WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Crystone - erfarenheter?? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1057391)

Kimppa 2014-09-07 09:24

Citat:

Ursprungligen postat av wizzel (Inlägg 20497689)
Jag registrerade igår ett webbhotell för att lägga upp en enkel asp.net site.
Problemet är att jag inte kan hitta på någon databas, och jag får heller inte skapa en ny databas för det "finns inget allokerat diskutrymme för databaser". Jag hittar heller inte på någonstans för att allokera diskutrymme till detta, och om man var tvungen att göra det först borde det väl finnas guider för att göra det?

Supporten ska vara öppen 24/7/365 enligt dem, men i telefonsvararen får man till svar: "Våra öppettider är Mån-Fre 8-18"?

Det var p.g.a. detta som jag flyttade de domäner som skulle utvecklas asap.

Aldrig vart med om något liknande.

Crystone_se 2014-09-08 12:05

Citat:

Ursprungligen postat av MKÖ (Inlägg 20497621)
Jag vet inte, men det känns som att Crystone medvetet har allmänt sega server för att man ska köpa en VPS.

Just nu ligger vår sida helt nere. Det har varit strul från dag 1. Orkar inte mer...

Vi beklagar strulet. Det är inte så att vi har sega servrar med flit. I en delad miljö har man inte resurserna för sig själv, och då kan det ibland, för vissa, få konsekvensen att tjänsten upplevs en aning seg. Vi är dock inne i en förbättringsprocess just nu, så jag vidarebefordrar dina synpunkter till våra utvecklare.

MVH
Crystone marknad

Crystone_se 2014-09-08 12:07

Citat:

Ursprungligen postat av wizzel (Inlägg 20497689)
Jag registrerade igår ett webbhotell för att lägga upp en enkel asp.net site.
Problemet är att jag inte kan hitta på någon databas, och jag får heller inte skapa en ny databas för det "finns inget allokerat diskutrymme för databaser". Jag hittar heller inte på någonstans för att allokera diskutrymme till detta, och om man var tvungen att göra det först borde det väl finnas guider för att göra det?

Supporten ska vara öppen 24/7/365 enligt dem, men i telefonsvararen får man till svar: "Våra öppettider är Mån-Fre 8-18"?

Detta är tyvärr en bugg, som kommer lösas inom kort. PM:a gärna vilken domän det rör sig om eller kontonummer, så fixar vår support det på nolltid.

MVH
Crystone marknad

Captain Thailand 2014-09-22 02:22

Hej,

Eftersom det är väldigt svårt att få svar via Crystones kundtjänst provar jag här...

Jag behöver epp-kod för två domäner som jag vill flytta till ett annat webbhotell.

spexer 2014-09-22 10:07

Provar också här, ni verkar ha problem med era databaser i "shared". De är inte sega utan går ej att nå. Mina wordpress-sajter kan inte upprätta anslutning, var likadant igår kväll så tänkte upplysa er om detta.

spexer 2014-09-22 11:12

Vet ej om det löste sig "av sig själv" eller om någon la på en helande hand. Nu fungerar det igen!

Crystone_se 2014-09-22 12:56

Citat:

Ursprungligen postat av spexer (Inlägg 20499094)
Vet ej om det löste sig "av sig själv" eller om någon la på en helande hand. Nu fungerar det igen!

Våra tekniker gjorde lite handpåläggning och löste det. Vi ber om ursäkt för strulet.

MVH
Crystone marknad

Crystone_se 2014-09-22 12:57

Citat:

Ursprungligen postat av Captain Thailand (Inlägg 20499065)
Hej,

Eftersom det är väldigt svårt att få svar via Crystones kundtjänst provar jag här...

Jag behöver epp-kod för två domäner som jag vill flytta till ett annat webbhotell.

Jag har lite svårt att lösa sådant här. PM:a gärna ditt ärendenummer så följer jag upp det.

MVH
Crystone marknad

Alpha 2014-09-22 15:21

Jag har inte läst igenom tråden men vill bara säga att jag har lika dålig erfarenhet av Crystone.

Har försökt flytta ett domännamn därifrån, väntar fortfarande på auktoriseringskoden.... har säkert gått 48h nu. På alla andra ställen som Loopia t.ex får man den koden direkt.

mvh

Crystone_se 2014-09-22 16:13

Citat:

Ursprungligen postat av Alpha (Inlägg 20499108)
Jag har inte läst igenom tråden men vill bara säga att jag har lika dålig erfarenhet av Crystone.

Har försökt flytta ett domännamn därifrån, väntar fortfarande på auktoriseringskoden.... har säkert gått 48h nu. På alla andra ställen som Loopia t.ex får man den koden direkt.

mvh

Vi ber om ursäkt för det. Av olika skäl har supporten haft en backlogg, men jobbar stenhårt för att komma ikapp, och det går framåt.

MVH
Crystone marknad

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:16.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson