WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Nyheter (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   The Pirate Bay Stängd (Del 3) (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=14403)

FredrikMH 2006-06-09 19:35

Allting känns väldigt luddigt nu. Ingen fakta, uttalande eller rykten känns tilllitliga. Svårt att skaffa sig en egen uppfatning när man inte vet exakt hur allting har gått till.

Johan H 2006-06-09 20:09

Citat:

Originally posted by FredrikMH@Jun 9 2006, 19:35
Allting känns väldigt luddigt nu. Ingen fakta, uttalande eller rykten känns tilllitliga. Svårt att skaffa sig en egen uppfatning när man inte vet exakt hur allting har gått till.
Det jag säger, det är sjukt. Vi lever i en demokrati.

Rvn 2006-06-10 16:17

Citat:

Ursprungligen postat av Johan H
Citat:

Ursprungligen postat av FredrikMH

Det jag säger, det är sjukt. Vi lever i en demokrati.

Fel.. Vi levde i en demokrati innan Bodström fick makten...

Westman 2006-06-10 16:47

Bodström är den enda justitieminister sen sjuttiotalet som gjort något. Jag tar hellre en politiker som försöker göra saken än en som bara snackar en massa och aldrig kommer till skott. Jag tror ärligt talat att det inte hade spelat någon som helst roll vilken justitieminister (oavsett riksdagsparti) vi hade haft, det här hade hänt ändå förr eller senare.

Jag försvarar inte hans åsikter eller handlingar, det får han klara själv, men tänk om fler politiker inte bara snackade utan faktiskt försökte göra något.

Johan H 2006-06-10 16:59

De dagen jag röstar på socialdemokraterna, den dagen........
Hellre vänsterpartiet.

hundserver 2006-06-10 17:14

Citat:

Originally posted by Westman@Jun 10 2006, 16:47
Bodström är den enda justitieminister sen sjuttiotalet som gjort något. Jag tar hellre en politiker som försöker göra saken än en som bara snackar en massa och aldrig kommer till skott. Jag tror ärligt talat att det inte hade spelat någon som helst roll vilken justitieminister (oavsett riksdagsparti) vi hade haft, det här hade hänt ändå förr eller senare.

Jag försvarar inte hans åsikter eller handlingar, det får han klara själv, men tänk om fler politiker inte bara snackade utan faktiskt försökte göra något.

Håller jag med om! vore kul att se Mer verkstad och mindre snack

Westman 2006-06-10 17:20

Citat:

Hellre vänsterpartiet.
Jag har provat det med med lika uselt resultat som sossarna, centern, moderaterna. Carl Bildt var iaf. en partiledare som försökte ha koll på läget. Lars Werner var kul på sitt sätt och Olof Johansson var trevlig precis som "Dojjan". Inte f-n blev det bättre politik, bara olika varianter av dåligt. Om bara personval fungerade i praktiken så vore jag glad.

Ursäkta OT.

guran 2006-06-10 18:03

Citat:

Ursprungligen postat av hundserver
Citat:

Ursprungligen postat av Westman

Det Bodström lyckas med är att synas mycket i massmedia. Sådant ger intryck av mycket verkstad och lite snack.

Det var och en kan tänka på är att de flesta justitieministrar vi har haft i detta land har inte innan sin ministerpost varit verksam inom rättsväsendet. Bodström kommer som brottsmålsadvokat mer eller mindre inifrån. Han har med egna ögon sett och upplevt de brister som finns inom polis, åklagarväsende, domstolar och kriminalvård.

I stället för att ta itu med de brister som finns när han blir justitieminister, sätter han genast igång att med hull och hår försvara dem.

Det jag minns starkt av Boströms aggerande som politiker är från ett möte jag var på. Han fick en massa frågor och svarade på dem. I alla fall. Efter mötet stod Bodström och hans folk från justitiedepartementet och diskuterade. Jag gick fram till dem och lyssnade. Det enda det pratade om var hur skickligt Bodström hade undvikit att svara på frågorna. Då tänkte jag: "Är det detta det går ut på, att undvika att svara på frågor." Sedan den dagen har jag förbaskat svårt att respektera dessa människor. Vilket förakt mot dem som ställer frågorna.

micke_nkpg 2006-06-11 16:46

Citat:

Ursprungligen postat av hundserver
Citat:

Ursprungligen postat av Westman

frågan är väl inte att han gör något, utan vad han gör o hur det får effekt.

Vill man ha ett "storebror ser dig" samhälle så tycker man säkert att detta är bra =)

chowchow 2006-06-12 09:47

Hej Gottfrid,

När kunderna nu vet att det finns nära kopplingar mellan PRQ, TPB och Rix Telecom, tycker jag att det är sin plats att du lägger alla korten på bordet och svarar på några frågor. Bakgrunden till frågorna är att kunderna till PRQ har förlorat mycket pengar på dessa kopplingar. Först vände sig kundernas ilska helt naturligt mot polisen, som beslagtog deras servrar. Men när kunderna sedan insåg kopplingarna mellan PRQ, TPB och Rix Telcom (Port 80) vände sig ilskan mot PRQ. Jag vill med anledning av detta att du svarar på följande 10 frågor:

1. Vilka personer står bakom TPB? Det gäller både för- och efternamn?
2. I vilken juridisk person drivs TPB och vad gör TPB med intäkterna?
3. Vilka personer står bakom PRQ? Det gäller både för- och efternamn? Det gäller också de personer agerar i ledningen för PRQ, de personer som startat PRQ och de personer som sitter i styrelsen?
4. Hur kommer det sig att Rix Telecom nästan hela tiden har stått bakom TPB och att TPB varit nära lierad med Rix Telecom? Hur länge har servrarna för TPB stått hos Port 80?
5. Hur kommer det sig att Crystone/Eastpoint har sponsrat TPB?
6. Vilket företag har hand om annonsförsäljningen för TPB i Sverige och hur stor är provisionen i procent?
7. Vilket eller vilka företag har hand om annonsförsäljningen utomlands och hur stor är provisionen i procent?
8. Vilka personer äger bolaget Random Media i Schweiz? Går pengarna från annonsförsäljningen från TPB till detta bolag och hur sker detta i så fall?
9. Vad känner du till om en person som heter Daniel Odet och som sannolikt är bosatt i Israel, vilken också är kontaktperson för Random Media?
10. Har TPB fortfarande annonsering av porrsiter i Sverige och i den övriga världen? Om det är så att porrsiter förekommer – vad är skälet till detta?

Som kund hos PRQ skulle jag vara mycket intresserad av att få veta svaren på dessa frågor, när nu de starka kopplingarna finns mellan PRQ, TPB och Rex Telecom. Du är säkert rätt person att svara på dessa frågor, eftersom du startade TPB från Mexico en gång i tiden.

Min gissning är att TPB omsätter betydligt mer, än vad omsättningen är i PRQ och att TPB är en betydligt lönsammare verksamhet än PRQ. Jag säger inte att det pågår något som är olagligt mellan PRQ och TPB. Du har själv kallat TPB för din hobbyverksamhet på fritiden.

Som kund hos PRQ skulle jag dra mig för att fortsätta att vara kund, om du inte ärligt och uppriktigt svarar på ovanstående frågor. Det är ju inga svåra att frågor att svara på, eftersom du måste känna till svaren. Du har ju varit med ”from the early beginning.”

Om du inte svarar på dessa frågor, kommer PRQ sannolikt inte att ha en enda kund – möjligen med undantag för dem, som står bakom den verksamhet, som TPB bedriver och som inte vet vilka som kan tänkas ligga bakom. Men det visar sig ju med svaren på de ställda frågorna.

Hälsningar

En tveksam kund till PRQ

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:37.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson