![]() |
@oskarg betala/betala inte svårare än så är det ju inte?
Eller är du bara ute efter att tjäna lite pengar genom att få domänen billigare? Vad händer om det finns fler budgivare som har lagt högre bud är det du vill köpa domänen för? |
Citat:
Sen är inte det här det enda namnet som har sålts med fel PR, och jag tvivlar på att jag är den enda som väger in det när jag bjuder på ett namn. Om du hade läst hela inlägget så hade du sett att jag redan har betalat. Och största problemet är inte längre att namnet saknar historik, den kostnaden är mindre än all energi jag har lagt på att diskutera det här. Nu är jag mer less på att Peters dåliga bemötande. Edit: stavfel |
oskarg, Peter. Jag förstår er båda två.
Oskarg jag ser endast två utvägar som Peter gett dig förslag på. Antingen betalar du (vilket du nu gjort, alltså får pengar tillbaka) eller så struntar du i det. Det känns bara som det är massa ältande fram och tillbaka. Alla kan göra fel, gör det bästa av situationen. Jag tycket Peter verkar mycket tillmötesgående när han säger att du inte behöver betala. Mer kan han ändå inte göra? Eller vad är du ute efter? Annars får jag tacka Peter för en väl genomför auktion. Det blev ett antal domäner jag köpte! |
Citat:
Fast nu började det med att han inte svarade när jag skrev till honom. Och visst, alla kan göra fel. Men Peter verkar inte riktigt vilja gå med på det, han börjar prata om att inlänkar kan försvinna över en natt och att PR inte är något beständigt. Nu pratar vi trots allt om en (eller ev. ett gäng) domäner som inte haft något innehåll (inte närmaste tiden i alla fall), historik eller inlänkar. Och det är faktorer som påverkar priset markant. Mycket tillmötesgående skulle jag säga är en lätt överdrift när han svarar: "- Men endera så står du för ditt slutbud eller så meddelar du mig att du inte tänkt göra det." ...efter att ha skrivit: "- Däremot har jag inte sagt vad jag kommer att göra med ev. lista av oseriösa budgivare/IP:n som inte fullföljer sina bud. (Jag gissar att det ligger i flera wn-medlemmars intresse att se vilka man gör bäst i att undvika att ha någon som helst affärsrelation med, då det i vissa fall handlar om domäner som sålts för 1 euro)." ...nu var inte mitt bud oseriöst, men om Peter anser att det är jag som har gjort fel när jag inte kollade upp PR på alla domännamn som jag bjöd på innan så vet jag ju inte hur han resonerar. Nu tror jag att det här börjar gå lite offtopic om jag ska bolla det här med alla som har idéer om vem som har gjort vad och vad jag kan göra och inte. Har ni några fler idéer eller åsikter om vad ni tycker jag ska göra eller varför Peter är en sån himla skön kille kan ni ju skicka ett PM till mig eller honom. |
Jag gissar på att han har tröttnat på dig
|
Citat:
Jag har över 730 ägarbyten att administrera, varav jag endast fått iväg ca 150, jag försöker bocka av alltefter jag hinner och svara undrande vinnare vad status är och du surar för att jag inte tillräckligt snabbt svarat dig.. Vidare har jag förklarat att jag körde ett antal domäner i två PageRankMeters - mer än så är inte gjort - har du fått "second thoughts" - så dra dig ur!! Kanske var det fel av mig att publicera PR - Jag vet inte! Jag gick ner till PR0 eftersom det tyder på indexering i SE.. Att flyget.nu däremot skulle blivit övervärderad, håller jag däremot inte med om och jag har fått både en och två erbjudanden efter dina betänkligheter; om att jag ska sälja domänen till dessa herrar för ditt slutbud istället. Något som jag väljer att inte göra - såvida du inte backar. Texten jag skrivit om oseriösa budgivare var INTE ämnad mot dig - och hade du varit minsta lyhörd så är det fn 1188 registrerade budgivare, varav en del valt att dra sig ur. De som börjat tråka mig är småknattar som inte känt till att det periodiskt kostar pengar att förnya domäner..om du sen vill ta åt dig av det så är det upp till dig själv, men det var inte min avsikt! Men sen att du använder Domaincrawler som referens är inte speciellt trovärdigt. Sorry Gsys - hatkärlek till er!, men domaincrawler som tjänst lämnar en del att önska för det ändamål oskarg vill använda det som. - visst finns det många miljoner whoisslagningar mm som är gjorda för lika många domäner, men de verkar bara hämtas 1 gång för att sedan aldrig uppdateras - olika applikationer är bra för olika saker..så är det bara. Slutligen oskarg - jag startade inte den här auktionen för att bli ovän med dig - utan ge dig och andra möjlighet att buda på det jag samlat på mig under åren - av naturliga skäl försöker jag påvisa vad som kan uppfattas som värden i vissa domäner. Men som jämförelse så publicerade jag en SEDO-värdering av [mobilenumber.mobi] på 15K Euro - ändå såldes den för 100 Euro - var den då undervärderad? Kanske, men jag bryr mig inte - Jag har sagt att jag säljer för samtliga slutbud och det står jag fast vid. |
Internet Sweden, hur pekar jag om domänerna jag köpt?
Har fått en authcode med jag har ingen aning om vart jag ska använda den? :S |
Citat:
AuthCode är att likna vid en "nyckel" för respektive domän. Men att berätta hur du använder den är inte helt lätt, eftersom processen kan skilja sig mellan ombud. Men det vanliga är att du inifrån ditt konto hos ditt ombud gör en transferbegäran av domänen till ditt ombud. Då efterfrågas Authcode för att auktorisera flytten - där anger du "AuthCode" (authorizationcode/auktoriseringskoden). Hoppas att det hjälper - men som sagt kan denna process skilja sig mellan ombuden - hur och när du använder den, ibland kan allt detta ske med automatik och ibland behövs handpåläggning av ombudet. Från Mars -09 så kommer dettat med authcodes även att introduceras för .se-domäner. //Peter |
När får vi domänerna då? :)
|
Citat:
Men jag har fått status från Nunames att jag inte behöver "skynda mig" med nästa batch, för att dom fortfarande jobbar med den första, men att dom precis som jag försöker pinna på allt vad det går.. OBS Jag aktiverar ägarbyten först efter avprickade betalningar. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:28. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson