan som har problem med att klick (1 kr) inte registreras med Traderas nya "Widget"-annonser?
|
Citat:
Så vitt jag förstår står ersättning per klick där om det finns en inlagd i systemet. Jag tog ner mina traderaannonser efter jag såg det. |
Citat:
Aha, konstigt. Ska ta bort traders widgeten också då! Lurendrejeri. |
Nu syns texten på startsidan:
Citat:
|
Hej!
För det första måste jag säga att det är väldigt tråkigt att ni utgår ifrån att vi försöker lura er eller att det skulle vara avsiktligt lurendrejeri. Vi försöker få till bra ersättningar och självklart är vår ambition att allt ska fungera. Tradedoublers affärsmodell bygger på att skapa värde för alla parter i kedjan så vår intjäning bygger ytterst på er intjäning. Ersättningarna för “Widget-klicken” kommer att betalas ut i efterhand som det står i programtexten. I rapporten ”Annonseffektivitet” kan ni se hur många klick Widget-annonsen med AnnonsID: 18765592 har genererat. Vänligen/ Caroline |
Varför kommer just den ersättningen betalas ut i efterhand? Och framför allt, NÄR?
Det är ju de svaren vi söker. |
Citat:
Vårt system möjliggör inte att ge ersättning för ett specifikt annonsID. Vi kan därför inte koppla på ersättningarna för endast Widgetens annonsID, utan ersättningen skulle då gälla alla grafiska element som tillhör programmet. Därför är det löst på detta sätt. (Vi tydliggör detta nu i programtexten också., vilket vi borde gjort från början) Utbetalning kommer att göras i början på augusti. Vänligen/ Caroline |
Jag har lite pengar på mitt tradedoubler konto sen i början av juni och de har fortfarande inte blivit godkända som utbetalning.
Jag fattar inte eran sida på detaljerad kontobalans, jag hade tänkt o resa för dessa pengar nu i sommar men verkar som att det inte blir något för mig med tanke på att jag inte kommer få utbetalning imorgon som det står. Hoppas ni kan kräva annonsörerna på pengar i förhand. |
Att det ska vara så svårt att förstå
Citat:
Alltså ... pengar som betalats ut under juli avser intjäning i maj. Följdaktligen kan du se fram mot en slant från TD och deras utbetalning i augusti. Arvode från förbetalande annonsörer betalas ut vid närmast kommande utbetalning. Dock är förbetalande annonsörer ett gissel , åtminstone hos TD. När de deponerade pengarna är slut, slutar TD redovisa leads och sales. Först när de skickat ut en ny faktura om förbetalning till annonsören och när denne betalt, startar redovisningen igen. Men det kan ta kan ta veckor, ja månader ibland. |
Citat:
Blir ju tråkigt, jag har precis kollat på resor osv..eller precis och precis, sen i våras har jag kollat på lite olika resor och hittat en bra resa nu, faktum är att jag inte kan låna pengar från någon i familjen heller, jag har inte "kontakter" som jag kan låna utav heller... Får väll ta o göra något annat vid höst eller kanske vinter igen... Livet är tufft, speciellt när man har tradedoubler som huvudinkomst ^^ |
Citat:
|
Citat:
|
Självklart får man betalt.
|
Citat:
Vissa månader har jag tjänat in ett belopp, säg 900 kr, och de har blivit godkända och jag har fåt dom t.ex den 20;onde eller något i månaden. |
Tradedoubler: Vilken ersättning gäller för halebop kontantkort?
Ni skriver i nya infon 50 kronor och skickar ut det i mail också. Men jag får 40 kronor i ersättning. Det är sånt som gör att förtroende brister och att man som ovan kan tvivla på att ni betalar ut rätt. |
Citat:
|
Citat:
Hej Erik, Det stämmer att det blivit fel uppgifter i mailet som gick ut vilket vi ber om ursäkt för! Det kommer nu att skickas ut en rättelse där det framgår att det är 40 kr/lead som gäller för kontantkort och inget annat. Vi håller just nu på att se över en hel del rutiner inför hösten vilket bla gäller just informationsdelarna i syfte att minimera missförstånd och fel i vår kommunikation framgent. Tack för feedback vi tar åt oss av kritiken och förbättrar våra rutiner. Vänligen/ Caroline |
Nån som vet hur man gör för att komma in på sitt eget TD konto? Jag kommer bara in på olika italienares konton vid varje försök :( Har skärmdumpar från 6 konton nu.
|
Jag är inne på ditt konto nu Robertsson, fan med pengar ni tjänar!!!
Maila mig vad du vill veta så ska jag skicka skärmdumpar. |
Riktigt dåligt att felet inte åtgärdats innan inloggningen slogs på igen... Man måste ha någon ansvarig och kompetent personal på plats trots att det är semester.
|
Bara jag som inte kommer åt någon annans konto eller?...den oturen har man då...
Ha Ha. Men som tur är kommer jag bara in på min...:P Fast fan, ztream ditt inlägg, det är +1 på det..gud vad jag skrattar: Fan med pengar ni tjänar!!! Hahaha! (Y) |
Detta är skandal. Antar att någon användare inom kort går igenom TD avtal och kommer fram till att TD bryter mot villkor och kan kräva skadestånd.
|
Har spritt budskapet till gamla kollegor där, förhoppningsvis är det nån som har koll på journumret...
Edit: Jourhavande ska tydligen vara varskodd nu. |
"HTTP Status 503 - This application is not currently available"
Nu verkar det stängt för inlogg. Edit: Det var det tydligen inte alls det, kom in ändå. |
Någon på TD kanske ska läsa den där "Nybörjarguiden" dom annonserar om på förstasidan ;)
|
Kommer det utgå någon form av förklaring till vilka konton som blivit drabbade av det här strulet med inloggningen, eller går det inte att säga? Konkurrenter som får se detaljerad statistik från våra SEM-kampanjer skulle vara en riktig ekonomisk snyting.
|
sticka huvudet i sanden
Fortfarande inte någon officiell information eller förklaring från Tradedoubler ang. säkerhetsproblemen kring inloggning som varit. Så jävla dåligt av dom att bara sticka huvudet i sanden.
Börjar tappa förtroendet för att Tradedoubler klarar av att hantera saker som går fel, på ett vettigt sätt. Gäller både trackingproblem i affiliateprogram, felaktiga provisioner, felaktig information i nyhetsbrev och specifik program-info som skickas ut, dålig uppföljning kring företag som inte sköter sin prepaymentbalans, och nu ännu värre saker som detta allvarliga säkerhetshål. Det är bara att konstatera att kompetens och service har sjunkit rejält hos Tradedoubler senaste året, förmodligen pga kraftiga kostnadsbesparingar, samt att flertalet duktiga/vettiga tidigare medarbetare valt att lämna företaget 2009 och framåt. |
TradeDoubler hade förra veckan åter tekniska problem med inloggningen för affiliates.
Vi ser mycket allvarligt på detta och ärendet har högsta prioritet hos oss. Vår IT-avdelning har avgränsat problemet och vidtagit åtgärder på kort sikt för att detta inte ska kunna inträffa igen samt jobbar parallellt på en långsiktig lösning för att eliminera problemen. Vi vill återigen förtydliga att spårningen eller ad-servingtekniken överhuvudtaget inte har påverkats, vilket betyder att all annonsering, statistik, data och intjäning har fungerat som vanligt hela tiden. Vi ber så hemskt mycket om ursäkt för den oro problemen har orsakat våra affiliates. Om du har frågor eller vill komma i kontakt med oss på TradeDoubler går det bra att mejla vår support ([email protected]) alternativt ringa vår växel på 08-405 08 00. Vänligen Helena Fahlstadius TradeDoubler Sverige [email protected] 0707-91 33 39 |
EDIT: Fixat
|
Citat:
|
När man skapar ett produkt-feed för Nellys produkter så verkar där "bara" finnas med runt 5300 artiklar. Är det verkligen samtliga av Nellys produkter på deras hemsida?
|
Apropå Ebay-tradera igen:
Jag fick bara ersättning för 1 av 5 bud när jag testade trackingen igår inför lansering av programmet på min sida. Fler som har problem? |
Citat:
|
Citat:
Jag testade igen på en annan sida jag blivit godkänd för på deras program och nu fick jag inte betalt för ett ända lead av minst 5 bud jag la. Edit: Bytte från google chrome till safari och fungerar nu. Vilka browsers fungerar det för för er om ni vet? Hoppas det funkar på FF och IE för annars kan nog inte jag göra särskilt mycket pengar via tradera. |
På min detaljerad kontobalans står det att jag har lite pengar men det är skrivet med rött, jag förstår mig inte.
Kan någon från tradedoubler förklara detta? |
Citat:
|
Citat:
Du kan ha rätt dr faktiskt, men jag har lite pengar typ säg 80 kr där de står i svart text, sen vid sidan om har jag 900 kr från samma företag som står i röd text :P |
Citat:
Själv väntar man på att Photobox ska få tummen ur rumpan och betala fakturan från 2010-06-11. |
Citat:
|
Citat:
Oj... Undrar vad Tradedoubler har att säga om det. Har du frågat dom angående den fakturan? |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:10. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson