![]() |
Citat:
http://www.wn.se/showpost.php?p=20358156&postcount=515 |
Citat:
De event du ser som är nollade är isales-event (impression sales). Ingen telecom-kund ger ersättning för de eventen men i Telias fall kan du se dem i en event breakdown report. Mvh, TradeDoubler |
Sover godkännarna för tradedoublers leadprogram?
En annan fråga: När man svarar på mail som skickas till ens mailadress från ett specifikt program. (Dvs. ett supportärende), Vidarbefordrar ni det då automatiskt till rätt program för jag fick ett snabbt svar som jag sedan svarade på. Sedan dess har jag inte hört något mer? |
Citat:
|
Citat:
Jag ska se till att väcka godkännarna för leadprogrammen :) Ja, det stämmer att vi skickar vidare ärenden som är program specifika till den ansvarig för just det programmet. Anledningen till att dessa typer av ärenden oftast tar längre tid att få svar på är att vi ofta behöver kontakta kunden och vänta på svar från de. Självklart ska det ändå inte ta hur lång tid som helst så skulle ni få vänta för länge kan ni alltid skicka ett mail till den generella supportkön så tittar vi upp status på ert ärende. Erik, skicka mig gärna ett PM med ditt ticket id så kan jag titta upp status på en gång. Vänligen, Sefaat |
Hej,
Hur råder ni publishers att hantera program som finns i flera samspråkiga länder? Låt säga att jag kör en engelskspråkig kampanj för Hotels.com, och driver trafik från USA, England, Irland och Sverige. Mitt (cross-country) publisherkonto är godkänt på alla Hotels.com marknader som finns hos TD. Skulle det vara helt tokigt att vid utklick från landningssidan forcera klick på samtliga program för att försäkra sig om rätt spårning? Skickar man en person med svenskt IP till en spårningslänk för brittiska Hotels.com kommer han han redirectas till se.hotels.com och således kommer spårningen gå fel. Accorhotels.com sitter i likadan sits. Detta gäller likväl alla dessa telefoniprogram som har separata program för kontantkort, bredband, mobiltelefoner, mobila bredband etc. Finns det några officiella riktlinjer? Det omständiga alternativet är förstås att implementera egen Geo IP lösning men det skulle vara skönt att slippa. |
Citat:
Hej Perben, Då det är samma event som ligger för alla länder så blir det rätt spårning utan att du behöver forcera klicken. (Om man skulle lägga på fem klicklänkar efter varandra kommer det bara bli sista klicket som reggas ändå så det fungerar inte heller att ha alla klick efter varandra) Det spelar ingen roll om man blir redirectad till sitt ”eget” lands ip då du får ersättning för det landet som man klickats till (med andra ord om man klickar på en engelsk hotels.com länk och redirectas så kommer iallafall ersättningen att gå till den engelska.) Hoppas det var svar på din fråga :) Vänligen/ Caroline TradeDoubler |
Strålande, tack för rakt svar C.
|
Hur vanligt "bör" felgenererad trafik vara?
T.ex. 2010-07-06 Ingen referrer url Referrer fel, Telia Affiliateprogram 8 2010-07-06 Ingen referrer url Referrer fel, Tele2 - bredband/abonnemang 8 2010-07-06 http://adress Referrer fel, Comviq - Affiliate program 1 |
Citat:
|
Citat:
Fast konstigt om de vore sales och att de inte kunde spåra fast de är ju spårat då de finns stats för felgenererad trafik? Men skulle de vara sals så är de katastrof. Men vem vet, de kan ju lika gärna vara sales också då man inte vet hur de slutade. |
Jag har faktiskt aldrig kört de där rapporten hos Tradedoubler men gjorde det nu och har en likadan för Coolstuff den 1/7. Man blev ju väldigt nyfiken och jag kan inte komma på nåt annat än att det är sales där kundens referrer vid redirecten mellan klick och "landningen" på Coolstuffs webb tappats vilket den kan göra av en del brandväggar etc. Ska man nekas en sale p g a detta är det skandal och jag hoppas att jag har fel.
|
Citat:
|
När jag frågade för några år sedan angående referer fel påverkade detta bara ersättning per klick. Sale och lead ger ersättning som vanligt.
7 referer fel på en dag innebär alltså 7 klick där referer inte hittades. Så tills TradeDoubler validerat detta tycker jag att ni kan bege er ut till havet igen :) |
Citat:
|
Om de bara är ersättning per klick så har de inte någon betydelse, då inga av de proggen jag använder har PPC.
|
Sen har jag en annan fråga.
Om jag skapar en rapport från: ÖVRIGA RAPPORTER - Bästsäljande produkter Så ser de ut så här, med t.ex. Telenor # 48 "vadå ?" och summa "0" ? Vad betyder de där t.ex. 48? Eller när de är ett nr under #, vad ska de symbolisera ? Antal sales av den typen eller? Samt att de är värt 0? http://imup.se/i/QZoDEHYGaw.png |
Anledningen till att man får referer fel är att man har länkar på en annan domän än den man har registrerat hos oss. Detta betyder att "unika besökare" hamnar i felrapporten och inte i statistiken. Det påverkar inte registreringen av sales/leads som sker via din site på något sätt.
Vänliga hälsningar, TradeDoubler |
Är detta praxis hor TD?
Förekommer sånt här ofta hos Tradedoubler?
Är det nån som påverkat er kanske rent av? Programägaren? En konkurrent? Skall ni vara kvar här på WN får ni förklara er! Hur gick det här till? http://meivert.com/td_domain.jpg |
Citat:
|
Citat:
|
TradeDoubler!
Jag har loggat in och kommit till en annan användares konto!! Skandal! Edit: Jag har omgående kontaktat ägaren av det kontot för att informera denne. Det här är helt sjukt, vad bra att jag har god moral. Edit2: Loggade ut och loggade in igen - samma sak! Edit3: Ärendet löst, screenshots raderades permanent |
Intressant, jag kommer in på mitt konto längre, men jag kommer in på ditt konto
"alltinggratis.se" Det här är helt sjukt! |
Jag kommer kräva kompensation av TradeDoubler för att en konkurrent har fått tillgång till alla mina rapport-data!
Kan dom ha blandat ihop din alltgratis.com och min alltinggratis.se? |
Citat:
Nu har TD stoppar inloggningen till publisher konton, jag hoppas även inloggningen till affiliate konton stoppas tills dess felet är åtgärdat. |
Men herregud... Är det sommarvikariat?
|
Citat:
Synd att man inte fick ta del av stats som man själv var intresserad av ;) |
De har lite problem, de stände tidigare av inloggningen.
Nu när jag loggar in så möts jag av en blank sida bara. |
Skall bli kul att se om TD ens kommenterar saken. Ingen info varken på hemsidan, bloggen, Twitter eller Facebook...
|
Citat:
|
Hej,
Vi har för tillfället tekniska problem med vår hemsida och det går därför inte att logga in på sitt affiliatekonto. Detta påverkar dock inte spårningen, ad-servingen eller din intjäning som affiliate. Vi jobbar på att lösa problemet och återkommer så fort vi kan med mer information. Vi vill be om ursäkt för eventuell problem detta skapar för dig som affiliate. Vänligen, TradeDoubler |
Uppdatering: Dagens tekniska problem lösta
Som meddelats tidigare idag har vi haft tekniska problem med inloggningen för affiliates.
Spårningen eller ad-servingtekniken har inte påverkats, vilket betyder att all annonsering, statistik, data och intjäning har fungerat som vanligt hela tiden. Under dagen har vår IT-avdelning arbetat hårt med felsökning och har därefter genomför tester. Strax efter kl. 16.20 öppnades tjänsten för affiliates på nytt och inloggning kan nu ske som vanligt via www.tradedoubler.com. Vi beklagar eventuella bekymmer och svårigheter som detta skapat och vill be alla affiliates om ursäkt för att de inte har kunnat logga in som vanligt under dagen. Om du har frågor eller vill komma i kontakt med oss på TradeDoubler går det bra att mejla vår support ([email protected]) alternativt ringa vår växel på 08-40 50 00 och fråga efter Publisherteamet. Vänligen Jonas Rundgren Publisheransvarig TradeDoubler Sverige [email protected] 073-809 38 61 |
Det vore onekligen intressant att veta vad som hände med Thomas konto :)
|
Citat:
Hej, Vi ber om ursäkt för detta, problemet är dock löst (Vilket Thomas eller hans kollega kan bekräfta). Det som hände var att det var en annan site som skulle stängas av egentligen. Kontot återställdes dock bara några timmar senare och fungerar precis som förut. Ibland kommer den mänskliga faktorn in och rör om så förhoppningsvis får vi vara kvar på WN ;) Vänligen, TradeDoubler |
Går de att speeda upp studsarna mellan länkarna?
Kanske låter tokigt, men om någon trycker på en länk "köp bananer" så går den till td som skickar vidare osv. Ibland kan detta ta över 10 sekunder innan de händer nått, går detta att speeda upp då jag antar att "kunderna" inte väntar i 10-15 sek på att komma in på en affil länk. |
Citat:
Oftast har vi inte lång fördröjning utan kunden har det på sin sida. Det vill säga när vi skickar via en redirect hos dem och det är trög kan det ta lång tid. Du får gärna maila mig om vilka kunder det gäller på [email protected] så kan jag titta närmare på det :) Vänligen, Sefaat |
Citat:
Citat:
|
Varför svarar ni inte på support-ärenden inom rimlig tid?? Skickade in en inte programspecifik fråga för 3 dagar sedan.
|
Var hittar jag Publisher-avtalet om jag vill läsa det igen?
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:14. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson