![]() |
Kan vara ddos, jag hade enorma problem innan jag skaffade riktiga brandväggar som har riktigt bra anti ddos config.
|
Citat:
|
Hehe, jag väntade lite på dig patrikweb ;)
Det stämmer vad du säger, riktigt kraftiga ddos grejar inte ens en brandvägg, men innan jag skaffade riktiga brandväggar, fanns en ingate brandvägg som gick ner direkt om det var lite tryck på accesserna per sekund. Den hade absolut noll inställningar för antal nya states per sekund per ip samt totalt antal states per ip. Min nya lösning bannar alla IP som slår i taket på 1 timme, och droppar paketen helt, på detta sättet har jag haft noll problem, innan hade jag typ problem varannan månad. |
Citat:
|
Jodå, någon hade jour. Kommit en uppdatering nu på driftbloggen.
Citat:
|
Bra att det sker på fredag natt, det är då det händer minst på nätet ändå.
|
Citat:
Har du någon källa till att det "händer minst på nätet" på fredag natt? De "nätgraferna" jag kollat på visar ingen tydlig nedsving i nättrafiken på fredagar, så det vore intressant att veta hur du resonerar. Edit: Ber om ursäkt om jag verkar otrevlig i inlägget, jag är bara något förvånad och skulle gärna veta varför Davve uttryckte sig som han gjorde. |
Om du bara har en svensk sida så kanske det inte gör så mycket, men om man även har utlänska besökare så finns det ju inget som heter natt.
|
Nä, på alla mina sajter är det svensk trafik, på fredag kvällar är det dött samma med lördagar. Toppen är onsdag.
Svenskar som surfar på fredag kväll är nog antingen kåtbockar som inte fått till det ute på krogen eller puckon som vi som skriver i forum istället för att umgås med våra vänner å familj :) |
Blev utkastad från loopia för några dagar sen.
Bra att det inte påverkar mig iaf.. "För många besökare" har webbhotellskontot enligt dom. Som tur var fick jag pengarna tillbaka för alla 12 månader jag betalt. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:27. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson