![]() |
Citat:
|
Citat:
https://stellar.org/learn#Swedish |
Citat:
Några banklån blev det dock inte men här säger Bill Gates hur billig den är: https://www.youtube.com/watch?v=DyAufA2lWn0 |
Läste om en kille på ett annat forum som börja mina bitcoins 2009 - tror han mina i 2 år och fick ihop 40.000 bitcoins =) Om han sålde när bitcoin var på topp så är väl det cirkus 268 miljoner.
|
Citat:
|
Citat:
Alla som har läst och förstått Nakamotos whitepaper vet att Bitcoin som valuta och teknologi är djupt revolutionerande. Man behöver nog ett doktorat i kryptografi för att förstå det hela, vilket journalister på t.ex SvD självklart saknar, därav enbart negativa artiklar om dito. En valuta baserad på p2p-teknik kanske var ett lite överambitiöst ämne att kasta sig ut i, men Nakamoto fick första tjing! Han kunde ju lika gärna skapat ett decentraliserat Facebook. Vem som helst kan bygga på blockchain teknologin, det är bara att börja läsa på. Oavsett skeptiker kommer bitcoin växa i användning, vi ser redan idag aktörer som Paypal och Ebay implementera bitcoin (eller dogecoin för den delen) i sina betalsystem. Till och med Klarna är positiv till bitcoin. Jag ser bitcoin som global valuta när Western Union går i konkurs och en pappa i Sverige kan skicka pengar till sin familj i Zimbabwe kostnadsfritt, än för 12% påslag+ytterligare avgifter idag. Folk som talar negativt om bitcoin som teknologi eller valuta är rädda för nya saker eller helt enkelt ignoranta. Jag var själv sådan! Volatiliteten kommer stabiliseras när "börsvärdet" ligger på 1% av den globala GDP, runt 600 miljarder till 1 triljon 2014-dollar, vilket jag nu tar från luften såklart, men det känns ganska rimligt att swingsen minskar drastiskt när den används som valuta, inte som ett förråd av värde man väntar på att bli svinrik med och växla till fiatpengar. gurka |
Citat:
Citat:
Citat:
Vad räknar du med för årlig avkastning och hur länge är du beredd att vänta till dess att "taket är nått" så att säga? För nånstans har du ju räknat fram att bitcoin var ett kap runt 1100-1200 USD - men när är bitcoin rimligt värderad enligt dig? |
Flugan är ju smälld för länge sedan? Jag var inne en snabbis och drog mig en liten vinst men visste redan då att det bara var lite "smash and grab" över det hela.
mvh |
Nja, vet inte om man kan klassa det som en fluga eller inte. Det går inte över en natt för en valuta att vinna mark. Men det massiva intresset verkar ha lagt sig iaf och återigen blir man påmind om att man inte ska ha bråttom. Tålamod är en dygd.
|
Jag överdrev lite. Som ovan skriver så vinner valutan inte mark över en natt. Men den konkurrerar på en global marknad och löser faktiskt ett länge olöst problem, nämligen förtroende, oberoende finansiellt förtroende uppbackat med en blockkedja vars processkraft är starkare än de 500 mest kraftfulla superdatorerna i världen har sammantaget. Bankerna kommer inte att bli ersatta, men tvungna att applicera just bitcoin.
Under 2014 investerades $500m i 500 nya bitcoin-bolag och gav tiotusentals jobb runt om i världen, frukterna från dessa företag är vad som kommer lägga en konsumentvänlig grund för kryptovalutor och andra applikationer som använder blockkedjan. 21 Inc. fick t.ex över $100m i investering 2015 från bl.a chiputvecklaren Qualcomm. Företaget sägs utveckla teknik som kan liknas vid de 14.4k modem från tidiga internetdagarna. Nasdaq har gått med på att använda sin börsmäklarteknologi för att koppla samman olika växlingskontor med instutionella investerare senare i år. Coinbase fick $75m i investering av bl.a NYSE, världens största börs. Många tror på bitcoin och Safello leder utvecklingen i Sverige. Bra bolag att investera i om man vill. Framtiden ser ljus ut för bitcoin! |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:10. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson