![]() |
Citat:
Om jag var MissDomain skulle jag nog föreslå att trådskaparen antingen erkänner, och betalar, eller gör en polisanmälan. |
Citat:
Bostadsbolaget tar X tusenlappar för en flyttstädning om du inte städar själv. Telia tar X tusenlappar om du bryter ett avtal med biningstid. MissDomain tar ut X tusenlappar om du bryter mot deras avtal. Inte något fall handlar om att leka polis, det handlar om att man som kund ingått ett avtal och därefter bryter mot villkoren och får ta konsekvenserna av detta. |
Kul läsning, jag är helt övertygad om att snaskit är BUSTED och sitter i skiten. :P
Jag tycker att MissDomain har agerat korrekt utifrån det avtal dom har på sidan, däremot har jag lite svårt för den delen med att man skall hållas ansvarig för vänner, släktingar och familjen? Skulle väll isåfall vara att man inte får påverka eller uppmana dem att bjuda på sina egna domäner. Sedan kan man ju inte hålla tillbaka med att MissDomain nu, i och med denna tråd har fått ett mycket bra avskräckande exempel på vad som kan hända. Även om dom denna gången kanske inte får rätt i domstol med tanke på hur rättsligt användbart deras avtal är, där dom ger kunden ansvar för andras handlande. Att rättsligen bevisa vem som är "vän" med vem, är väll inte någon speciellt enkel uppgift? Nåja, stå på er MissDomain! Det ni inte lyckas med nu, har ni lärt er tills nästa gång! ;) |
Citat:
|
Underhållande tråd.
Även om killen skulle ljuga om sina "kompisar" så är jag fortfarande tveksam till om MD kan avtala och kräva straffavgifter för andra personers handlingar, denna del av avtalet anser jag vara orimligt, självklart skall de kunna stänga ner kontot/kontona/auktionen om säljarens "vänner" lägger bud på domänen, dock är jag tveksam till om det är riktigt att fakturera för förseelsen. Jag skulle se fram mot att se detta avtal testas i domstol för att se om det är giltigt, och om det inte är giltigt så är fakturan ogiltig. |
Citat:
Nu tar jag inte ställning till vad som är fallet här, men detta måste vara den grundläggande principen. Vidare är min personliga åsikt att ett belopp som i detta fallet tycks vara mer eller mindre godtyckligt satt ganska högt känns inte så sympatiskt, oavsett vad som är tillåtet rent juridiskt. Känns lite som luftfakturering... |
Citat:
Visst man kan göra upp i godo men man ska fan inte komma och hänvisa till sina egenpåhittade regler och kräva folk på summor som det inte finns någon laglig grund för. |
Citat:
Säg att du tar ett lån på banken, alltså avtal mellan dig och banken. Så säger du åt din fru att betala in månadsavin och hon glömmer eller tappar bort den. Det friskriver inte dig från ansvar eller betalning. Du har ingått avtalet och du är ansvarig. Trådskaparen har ingått jurdiskt avtal med MD och är skyldig följa detta. Han hans virtuella polare busat med trådskaparen, får trådskaparen lösa det virtuellt med sina virtuella polare. |
Citat:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:49. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson