![]() |
Men fortfarande är det förbjudet att enligt lag ha tex en REA under längre tid. Detta är det loopia gör genom att sälja domänerna till underpris, så kör det det på samma sätt som tex H&M gör när de säljer ut kläder under rea. Men skillnaden är att H&M har det under en begränsad tid och oftast ett begränsat antal plagg. Medan Loppia verka inte ha något sådan utan kommer att fortsätta så länga de tycker domänerna är för dyra.
Att Loopia säljer ut webbhotellplats för 4kr är det inget fel på, utan de gör det under 15 dagar(om jag inte minns helt fel) vilket är vad man skulle kunna kalla en REA. Samma gäller domäner till reducerade priser som de har ett max tak på om det inte var 10000 st. Vilket är istället för begränsad tid, under ett begränsat antal. Det var ju tidigare prat om tex. olika affärer hade rea konstant. Men dettta slogs fast att det var förbjudet och får inte förekomma förutom under vissa regler.(tid/antal varor). Tycker det ska bli roligt att se vad som händer. Tycker det är bra att några andra företag vågar säga vad de tycker och lyfter in KV. |
Det är inte konstant REA som det är fel på utan röda prislappar och användandet av ordet REA när det inte är frågan om tillfällig sänkning. Loopia påstår inte att det är REA utan ett ordinarie protestpris.
|
Citat:
|
Citat:
Däremot kan man alltid tipsa en kund som själv går dit reggar en domän å pekar om det... Har själv klöpt ett par domäner hos loopia, samtliga har jag pekat om till avello.se, enkelt, billigt och smidigt... |
Har äntligen läst hela skiten, för skit är vad det är i den här tråden...
Nic-se tar 140 kr + moms Loopia tar 130 kr + moms NI BRÅKAR JU OM 10 STACKARS KRONOR!!! Om jag hittade ett bra webbhotell med vettiga priser så skulle jag ärligt talat inte bry mig om de 10 kronorna. Nu är det däremot så att de flesta webbhotell med vettiga kontopriser har hutlösa domänpriser, eller så är de som webbhotellet jag alltid använder, de registrerar alla möjliga domäner utom .se, då är det ett logiskt val att köpa via loopia och peka om... |
Citat:
|
Citat:
Nic-se: 175:- Loopia: ~124:- |
Citat:
((Vem fan orkade förresten bry sig om att anmäla dem för en stackars tia?!)) |
Loopias vanliga pris har sedan typ en månad (om inte mer) tillbaka varit 99:- , deras kampanj började för knappt 4-5 dagar sedan.
Sen spelar det enligt lagen ingen roll om det är kampanj, rea eller vad man nu kallar det, man får inte sälja under inköpspris ändå :) Enda gången det är tillämpbart är när tingsrätten satt något i konkurs och lagret ska ut. Således är det 99kr som är föremål för frågeställningen till KKV. Efter överläggning med admin beslutade vi att härmed stänga denna tråd för vidare postning, då inget nytt tillkommer i tråden. Vi kommer återigen låsa upp den då KKV gjort något yttrande i ärendet, eller om det anses av övriga moderatorer att den bör vara öppen. |
Jag tycker det är en intressant tråd och öppnar den igen, dock tillåts inga fler postningar från medlemmar som inte läst tråden.
Dubbelpostningar raderas härmed så får Decibel och Jens/Mats som dom vill!?!? Loopia här säkert fått några 1000 kunder från WN genom tiderna har dessa nån officell kommentar? Thomas |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:08. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson