Citat:
Originally posted by WebboT@Apr 15 2008, 23:20
Citat:
Vad spelar det för roll om en person är tidigare dömd?
|
Ja då är det inte längre en potentiell pedofil utan en bekräftad sådan. Tror faktiskt att småbarnsföräldrar rent generellt vill hålla sig borta från sånt avskum.
|
Japp och bilvägar, järnvägar, missbrukare. Om du tittar i http://www.socialstyrelsen.se/NR/rdonlyres...131/Bilaga2.pdf så ser du att tex trafikolyckor är 10 gånger vanligare än "övergrepp av annan person" (i västra götaland). Fallolyckor är 50 gånger vanligare. Ur ett samhällsperspektiv är jag rätt övertygad om att man bättre lägger sina stålar på att informera om barnstolar och fallskydd istället för om huruvida det bor en dömd pedofil i ditt område. Glöm inte heller att dömd == avtjänat straff.
Citat:
Citat:
Det finns potentiella pedofiler överallt.
|
Bara för att det finns potentiella faror i samhället så ska vi väl inte glömma dom faror som verkligen finns? eller?
|
Det finns väldigt många faror, pedofiler är statistiskt sett inte en större fara hur otrevliga de än må vara.
Citat:
Citat:
Vad är oddsen för att råka ut för en pedofil jämfört med att bli överkörd, biten av en orm, äta ihjäl sig på mcdonalds fries, läsa sig helt dumihuvet på aftonbladet eller vad somhelst?
|
Så du menar att vi inte ska bry oss om pedofiler? Att bli överkörd av en bil är en OLYCKA. När en pedofil våldtar och dödar en 12 åring kallar i alla fall inte jag för olycka.
|
Engla var 10 år. För deras familj kan man nog säga att det var en olycka. Det kunde drabbat någon annan. Det är väl rätt klockren jämförelse med till exempel till rattonykterist?
Citat:
Citat:
Pedofil-statistiken är nog rätt låg oavsett om man bor dörr i dörr med en peddo.
|
jaha...du menar ungefär som att Hastighets-Statistiken är nog rätt låg oavsett om man kör fort eller sakta? vad menar du egentligen? man blir yr när man läser dina inlägg...
|
...
Jag menar att om du bor dörr i dörr med en känd pedofil så är ditt problem antagligen mindre då de det vore rätt uppenbart för polisen vem som är brottslingen. Dessutom hinner de här personerna oftast bara begå ett fåtal brott innan de grips. Vad är det statistiskt sett jämfört med andra brott som våldtäkter (runt 10 varje kväll), övriga misshandelsbrott och mord? Självklart är varje brott en tragedi men jag säger bara en sak: "will somebody think of the children, please!".
Men för alldel, vi gör som i usa. Namn och bild i tidningen när man shopliftat en soda. Publika register över allt och kameror i varenda gathörn. Happy new world. Jag längtar.
|