Kaugesaar |
2010-09-08 18:58 |
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
(Inlägg 20368625)
Majoriteten av de som shoppar i centrumbutikerna använder redan kollektivtrafiken (eller bor närmare) och butikerna har redan drabbats extremt mycket hårdare utav köpcentrumen och internetbutikerna. Vill man särskilt skydda dessa butiker, vilket du verkar vara ute efter, så skulle man väl snarare förbjuda internethandel eller köpcentrum utanför städerna (vilket iofs miljöpartiet föreslog)?
|
Jag är emot alla former av förbud och att förbjuda internethandel och köpcentrum är ren och skär planekonomi vilket jag avskyr. Butikerna vet att dom står i konkurrens till internetbutiker och köpcentrum vilket är en väldigt stor skillnad.
Citat:
(Inlägg 20368625)
Nu är du helt vilsen. Kollektivtrafiken använder väl också vägarna? :) Dessutom är vägnätet i innerstäderna en försvinnande liten del av denna kostnad så det är ett helt irrelevant påstående.
|
Nej det är jag verkligen inte. Jag får bara kalla kårar utav den människosyn där du mer eller mindre vill tvinga människor att åka kollektivt alternativt ta cykeln eller gå.
Citat:
(Inlägg 20368625)
Jag har aldrig sagt att jag håller med miljöpartiet, även om du verkar ha fått för dig det... Jag tror däremot de flesta håller med om att vi alla bör verka för en renare bilism. Alla gynnas av detta. Du behöver däremot inte tro att alla är så fanatiskt fokuserade en enda extrem förändring. Det finns massor som görs och kan göras för att verka i rätt riktning.
|
Får ursäkta för att jag tog en slutsats om att du var miljöpartist men läste följande.
Citat:
(Inlägg 20368086)
Snälla, rösta på Miljöpartiet
|
Visst ska det göras i rätt riktning, men för det behöver man inte tvinga folk att åka kollektivt, förbjuda bilar eller subventionera för gröna alternativ.
|