![]() |
Citat:
En ny lag som straffar alla som medvetet förhindrar/försvårar för staten? Osv. |
Denna lag kommer öka brottsligheten och svårare att avlyssna/spåra folk!
Varför? Jo för det kommer att komma mer Anonymitet/krypteringstjänster nu som är anpassade för vanliga svensson ska klara av det samt hur mycket skriverier om hur man använder kryptering. |
vilket direkt resulterar i ökad kostnader för oss som skattar... FRA är ju inte direkt egenförsörjande.. jag hörde summan 500miljoner/år någonstans.
|
Novocain: Runt 500 miljoner i år tror jag det var och de vill ha 80 miljoner mer nästa år om jag inte minns fel.
Men ska man ha plats 11 på http://www.top500.org/list/2008/06/100 så kostar det ju en del. |
dock måste man ju också fundera på vad FRA kostade innan detta tillstånd? är det stor differens? vad innebär detta för den enskilde skattaren? är det sånt här vi drar ner på vård och skolor för?
|
Citat:
Slopa exempelvis presstödet till olönsamma tidningar så är det lugnt. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
ska vi sälja nånting så blir det väl skåne med inneboende kor till danmark. men visst sälj skogen och vattenkraften så har vi inte så mycket kvar sen ;)
tartareandesire: det jag menar är att det är sjukt att man drar ner på skolor och vård.. och ändå anser att det är försvarbart att blåsa över en halv miljard på nånting dylikt.. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:57. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson