![]() |
chowchow, är du ens medveten om vad du frågar efter? Ring PRQ och fråga. Ett företag som officiellt skulle publicera information om sina kunder skulle inte ha många kunder kvar. Skulle du vilja att de namngav dig i omvänd situation?
De får inte ange namn etc. med hänvisning till PuL om inte annat då det kan medföra obehag för personerna i fråga. |
Citat:
|
Citat:
Dina frågor är i synnerhet fientliga och ett företags affärshemligheter är just det - affärshemligheter. Varför kontaktar du inte PRQ eller Gottfrid direkt? Törs du inte eller är du bara ute efter att bråka? :angry: |
Dom flesta av dina frågor chowchow är meningslösa, samt att du inte har med dom att göra.
|
Westman och empty:
låt Gottfrid själv besvara de frågor han anser kan besvaras. Det är PRQs egna bemötande och svar som är intressanta för kunder och ev blivande kunder som månar om sin säkerhet. Liknande frågor ställs för övrigt ofta av granskande massmedia till företag i blåsväder, så varför skulle de inte kunna ställas här. Sen är det upp till PRQ att välja vad de vill svara på. |
PUL har inte ett dugg med detta att göra. Jag tänkte att det kunde vara intressant för kunderna till PRQ att få veta, vilka som står bakom detta kommanditbolag och att de även kunde får reda på vilka som står bakom TPB, eftersom TPB sannolikt var anledningen till att polisen gjorde razzian, som orsakade stor skada för kunderna. Ett svar på dessa båda båda frågor kan inte betraktas som affärshemligheter. Jag kan förstå att TPB vill göra sina affärer hemliga, men det är ju en helt annan fråga.
En annan fråga som jag hade är hur det kommer sig att Rix Telekom "sponsrat" TPB i stort sett hela tiden. Jag antar att detta också är hemligt. Enligt uppgift har ju servrarna stått hos Rix - först i Göteborg och sedan i Stockholm och aldrig hos PTQ. Jag tycker personligen att det är för mycket som är hemligt kring allt detta. Intäkterna från annonserna går till ett bolag i Schweiz, som ägs av fyra svenska privatpersoner. Eftersom det sannolikt inte kommer något svar får väl var och gissa vilka dessa privatpersoner är. Jag tycker att allt detta borde vara officiellt och att korten läggs på bordet. Jag är absolut ute efter att bråka och varför skulle jag vilja göra det. Jag vill bara ha information och inget annat. |
- Läs vas PuL omfattar för du är ute och cyklar.
- Vad du tycker borde vara officiellt är irrelevant. Du uppmanar faktiskt till lagbrott om man ska vara petig. - Du undviker frågan varför du inte kontaktar PRQ, Port80 eller Gottfrid direkt. Citat:
|
Citat:
EDIT: Glömde dessutom WNs regel 1 Citat:
|
Westman:
det är verkligen behjärtansvärt att du försöker verka i brottsförebyggande syfte... Dock har inga namn publicerats ännu, och att ställa frågor är inget brott. Och Westman, frågorna var riktade till PRQ, inte till dig. Så återigen: låt de själv besvara de frågor de anser kan besvaras. Det är PRQs egna bemötande och svar som är intressanta för kunder och ev blivande kunder. |
På prq´s sida står både telefon och mail om man vill ha mer information.
http://prq.se Att du väljer att ta upp frågan här pekar kraftigt på att du vill försöka "hota" till dig information med att påstå att dom kommer tappa sina kunder för att dom inte svarar på DINA frågor, Jag är kund hos Prq och har inget som helst intresse av svaren på dessa frågor, Och vad dom tjänar på sina reklamintäkter bryr jag mig föga om, Eller iof är det kanske just pga dem som dom kan erbjuda i övrigt bra tjänster, Om du sen väljer att inte vara kund hos Prq för att du inte offentligt får svar på dina frågor så är det väll bara byta webhotell.. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:40. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson