![]() |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Eftersom "vi" nästan uteslutande postar allt om de nya gTLD:erna just i denna ENDA tråd är det ju väldigt simpelt att "slippa" läsa för de som ratar fenomenet (eller helt enkelt tycker att det var bättre på Gustav Vasas tid). ;) |
Dessa nya gTLD:er upprör verkligen människor världen över :)
|
Men det är ju klart att det kan bli jobbigt att vara moderator för då måste man ju läsa allt.
:D |
Citat:
http://www.youtube.com/watch?v=4PhM8KJJMzs |
Citat:
|
Citat:
:rolleyes: |
Citat:
|
Hej,
SEDO har listat ca 250 domäner som så kallade "top domains". Svindyra givetvis och 90% är .COM. De enda nya gTLD:er som finns med är: - 365.club - Dining.club - Christmas.club - Vin.club - Futbol.club - Fútbol.club Det blir intressant att se om/när/vilken som blir nästa domän att hamna där. Personligen skulle jag nog chansa på .NYC eller .LONDON. |
Citat:
|
Kul verktyg för den som är nyfiken på vilka nya gTLD:er folk reggar.
|
Bland annat 5dshduu-7zu.club hur man nu kunde missa den.
|
Citat:
Seriöst, bra verktyg! Tack. Jäklar vad folk bokar crap. |
Hej,
.MARKET och .MORTGAGE släpptes i GA igår. Personligen har jag inte ägnat detta mycket tid, men "dessvärre" gick en förbokning igenom: Thaifood.market. Undrar om jag ens kommer förnya den om ett år?! Någon annan som intresserade sig? |
Citat:
Gällande .market och .mortgage nej jag hoppade dessa sparar slantarna för kommande "toppsufixer" om man får säga så utan att bli påhoppad av .com imperialister och .nu romantiker. Ville bara ha stock.market och dylikt men dessa kunde man ju glömma. |
Dyraste registreringspriset hittills?
Like.global kostar 750 000 dollar att regga och lika mycket att förnya varje år på name.com!? Har inte sett nån dyrare oreggad domän hittills? |
Citat:
Jag har Dance punkt global och den gick väl på 20 dollar eller något i den stilen. Ok, inte alls i klass med "like", men ändå. |
Citat:
Ja den var nog i värsta laget vad jag sett iaf |
Hej,
Idag släpptes .MELBOURNE, .RESTAURANT, .GIFTS och .SARL Jag lyckades få News.restaurants och Fresh.restaurant (rätt vanligt namn på restaurang världen över). Någon annan som intresserade sig? |
Hej,
Disney köpte domänen Pinguin.club för 8000 dollar. De skall ha det till sin "pingvinklubb" tydligen. Med tanke på hur många "Penguinclub.TLD" som är reggade tycker jag de kom hyggligt billigt undan. |
Citat:
Hoppade dessa var sugen på några .gifts men var lite väl högt prisade (de finare domänerna) |
Citat:
|
Hej,
.RESTAURANT gjorde bra ifrån sig första dygnet och en skribent på Domain Name Wire förutspådde att det kan bli "den nya .PHOTOGRAPHY", som trots sitt krångliga långa suffix ju gjort jäkligt bra ifrån sig. Det blir en sådeles till att kika en sista vända för undertecknad. |
Citat:
|
Hej,
DotGlobal har sålt ett gäng av sina 'premiumdomäner'. Jag har dock ej forskat i vem som köpt dessa. Det är inte så sällan en viktig faktor i sammanhanget ;) Här är de dyraste: - Jobs .global : $15,000 - Applied .global : $12,000 - Bangking .global : $12,000 - Apple .global : $12,000 - Online .global : $12,000 De övriga finns än så länge listade här: http://www.dnjournal.com/domainsales.htm |
Hej,
För ett antal timmar sedan gick .ENGINEER in i "General Availability". Jag tog bara en: Euro.engineer och är nöjd med denna. |
Jag vill bara erkänna att jag köpte en .blackfriday domän idag :rolleyes:
Nu blir det skamvrån ett tag! :) |
Citat:
|
Citat:
Verkar som begreppet blackfriday kommer hit till sverige mer och mer så kanske går att kränga den om några år?? En riktig chansning :) |
Hej,
En "stor dag" för undertecknad... Idag släpps: .CLICK, .HELP, .HOSTING, .DIET och inte minst .PROPERTY. Jag har sammanlagt 25 stycken förbokade och hoppas kunna lägga beslag på ett tiotal av dessa. |
Vet inte om det är bu eller bää men reggade iaf bantning.diet & bantnings.diet
Är det inget att ha så får de förpassas till en domänpundares impulsivitet och inte förnyas år 2. Vad tycker ni? Borde nog tänka mer som kaptenen som är internationellt. |
Är det bara jag som tycker Enoms reggningssystem suger? Jag gjorde en pre-register på ett domännamn och den syns som ledig hela tiden fram tills dom försöker regga namnet. Med andra ord kan flera lägga en beställning på samma namn och betala $12 för bara försöket. Nu fick jag dessutom en varning om att ngn annan har lagt en högre prio på den, dvs betalat för 5-dagars förreggning. Det hela är ju som gjort för att bara förlora pengar. Vem får egentligen namnet?!
|
Hej,
Som behöll Frank (Uniregistry) guldkornen själv, i viss mån undantaget .CLICK och .HOSTING. Jag knep ivf bland annat dessa: Mexican.property, Lasvegas.hosting, Neo.hosting, Inter.click, Gps.click, Detroit.click och Capetown.click. Ingen tårta denna gång heller, men heller ingen gravöl. |
Ingen kan ju direkt anklaga dig för att inte ha en varierad domänportfölj. ;)
|
Citat:
|
Nya världsrekord!
Det finns ingen som Micke (Erebos) som är så snabb från att registrera en domän till att ha en ha en webbsajt full med innehåll under den.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:54. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson