![]() |
Citat:
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Jag är inte gladare än du och många andra i att någon skulle granska mina privata mail men nu handlar det om att man kan rädda liv och det går före i alla fall anser jag. |
Citat:
FRA har vilket fall som helst ambitioner att utöka sin verksamhet från 700 anställda till 900 anställda.. Man vill ha pengar för verksamheten. ( http://www.nyteknik.se/nyheter/it_telekom/...ticle371272.ece ) Det måste till bättre lagar för medborgarskydd i Sverige, om en myndighet fattar fel beslut, så skall medborgare kunna få skadestånd. Idag kan beslut polis och andra myndigheter begå övergrep på medborgare , utan att man får skadestånd. |
Citat:
Jag skulle vilja ha ett kryptoprogram som kunde använda bilder från t.e.x en digitalkamera som nyckel. Då kan man lätt gömma nyckeln bland andra bilder , man kan hitta nyckel när man behöver den. Plus att dekrypter data som är krypterad med en 2 MB stor nyckel tar sin lilla stund , även FRA. Men jag har inga hemligheter att kryptera dock. |
En fråga till er alla Om Storebror skulle få för sig att med alla medel sätta dit dig för att han tycker att du är allmänt obekväm och jobbig skulle han då kunna det? Hur måna av oss har inte ett lik i garderoben (litet eller stort)
Om vi tittar lite i backspegeln så ser vi att storebror inte har brytt sig om vad han får och inte får göra. Ett litet exempel är ”IB-AFFÄREN” . Storebror kommer alltid att töja på lagen med vad ha får göra och inte. Så när vi flyttar fram lagen så kommer även storebror flytta fram sitt godtyckliga agerande. Det otäcka är inte vad storebror får göra utan vad han KAN göra. Storebror har gång på gång visat att han inte klarar av att leva upp till vårt förtroende. |
Allt det här snacket om Ryssland hela tiden, man har bara hittat en syndabock, om ni inte insett det tidigare.
Vad F*N har lilla Sverige med Ryssland att göra? http://www.idg.se/2.1085/1.168493 |
Citat:
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Varför kräver du inte stopp av all biltrafik direkt? Bara i helgen kommer troligen ett 10 tal personer dö. Det är då 10 fler än antalet dödsoffer som orsakats av terrordåd i Sverige på de senaste 30 åren... Det finns inga proportioner i detta. När avlyssningen utvidgas och även börjar gälla inrikestrafik, när du förbjuds använda kyptering utan att lämna en kopia på din nyckel, kommer du fortfarande vara för detta om det finns en liten odefinierbar chans att det stoppar ett bombattentat i Sverige? Ett öppet samhälle är tyvärr ett sårbart samhälle. Är vi inte beredda att betala ett pris för det är det kört... |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:08. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson