![]() |
Google lagrar så vitt jag vet inga torrentfiler tillgängliga till slutanvändare...
|
Citat:
Åklagaren släppte ju åtalet som rörde kopiering av skyddat material, alltså anser man inte att innehållet på TPB:s servrar vara olagligt? Fast jag kan ha missförstått det hela. |
man konkurrerar ju med andra "piratsiter" och resultatet av det blir ju att den som vågar mest vinner, och i slutändan, kanske, får betala priset för det...
jag skulle snarare säga att dom hade kunnat välja en annan väg från början, och hade man inte gjort sig så "politiskt" omöjliga så hade det på intet sätt varit omöjligt att man hade varit en del av en laglig tjänsteleverantör på egentligen samma grunder... |
Dom är inget annat än brända, jag menar hur många privata torrentrackers finns det inte där ute? Eller är det det som är skillnaden, att de är privata?
|
Citat:
Bedtime Stories har hitintills spelat in $195,000,000. Filmen kostade $80,000,000 att göra. Dom har alltså hittintills gjort en vinst på nästan 1 miljard svenska kronor. |
Citat:
För att vara lite snäll måste jag ändå påpeka att det inte är helt sjysst att bara visa på vinsten för enskilda filmer. Samma bolag kan ha flera produktioner som går med förlust. En viss risk tar man ändå med sådana här projekt. |
Citat:
Citat:
Det är nog ett betydligt större hot mot demokratin när stora företag försöker påverka politiken. |
Citat:
|
Fredrik Neij har ett passande namn iaf. Han gör väl inte ett speciellt trovärdigt intryck när han spelar korkad och skyller på andra. Hans kompanjoner lär inte vara glada eller finns det någon plan med det hela?
|
Inte VET jag om det finns någon plan men jag skulle tro att man lagt upp det så att var och en "tar hand om" vars en del, till det lägger man alla de som varit involverade men som inte är inkallade. Man ska komma ihåg att åklagaren ska visa att var och en har individuellt ansvar. Visst var det så att Gottfrid tog det som han sagt han inte visste något om när det gällde pengar?
Jag hann bara lyssna på de sista minuterna men fick med domarens "fasen" Han verkar lite störd både av ålagaren och vad jag förstått så fick även av Wadstedt (heter hon väl) som fick ett par tillsägelser. Hoppas inte det fortsätter för irriterade förhandlingar är inte bra för någon, speciellt inte som den ska hålla på i veckor. Men vad jag inte fattar, eller så gör jag det, är varför inte industrin tar chansen och ser till att få fram en vettig nerladdningstjänst. Att säja att piratbay dragit undan fötterna för en sådan är trams. iTunes finns och går bra men är ju georgrafiskt och innehållsmässigt begränsad. SF är ett skämt men visar att trots det betalar folk för deras tjänster. Visst kommer en del att fortsätta ladda ner, det finns ju en hel del siter som, om inte annat, blivit kända i denna rättegången, men jag kan tänka mig en stor grupp som skulle gå över till ett betalalternativ. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:04. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson