Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
(Inlägg 20368595)
Att rasism knappt existerar är en ren och skär lögn, det vet både du och jag. Alla dina uttalanden tyder på att du inte har särskilt bra koll på verkligheten. Du verkar tro att "invandrare" är en koherent grupp. Så är det självfallet inte, diskriminering och rasism förekommer även bland dessa, inte minst bland de grupper som varit inblandade i krig under modern tid. Just i krog- och restaurangbranschen så finns det dessutom en hel del organiserad brottslighet inblandad - alltifrån MC-gäng till vietnamesisk maffia. Men, visst, självfallet gäller det inte alla :)
|
Att rasismen i stort sett är helt död bland oss svenskar kan man väl lugnt påstå, i valet 2006 lyckades de rasistiska partierna inte ens tillsammans skrapa ihop mer än 0,1% av rösterna. Vi svenskar är förmodligen det minst rasistiska folkslaget i världen.
Sedan får jag väl ta och krypa till korset och erkänna att jag nog var lite väl snabb och obetänksam när jag skrev mitt senaste inlägg, jag får skylla på att jag hade lite halvbrådis. ;)
Citat:
Ursprungligen postat av Henkutt
(Inlägg 20368637)
Jag tycker nog inte du är rättvis, när du jämför en blooper gällande fysikkunskaper, med en "blooper" att ställa upp i val till kommunfullmäktige utan att veta var du och ditt parti står och vill genomföra.
Gällande Fredricks läggning eller vad det är du vill kommentera, så anser jag inte att det påverkar hans kunnande kring politik och vad han och hans parti står för.
Och gliringen till Anders Borg är tämligen obefogad då han förmodligen besitter fler akademiska poäng än du och jag tillsammans. (Du vet, eftergymnasial utbildning)
|
Nu var det ju inte Anders Borg jag syftade på utan Bosse Ringholm vilket jag trodde skulle framgå. :)
Citat:
Ursprungligen postat av jonny
(Inlägg 20368602)
Historiken kan du inte göra så mycket åt. Vad säger du om organisationen BSS? Flera av grundarna av Sverigedemokraterna hade en bakgrund i BSS. Många av de första medlemmarna var nazister ("äldre män med nazistisk bakgrund söker sig till partiet" [Orrenius 2010, "Jag är inte rabiat. Jag äter pizza. En bok om Sverigedemokraterna"]
|
För mig är det totalt ointressant om någon eller några av grundarna av Sverigedemokraterna tidigare var medlemmar i BSS. Det uttalat nazistiska Sveriges Nationella Förbund var ju från början en del av Moderaterna, ett par folkpartister var väl med all sannorlikhet inblandade i Mordbrandsattentatet mot Norrskensflamman, Socialdemokraterna lät grunda det Rasbiologiska institutet i Uppsala, delar av Centerpartiet flörtade med diverse maoistiska rörelser och Vänsterpartiet ska vi väl inte ens tala om. Varför är de mörka delarna av Sverigedemokraternas historia så mycket intressantare än de övriga partiernas? Kan vi inte bara nöja oss med att konstatera att Sverigedemokraterna idag inte är rasister?
|