![]() |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Nästan ivf. |
Citat:
|
Hej,
För vissa avskräcker det inte att en domän går på 60K dollar och har samma summa i förnyelseavgift varje år. Undrar om .LAWYER och .ATTORNEY inte satte någon form av världsrekord (inbegripet förnyelseavgiften förstås)? Bland annat så har Accident.attorney och Injury.lawyer reggats för nämnda belopp. Trist att punga upp med närmare en halv miljon kronor per år för en domän. Fast är man en större advokatbyrå / juristhus är det väl inte så blodigt förstås. |
Citat:
|
Hej,
Newyork.estate såldes nyligen för 9000 dollar. Personligen tror jag köpren kom undan rätt billigt. Denna domän gissar jag har potentialen att bli värd det tiodubbla, eller mer med tiden. Jag kan förstås ha fel. |
Ps. Jag gissade utan att forska i saken. Bara Newyorkestate.com är tagen. Inte .NET osv.
Kanske var det istället säljaren som sålde vid rätt tillfälle ;) |
Citat:
|
Här är de tio nya toppdomäner som hittills har flest registrerade domäner:
.xyz – 590 000 .berlin – 140 000 .club – 118 000 .wang – 75 000 .guru – 73 000 .ovh – 52 000 .photography – 46 000 .london – 46 000 .email – 42 000 .link – 42 000 Källa: Ntldstats.com |
Dock kan man ta domänen .xyz med en stor nypa salt eftersomåterförsäljaren Network Solutions gett bort xyz-domäner till sina befintliga kunder som inte beställt dem.
|
Citat:
Sedan är det ju en del toppdomän-innehavare som reggat en del själva också. |
Hej,
En för de flesta av oss rätt ointressant domän släpptes idag. .OKINAWA. En ö med "bara" 1,4 miljoner människor. Jag spontanreggade två: Rooms.okinawa och Hotelbooking.okinawa Alla bra nyckelord som jag hade förbokat var spärrade av toppdomänen och inte alls tillgängliga. Dvs Hotels, Map, News, Karate (arten kommer från ön), Blog, Sushi, Taxi osv... |
Citat:
|
Citat:
|
Ps. Det är samma med .OVH (eller ännu "värre"). De gav bort 50.000 domäner till sina befintliga kunder.
OVH är en fransk hostingfirma. |
Citat:
Jag kollar naturligtvis alltid om motsvarande nyckelord+TLD.com/net/org/info/uk osv är tagen, men just i Okinawa-fallet är det mest en chansning. Det finns helt enkelt så få bra att ta. Inte minst som toppdomänen själva håller på de bästa, alternativt om det är en sk "Name Collision". De bästa jag såg som någon verkligen kunnat regga var: Visit.okinawa och Weather.okinawa |
Citat:
|
Hej,
Cruise.Discount och Cruises.Discount sålda i paket för 10.005 dollar. På auktion. I kommentarsfälten på länken nedan är vissa inte alltför övertygade. Å andra sidan finns det en skara som ägnat mycket tid till att totalsåga allt som har med de nya domänerna att göra. Det gäller på denna sajt och på några till motsvarande digitala samlingsplatser för domainers. Länk: http://www.thedomains.com/2014/10/12...lls-for-10000/ |
Mmm dessa filurer spenderar timmar varje vecka på att såga dessa nya gTLD:er, är ju förståeligt när många av dem har spenderat miljoner på deras portföljer som ofta innehåller dyra domäner i stil med aq0.com, lito.com, 3ij.com eller ännu värre de som har mycket likvider låsta i .net. De kan säga vad de vill, det finns uppenbarligen redan folk som går plus på att handla med nya gTLD:er.
Freemarket som de såldes på är en märklig sajt utan full funktion ännu (inte lika illa som Missdomain dock) Whois lär ju ändras iaf om säljet ens skett, med så mycket lurendrejeri som förekommer i branschen vet man ju aldrig. |
Ps. Jag kan väl tillägga att jag med "Det gäller på denna sajt" åsyftar TheDomains och inte WN.
|
Kan inte alls förstå mig på varför man skulle vilja använda dubbla ändelser i ett domännamn, .COM.SE
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Komplett värdelösa tycker jag med. |
Clinics.vegas $6,000
Diet.vegas $5,000 WeightLoss.vegas $5,000 Clinic.vegas $4,000 Thayer.academy $3,000 Hög slutsummor, de fyra översta är rapporterade av samma person. Om nu dessa är legitima men DNJ valde att rapportera dem iaf. |
Citat:
Onekligen bor det en hel del överviktiga människor i Las Vegas! |
Citat:
|
Jaha .soy var tydligen Google's första gTLD. Vilken rivstart ;)
|
Citat:
Vissa av de nya gTLD:erna drar nästan löjets skimmer över sig. Man är väl lite "clown" själv som reggar så mycket ;) |
Citat:
Personligen ville jag ha japanese & chinese.soy men dom tog ju Google själva eller om de nu var TM och tagna för bra längesen. |
Hej,
Detta är kanske ett smart sätt att kränga de nya domänerna på? http://hollywood.condos De sålde trots allt Newyork.estate för en rejäl slant, trots att bara Newyorkestate.com är tagen. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Jag tänkte skriva lite fakta om varje enstaka domän och kanske lägga till en illustrerande bild för att få lite liv i annonsen. Synd att dygnet inte hade 100 timmar! |
Citat:
|
Citat:
Konstigt att dom inte tog upp att det går att göra com.se.town.guide också :D |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:45. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson