![]() |
Citat:
oskarg - hävdar att presentionen av PR3 för flyget.nu inte stämmer, då han hävdar att det är måldomänens (resemarknad.se) PR-värde som visas för som flyget.nu och inte flyget.nu´s eget PR-värde. Detta skulle kunna vara möjligt om dels Google nyligen reviderat PagaRank OCH om flyget.nu redirectat genom en 301 redirect till resemarknad.se (301 = permanent flytt) men vad jag hävdar och det nu påvisats i tråden är flyget.nu använder sig av en 302-redirect (dvs en temporär redirect). För 302-redirects flyttas INTE PR-värdet till flyget.nu från måldomänen. MAO är värdet PR3 flyget.nu´s eget värde och inte resemarknad.se´s - Detta såvida inte Google förändrat sina algoritmer markant på slutet. Huruvida Svartlista ser några konstigheter eller inte med detta, är han välkommen att proklamera för i egen tråd... |
Nu trodde jag att du ville vänta med att ta den här diskussionen, men du kanske ångrade dig?
Jo det stämmer det du säger. Jag kände inte till att 302or inte flyttade PR. Då ställer jag min fråga så här, vad har domännamnet för tidigare historik och när kollade du PR för den? För jag tycker det är ganska märkligt att alla inlänkar skulle ha försvunnit på ett par dagar? |
@oskarg - bara för att jag förklarar status för en person som missuppfattat och blandar ihop olika personers inlägg och argument, så säger jag väl inte att jag vill fortsätta..
Känner väl spontant att du skulle ha ställt dessa frågor innan du började buda på domänen. Men du vill veta när! Svar: 26 Jan 2009 Domänen har varit parkerad men även använts till lite olika projekt. Att länkar nollas över en natt är heller långt ifrån ovanligt, jag gav dig bla en länk till bulkowner.com där du ser det på över hälften av alla PR-domäner varje dag. Men om du tror att jag detaljstuderat flyget.nu så tror du fel - för 1½ månad sedan hade jag runt 2K domäner... Men endera så står du för ditt slutbud eller så meddelar du mig att du inte tänkt göra det. |
"För auktioner på Internet, e-handelsauktioner, gäller distans- och hemförsäljningslagen. Då har du ångerrätt i 14 dagar från det att varan levereras, eller från det att du får informationshandlingarna om din ångerrätt."
Källa: Konsumentverket Detta är vad som gäller för auktioner på internet och inget annat. Du har alltså 14 dagar på dig att ångra ditt anbud. Att som här InternetSweden hota med att publicera användares ip-nummer mm känns lite märkligt. En rättelse från min sida: Jag skrev föjande"Ångerrätt gäller naturligtvis då vara inte visar sig vara det som det utger sig för". Detta har i sig inget med distans- och hemförsäljningslagen att göra. |
På frågan om auktionerna såldes som privat eller företag så svarade Peter att det var en blandning av dem.
Distansavtalslagen gäller ej om det är mellan Säljare: konsument Köpare: konsument. Säljare: företag Köpare: företag Sälajre: konsument Köpare: företag |
Vad är PR värt vid köp av en domän? Ingenting i mina ögon, det är som om man skulle gå se en film som fick betyget 3 av DN, sen ändrar DN betyget till 2. Har jag då rätt att få pengarna tillbaka? Tror inte SF ger några pengar tillbaka (DN gav dock tillbaka pengarna till några i detta verkliga fall). PR ligger utanför säljarens kontroll. Detsamma gäller för ev. inlänkar.
Citat:
|
Peter låter folk dra sig ur auktioner om man nu vill det. Det har han tydligt sagt.
Så nu tycker jag att de som vill dra sig ur auktioner pga diverse anledningar kontaktar Peter och alla andra som inte har ämnen RELATERADE till tråden är tysta. Vill man diskutera distansavtalslagen eller Världens starkaste björn kan man starta en egen ny tråd. |
Märkligt mycket tjafs.
Enkla sunda tankar, en bra auktion där jag har köpt och betalt för ett antal namn. En kul grej där jag tror att jag kan ha nytta av det inköpta! Vad är det för svårt i det. Tänk efter före säger Lasp |
Håller verklingen med lasp i allt han säger! Det var en bra och VÄL genomförd auktion. Jag har också köpt och betalt för några stycken domäner som jag är nöjd med!
|
Citat:
Jag har som sagt köpt flera domännamn med inlänkar och PR tidigare. Att samtliga länkar skulle försvinna över en natt är högst ovanligt (om det inte är så att samtliga inlänkar kommer från säljarens egna sidor). Varken Yahoo eller Wayback Machine (jag är medveten om att de endast visar data som är minst 6 månader gammal) visar att det skulle finnas någon som helst historik eller inlänkar. En sökning på Domain Crawler visar inte heller någon historik, men den visar nuvarande status. - Ingen PR historik, men en nuvarande PR på 3. - 102 inlänkar enligt Google. - Snygg design som går i grönt. Alla länkar kommer från dina egna sidor, men jag gick ändå in och kollade 10 av dem. Inte en enda länk till flyget.nu, däremot till resemarknad.se (hänger du med?). Google låter inte 302or skicka vidare PR, men de verktyg Domain Crawler och du använt när du fastställt PR gör uppenbarligen det. Som jag inte tidigare sa så tror jag inte att det var din avsikt, men att du bemöter mig så nonchalant tycker jag är riktigt lågt. Eftersom du beger dig mot nya betesmarker och bara vill få det här överstökat så fort som möjligt så har du ju inte så mycket att förlora. Men nu får du som du vill Peter, trots din attityd. Jag har bitit i det sura äpplet och betalat det bud jag la utifrån dina felaktiga uppgifter om namnets data (och alla andra namn för den delen). Du kan skicka en sammlingsfaktura och kvittens när allt är klart. Citat:
...och du som pratar om dig själv i tredje person, gulligt att du är nöjd med auktionen. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:12. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson