![]() |
Citat:
Du menar förutom att man regelbundet läser om "banker" som försvinner spårlöst med alla Bitcoins? Eller KNC Miner som t.o.m. scammar mer än affiliatebolagen och med fler anmälningar hos ARN än SMS-låneutgivarna? |
Citat:
|
Citat:
Jag tror dock inte på stabiliteten pga säkerheten och antal stulna BC. Men tror på en marknad i framtiden med krypto valutor när allt blivit mer moget. |
Citat:
Citat:
|
Förtroendet människor emellan är alltså försäkrad med blockkedjan och ersätter mellanhanden.
Problemet jag ser med bitcoin idag är volatiliteten, men det är en oundviklig barriär som man med tiden jämnar ut. Övriga barriärer är t.ex konsumentvänliga frontends. Också en tidsfråga där. |
Citat:
|
Citat:
|
Jag har nog gett mig in på lite för djupt vatten än vad jag klarar av i denna diskussion, pedagogik är inte min starka sida, särskilt när man inte förstår till fullo vad man pratar om.
Hälsningar, Gurka grön |
|
Citat:
"Bitcoin-chef" - jo tjena. Mtgox var en förkortning på "Magic: The Gathering Online Exchange" på sajten som fanns på domänen innan den byttes till en sajt om bitcoin. Vadå "hackare"? Kryptografiker är nog ett bättre ord. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:51. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson