![]() |
Ztream: Brukar du låsa om huset/lägenheten när du går utanför?
|
Ingen vet väl vad som egentligen har hänt... bara att BB har råkat ut för någonting som hon själv upplevde var otäckt. Det är ju någonting man ska respektera och jag tror nog att den nivån som vissa håller sin diskussion på här inne gör mer skada än nytta i detta inlägget.
Världen är full av fördomar, förakt och avundsjuka. Det är synd att BB döms i denna tråden av personer som inte känner henne eller känner till vad som egentligen har hänt. Man behöver inte tycka om det hon gör, vad hon står för eller säger, men man ska respektera det. Det jag reagerade på mest var föräldrarnas roll i det hela. Men jag ska inte uttala mig för mycket om det heller.. vet inte hur de har det i sin familj. I min familj hade min far aldrig släppt iväg min syrra och hennes polare till Italien själva när dem var 18! Jag har förövrigt samma åsikter som ztream i detta inlägget. (Dålig meningsuppbyggnad.. jag vet) |
Citat:
Duktig ztream, kasta sten i glashus. Hur var det med att sätta sig in i andras syn på saker och ting? |
Citat:
|
Citat:
Sen är det jäkligt intressant att de återkommande argumenten för att man inte får säga att man inte tycker synd om henne är att man inte känner henne eller vet exakt vad som har hänt. Det borde väl i så fall också gälla det omvända. Dubbelmoral och moralpanik. |
Allt jag menade och ville säga var att man inte ska spy ur sig spekulationer, men jag är helt klart för att man förmedlar sin åsikt. Att säga att hon får skylla sig själv är ju en åsikt, baserad på en spekulation på att man vet vad som har hänt....
Jag har inte heller problem att diskutera saker som dessa, med personer som har förmågan att vara subjektiva och som använder ett vettigt språk, som du :) |
Brukar du ha en analplugg i röven för att slippa bli våldtagen när du går ut och festar?
Går du ut nykter för att slippa tappa omdömet och bli våldtagen? Klär du dig i fula kläder så att ingen ska uppmärksamma dig på dansgolvet? Sitter du i ett hörn på utestället så att du ska slippa kontakt med det motsatta/samma könet och riskera en våldtäkt? Citat:
|
This is Italy calling... What did actually happen with Blondinbella?
Blondinbella har blivit kränkt. Detta är 100% subjektivt och handlar inte om vad som hände. Det är vad vi vet, men du förringar det. Om din syrra/tjej/morsa kommer hem och säger att hon blev jäkligt illa behandlad på ett uteställe och mår dåligt och känner sig kränkt, ja vad säger du då? Du menar kanske att jag ska sätta mig in i någon italienares perspektiv som tafsat/whatever på BB? Ja, han mår nog riktigt illa just nu kan jag tänka mig. Antagligen läsar han denna tråden och tycker att den där ztream är jäkligt okänslig. :D Citat:
|
Okej så i vilka fall finns det förmildrande omständigheter vid våldtäkt enligt Herr Westman.
1. Kvinnan uppvisar slampighet av den högre graden. 2. Kvinnan är uppenbarligen berusad och har ingen koll. 3. Urringningen överstiger 50% av bröstets yta fram till vårtgården. 4. Kvinnan var medvetslös och gjorde ej motstånd. Är du på riktigt eller? Det finns inga omständigheter som förmildrar det. Citat:
|
Nu ska jag göra det jävligt enkelt för er alla:
Ponera att Blondinbella var din syster, flickvän, kusin eller dotter. Vad hade du sagt på WN just nu utifrån det du vet? -Just det, inte ett jävla skit för du hade stöttat henne och förstått vilken kränkning hon gått igenom. Det handlar inte om omständigheterna, det handlar om slutresultatet. Slutresultatet i detta fallet är en kränkt och knäckt kvinna. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:48. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson