![]() |
Vi kan ju konstatera att det var ett misstag att sidan var indexerad av Google, och att det nu är åtgärdat.
Så diskussionen om att folk tror att BL äger eller driver sidan, den är ju orelevant, eftersom man nu ska vara inloggad och aktivt ha lagt till bloggen man vill bevaka. |
Citat:
Gällande BL så vet jag inte var du fått att man måste vara inloggad för att se framen? |
Citat:
- Brott mot upphovsrätten kan upplevas som stöld, sen må det vara tråkigt att diskutera |
Citat:
|
Citat:
Man kan alltså fortfarande se sidan i en frame genom oss, oavsett om man är inlogad eller inte. Det som inte var vår avsikt var att de länkarna skulle indexeras av google. |
patrikring, du får gärna läsa vad SMHI:s jurist skriver. De har formulerat om texten sen sist men här är den:
Citat:
|
All sådan läsning är uppskattad Westman :)
|
Citat:
|
Citat:
Det hade väl bara varit och tuta och köra? Speciellt med tanke på att ni tagit bort de kommersiella annonserna i framet.... Jag får inte riktigt ihop ekvationen... :huh: |
Solklart helt fel att snylta på någon annans innehåll sådär.
Om någon skulle använda mitt material utan tillstånd för egen vinning skulle jag göra vad jag kan för att stoppa dem. I tidernas begynnelse hade jag en "svarta-listan" publicerad där jag listade siter som stal material från min sida. Det var faktiskt riktigt effektivt. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:59. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson