WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Voddler Information (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=38082)

htiawe 2009-10-24 10:15

När ska Voddler släppas, finns det något planerat datum?
Känns ju som att värdet på dessa invites är enormt lågt om releasen är planerad för detta år?

Spindel 2009-10-24 10:17

Citat:

Ursprungligen postat av htiawe (Inlägg 20327846)
När ska Voddler släppas, finns det något planerat datum?
Känns ju som att värdet på dessa invites är enormt lågt om releasen är planerad för detta år?

Senare i höst... Tidigare har de sagt i början av Oktober men den deadlinen missade de ganska grovt.

Dennis Holm 2009-10-24 11:36

Citat:

Ursprungligen postat av Spindel (Inlägg 20327843)
Vi har båda rätt, eftersom de säljer flera 100-paket.

Vilket i sin tur betyder att värdet på invitesen sjunker för varje gång :P

som jag sa innan
Citat:

Vad värdet är är ju högst individuellt och värde kan alltid skapas.
sedan att det ges till välgörenhet kanske är en till anledning..

och jag sa det inte men det sas senare..
att det kan användas för tex marknadsföring.. och även som gåva till kunder osv.
så bara för att vissa värderar det i rent köp och sälj så betyder inte det att värdet hänger ihop med inköpspriset.

SimonP 2009-10-24 13:11

Citat:

Ursprungligen postat av 2cool4school (Inlägg 20327837)
Hög risk investering men om man lyckas att sälja alla så är det ju riktigt bra förtjänst.

Ja, det är en riktig högrisk-investering, för jag undrar hur filmbolagen reagerar när dom ser att Voddler-filmerna hamnar ute på fildelningssiterna...

Det hade varit kul med en bra och prisvärd streamingtjänst men det är nästintill omöjligt att skydda sig mot piratkopiering, men om tjänsten får tillräckligt många användare som betalar kan det kanske gå att behålla filmbolagen, personligen tror jag det blir svårt.

2cool4school 2009-10-25 08:35

Kommer fler och fler voddler invites på tradera hela tiden, någon här som kapade den till 11? Var med i leken men efter 8 000 kändes det...riskabelt.

Anders Larsson 2009-10-25 10:45

Citat:

Ursprungligen postat av SimonP (Inlägg 20327864)
Ja, det är en riktig högrisk-investering, för jag undrar hur filmbolagen reagerar när dom ser att Voddler-filmerna hamnar ute på fildelningssiterna...

Fast, gör inte filmerna det ändå? Tror faktiskt inte att Voddler varken tillför eller hindrar tillgången på film på fildelningssajterna.

SimonP 2009-10-25 10:58

Citat:

Ursprungligen postat av Anders Larsson (Inlägg 20327973)
Fast, gör inte filmerna det ändå? Tror faktiskt inte att Voddler varken tillför eller hindrar tillgången på film på fildelningssajterna.

Många av de nyaste filmerna som läggs upp på fildelningssidorna är versioner inspelade med en videokamera i biografen, dvs. kvaliten är dålig. Men visst, om Voddler inte ska visa nya filmer så kommer dom inte tillföra så mkt på fildelningssiterna, jag vet ej hur det är tänkt med Voddler, ska dom visa nya filmer eller ej?

Spindel 2009-10-25 12:27

Citat:

Ursprungligen postat av SimonP (Inlägg 20327977)
Många av de nyaste filmerna som läggs upp på fildelningssidorna är versioner inspelade med en videokamera i biografen, dvs. kvaliten är dålig. Men visst, om Voddler inte ska visa nya filmer så kommer dom inte tillföra så mkt på fildelningssiterna, jag vet ej hur det är tänkt med Voddler, ska dom visa nya filmer eller ej?

De har inga rättigheter/avtal att visa nya filmer. De har alltså sämre avtal än andra svenska tjänster som Film2Home, Headweb och SF Anytime och därmed ett mindre utbud.

BarateaU 2009-10-25 21:19

Palla köpa en invite, vill ha en men tänker inte direkt betala dessa summor för de :(

Clarence 2009-10-26 19:09

Citat:

Ursprungligen postat av Spindel (Inlägg 20327985)
De har inga rättigheter/avtal att visa nya filmer. De har alltså sämre avtal än andra svenska tjänster som Film2Home, Headweb och SF Anytime och därmed ett mindre utbud.

Jag trodde att de inte hade några avtal alls klara för efter beta?

Det kan ju i sin tur bero på en rad saker. Det kan vara nedprioriterat pga teknikstrulet, skandalen runt en nyckelperson osv eller så kan det t ex finnas utkast som de försöker förbättra. Men visst kan det också betyda att de verkligen har svårt att övertyga filmindustrin om sin affärsidé, ersättningsnivå osv.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:54.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson