![]() |
Citat:
Tack för det! |
Hej,
Jag undrar om någon vet om följande blankett finns som engelsk version: https://www.crystone.se/blanketter/nu_overlatelse.pdf En amerikan skall överföra en .NU-domän till mig och han behöver fylla i en sådan. Jag har naturligtvis letat på webbplatsen (utan framgång) och därefter kontaktat support, men ännu inte fått ett svar. Eftersom det är lite brådis frågar jag här... |
Citat:
|
Citat:
Jag skall höra med SEDO om hur vi kan lösa detta. De är "mellanhand" gentemot kunden. Ps. En engelsk motsvarig blankett kan ju ta högst en timme att ta fram. Jag Är säker på att det sparar tid åt Crystone, i förhållande till att varje gång behöva assistera alla icke-nordbor. ;) |
crystone support
Är det fler som råkar ut för Crystone fakturor, där de efter att man betalat en faktura vill ha betalt igen, jag skrev till dem att fakturan är betald och visade en kopia på kvittot men det duger inte, de skall ha en intyg från banken att den är betald, aldrig varit med om något liknande, deras faktura är betald 1 oktober 2014 och de kan alltså inte kolla sjävla i sin bokföring utan ber kunden om ett bank kvitto då jag kan ha klistrat in den infon i mailet skrev de nu sist.
Vad har hänt med crystione. Jag har givetvis flyttat domänen i fråga från dem, efter att i ca 4 veckor få dem att skicka en auth kod, det var inte heller lätt. |
Vi ber om ursäkt för det uppståndna problemet. Betalningen hade hamnat fel i hanteringen. Normalt när det är problem med att hitta en betalning beror det oftast på att det angivna OCR-numret blivit fel vid inbetalning. Därför har vi praxis att begära en skärmdump av betalningen och sen manuellt sätta fakturan i fråga som betald, för att spara tid för dig som kund och för supporten.
I ditt fall var det alltså inte fel på OCR-numret och därför gick det också att lokalisera betalningen. Vi beklagar strulet. Fakturan sätts nu som betald. MVH Crystone marknad |
Hej,
Idag (den 13:e oktober) fick jag svar från ett supportärande jag skickade den 22:a september. Berätta, vilka fördelar (undantaget priset) ger ni oss som kunder? Detta är parodiskt. |
Har databasfel igen, dvs. databasservern kan inte nås. Vänligen kolla upp vad som inte fungerar denna gång...
|
De har också en underbar chattsupport att erbjuda, den har jag erfarenheter ifrån.
|
Jaha, då var det dags igen.. min sajter på Crystone kan inte nås
Denna gång är det inte ert databassystem som verkar ligga ner .. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:47. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson