WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Rekord i Off Topic? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=7917)

Mattias 2005-05-20 07:23

Värst vad djurkärt detta forum blivit :D
Fin stil av polisen, dem tänkte säkert ni såg i syn och rulla på gräsmattan.

*bilden*
Ser hyffsat stökigt ut, Fin jacka, smaklig öl och en söt hund :)

Thomas 2005-05-20 13:07

2 bifogad(e) fil(er)
Jag har styrt upp detta nu och fått ner dom mest väsentliga delarna på papper. Lika bra att ha ett bra system direkt nu när vi förväntas hantera dessa volymer.

Eazt 2005-05-20 13:21

Citat:

Originally posted by Thomas@May 20 2005, 13:07
Jag har styrt upp detta nu och fått ner dom mest väsentliga delarna på papper. Lika bra att ha ett bra system direkt nu när vi förväntas hantera dessa volymer.

Haha, snyggt!

nomicon 2005-05-20 13:28

Jag tror mera på "hjälp till självhälp".

Duvan hade jag gett bandage och lite plåster, hunden hade jag gett en tjuga så han kan köpa sig en grillad körv hos närmaste korvmojj, humlan hade jag gett lite blomfrön till så han kan så egna blommor.

-Martin

Jim_Westergren 2005-05-20 14:07

Detta är nu mitt favoritforum, helt klart.

Det slår webmasterworlds trista gråa stil, även om de är roliga ibland...

Thomas 2005-05-20 14:09

Så nu har jag ringt och stämt av men flickorna på GOF, duvan (#160) lever men är inte så pigg på att äta själv, dom har inte lyckats hitta några direkta fysiska skador på den heller utöver dom ytliga hon ådrog sig vid misshandeln.

Tjejerna matar henne och den bor fint i en bur i lugn och ro bland vänner. Hon har tillgång till obegränsat med vatten, kompisar osv ... Jag skall ringa i slutet på nästa vecka igen och höra hur det går tänkte jag. Men är det nu så att det slutar i duv-himlen så kan man i alla fall glädja sig åt att sista veckan+ levde hon i lyx och fick verkligen känna på livets glada dagar.

Thomas

nomicon 2005-05-20 14:12

Citat:

Originally posted by Thomas@May 20 2005, 14:09
Så nu har jag ringt och stämt av men flickorna på GOF, duvan (#160) lever men är inte så pigg på att äta själv, dom har inte lyckats hitta några direkta fysiska skador på den heller utöver dom ytliga hon ådrog sig vid misshandeln.
Tjejerna matar henne och den bor fint i en bur i lugn och ro bland vänner. Hon har tillgång till obegränsat med vatten, kompisar osv ... Jag skall ringa i slutet på nästa vecka igen och höra hur det går tänkte jag. Men är det nu så att det slutar i duv-himlen så kan man i alla fall gjädja sig åt att sista veckan+ levde hon i lyx.
Thomas

Lyx eller misär.. sådan liten skillnad att åskadare knappt märker den.

Thomas 2005-05-20 14:15

Citat:

Originally posted by nomicon@May 20 2005, 14:12
Lyx eller misär.. sådan liten skillnad att åskadare knappt märker den.
Du menar att det var bättre att hon dog? Hon visar inga tecken på att hon har ont eller liknade, bara lite orkeslös just nu. Kanske deprimerad eller utbränd, det var timmar kvar när jag kom in med henne iom att hon inte äter eller dricker tillräckligt.

I såna här situationer försöker jag se det positiva i det hela, lättare att hantera då ;)

grazzy 2005-05-20 14:36

Helt rätt Thomas, försök tänka positivt och att duvan har det bra. Jag är säker på att tjejerna på göteborgs ornitologiska förening gör sitt yttersta 24 timmar om dygnet för att säkerställa duvans välmående.

nomicon, du fattar väl att du måste stötta Thomas här nu, tänk på vad han går igenom.

antipod 2005-05-20 14:39

Vilka härliga trådar och människor det finns på WN!!

Har aldrig hänt förut att jag bara måste läsa varenda inlägg :P

Snyggt jobbat!

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:19.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson