![]() |
14 § Vid distansavtal har konsumenten inte ångerrätt, om avtalet gäller
1. en tjänst och fullgörandet har påbörjats med konsumentens samtycke under ångerfristen, 2. en vara eller en tjänst och priset beror på sådana svängningar på finansmarknaden som näringsidkaren inte kan kontrollera, 3. en vara som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gammal, 4. en förseglad ljud- eller bildupptagning eller ett förseglat datorprogram och förseglingen har brutits, 5. en tidning eller en tidskrift, eller 6. vadhållning eller andra lotteritjänster. |
Citat:
Som sagt så stämmer inte PR på majoriteten av de domäner jag har kollat upp vilket är synd, för det är ju en av faktorerna som påverkar budet. Anledningen att det inte stämmer är som sagt att PR som visas för många av domänerna är PR för den domän som de andra domäner har varit redirectade till. De saknar med andra ord helt någon PR. |
Jag fullföljer hemskt gärna mina bud, men jag skulle också hemskt gärna vilja ha en faktura på de domäner jag vunnit.
Som företagare är det viktigt att ha dokument på alla utbetalningar, och jag hoppas att Peter kan hjälpa mig med denna detalj. Ännu bättre vore det om man kunde få en samlad faktura på flera auktioner. Betalning kommer med vändande post när fakturan kommer. Mvh |
Citat:
En .nu-domän har en mkt kort cykel mellan expire till release (42 dagar) alltså betydligt kortare än exempelvis .com och .se - Vad det innebär för PR-revidering vs. möjlighet att få upp nytt content vet jag inte om jag behöver förklara för dig..säg till isf. - En PR-domän kan vara strippad från inlänkar och bibehålla PR, till nästkommande pr-revidering (som sker med ca 3-4 månaders mellanrum). Har du inte fått upp nåt content tills dess på sidan så minskar med största sannolikthet PR, ibland även nollas. Kika gärna på dagens släpp av nu-domäner: http://www.bulkowner.com/nudomains/?sort=i...date=2009-02-07 Men förstår jag dig rätt så har dessa domäner alltså inte någon PR, speciellt dom som är strippade från inlänkar!? @Magnus_A - skicka ett pm med den e-mail du använt så ser jag vad jag kan göra med samlingsfaktura.. |
Citat:
Mina påståenden är väldigt enkla och du behöver inte lära mig något om PR, jag har köpt många domäner utrifrån PR och skulle nog vilja påstå att jag har rätt bra koll. Jag är fullt medveten om att PR kan nollas om inlänkar och/eller content försvinner. PR är som du säkert vet bara ett mått på inlänkar (men baserat utifrån flera faktorer kring inlänkarna), enkelt tänkt. Poängen är att den PR som visas i din lista för exempelvis hotelbookings.nu är ingen PR som har med hotelbookings.nu att göra. Inget. I och med att den kör en 301a till resemarknad.se så är det resemarknad.se's PR som du har skrivit ut för hotelbookings.nu. Hotelbookings.nu har visserligen (till skillnad från min domän) en inlänk. Vilken PR det skulle ge vet jag inte men oavsett om det är 0, 1 eller 7 så går det inte att se när du kör en 301a. Hade du redirectat hotelbookings.nu till aftonbladet istället så skulle det stått att det var en PR8. Det här är välkända metoder som lurendrejare använder sig av för att fejka hög PR vid försäljning av domäner. Som jag tidigare sa så tror jag inte att det har varit din avsikt, men det är så det ligger till. Hänger du med? |
Hej!
Kommer ytterligare domäner att läggas upp eller var detta det hele så att säga? MVH |
Citat:
tror att det var det 26/12 (enligt datumstämplarna på sidan). Den 28-29/12 observerade jag en utlyst tjänst, vilket jag fördjupade mitt intresse i och nu ansökt och fått. Av den anledningen självdog projektet resemarknad.se. Men du säger att flyget.nu (som är den domän du haft betänkligheter om) 301:ar till resemarknad.se.. Detta är inte vad jag ser, eller rättare sagt - som du ser ligger domänen på ns3+ns4 hos Loopia, dvs LoopiaDNS och såvida jag känner till så är LoopiaDNS redirects 302:or (och 301:or är de enda riktiga redirects som flyttar PR bakåt, medan 302:or inte gör det - eller??). Nu har jag inte haft kontakt med Loopia sedan i november kring just detta, men då fick jag ett besked om att Loopia INTE 301:ar från LoopiaDNS.. Det skulle ju isf göra vidare argumentation överflödig, men oavsett, så tänker jag inte låta detta äta tid mer, utan ska vi dra detta ett varv till så får det bli efter allt lagt sig. @index - De auktioner som startat i måndags/tisdags kommer att gå klart - resten tog jag bort. ca 270 stycken - ödet för dem har jag inte bestämt ännu - sannolikt dumpas de. |
Ok, då avvaktar jag.
|
Resolving flyget.nu... 194.9.95.245, 194.9.94.245
Connecting to flyget.nu|194.9.95.245|:80... connected. HTTP request sent, awaiting response... 302 Found Location: http://www.resemarknad.se [following] Resolving www.flyget.nu... 194.9.95.245, 194.9.94.245 Connecting to www.flyget.nu|194.9.95.245|:80... connected. HTTP request sent, awaiting response... 302 Found Location: http://www.resemarknad.se [following] |
För auktioner på Internet, e-handelsauktioner, gäller distans- och hemförsäljningslagen. Då har du ångerrätt i 14 dagar från det att varan levereras, eller från det att du får informationshandlingarna om din ångerrätt. Ångerrätt gäller naturligtvis då vara inte visar sig vara det som det utger sig för. Om en domän auktionerats på premisserna pr 2 är de det som gäller och inget annat. Om Oscarg vill dra sig ur med hänvisning av detta ser jag inga konstigheter i detta.
#ztream Följande är tämligen ovässentligt i sammanhanget: 14 § Vid distansavtal har konsumenten inte ångerrätt, om avtalet gäller 1. en tjänst och fullgörandet har påbörjats med konsumentens samtycke under ångerfristen, 2. en vara eller en tjänst och priset beror på sådana svängningar på finansmarknaden som näringsidkaren inte kan kontrollera, 3. en vara som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gammal, 4. en förseglad ljud- eller bildupptagning eller ett förseglat datorprogram och förseglingen har brutits, 5. en tidning eller en tidskrift, eller 6. vadhållning eller andra lotteritjänster. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:27. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson