WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Blondinbella utsatt för övergrepp (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=30665)

teddyjohan 2008-07-24 16:48

Det finns oändligt många aspekter och dimensioner i den här diskussionen precis som i så många andra; men hela samtalsämnet är i sig tyvärr väldigt infekterat. Det är beklagligt, eftersom möjligheten att diskutera vårt samhälle är det bästa sättet för oss att förstå och utveckla det. Samtidigt är det fortfarande ingen som vet vad som har hänt eller OM något faktiskt har hänt, vilket jag tycker är viktigt att komma ihåg.

Jag vill inte mena att den här tråden är "rutten"; däremot tycker jag helt klart att det är synd att man inte kan uttala sig kritiskt åt endera hållet i inflammerade ämnen som detta utan att man ska bli stämplad som t.ex. misogyn våldtäktsförespråkare.

Westman 2008-07-24 20:17

Citat:

Originally posted by teddyjohan@Jul 24 2008, 16:48
Det finns oändligt många aspekter och dimensioner i den här diskussionen precis som i så många andra; men hela samtalsämnet är i sig tyvärr väldigt infekterat. Det är beklagligt, eftersom möjligheten att diskutera vårt samhälle är det bästa sättet för oss att förstå och utveckla det. Samtidigt är det fortfarande ingen som vet vad som har hänt eller OM något faktiskt har hänt, vilket jag tycker är viktigt att komma ihåg.

Jag vill inte mena att den här tråden är "rutten"; däremot tycker jag helt klart att det är synd att man inte kan uttala sig kritiskt åt endera hållet i inflammerade ämnen som detta utan att man ska bli stämplad som t.ex. misogyn våldtäktsförespråkare.

Instämmer till fullo men egentligen ska man väl inte bli förvånad för moralpanik och dubbelmoral är tydligen det politiskt korrekta.

Av någon väldigt konstig anledning ar det alltid någon annans fel, särskilt om det gäller barn. De gör tydligen aldrig fel och ska aldrig behöva ta eget ansvar för något. Dessutom kan det aldrig vara så att alla har del i skulden, nej "offret" är alltid ren som snö. <_<

Jo tjena...

ztream 2008-07-24 20:39

Japp världen är full av hycklare och moralpredikanter som inte tycker det finns någon förmildrande omständighet för VÅLDtäkt och VÅLD mot kvinnor.

Det är trist att inte alla är så insiktsfulla som lågvattenmärkena på WN. Har en brud djup urringning ska man få tafsa. Det är ju självklart!

Om hon sedan pratar med en så är det som upplagt för att få ligga. Säger hon nej så menar hon ja såklart. Hon är ju på SEMESTER I UTOMLANDET OCH DÄR GÖR MAN SÅ!!!!

Haha, ni är för roliga (sorgliga) :D

EWM 2008-07-24 20:52

Jag är ett stort fan av Blondinbella och personerna bakom "hennes" affärsidé. Synd bara att tösen inte har ett så tilltalande ansikte. Jag tycker mig se groteskt överdimensionerade drag.
Kanonidé att lyfta fram "övergreppet" i media. Självklart blir en 17-årig småpackad blondin "antastad" på ett uteställe i Italien. Kan man sedan vända det till något positivt och få uppmärksamhet och i förlängningen pengar för det är det ju strålande.

Avundssjukan mot Blondinbella är talande och väldigt roande att läsa. Många personer här sitter med en massa massproducerade och sunkiga affiliatesidor och irriterar sig på Blondinbellas framgångar .. Det är faktiskt väldigt roligt.

Spindel 2008-07-24 20:57

Citat:

Originally posted by ztream@Jul 24 2008, 19:39
Japp världen är full av hycklare och moralpredikanter som inte tycker det finns någon förmildrande omständighet för VÅLDtäkt och VÅLD mot kvinnor.
Det är trist att inte alla är så insiktsfulla som lågvattenmärkena på WN. Har en brud djup urringning ska man få tafsa. Det är ju självklart
Om hon sedan pratar med en så är det som upplagt för att få ligga. Säger hon nej så menar hon ja såklart. Hon är ju på SEMESTER I UTOMLANDET OCH DÄR GÖR MAN SÅ
Haha, ni är för roliga (sorgliga)

Nu hittar du på.

Däremot känns det lite lustigt att när en full fjortistjej springer runt halvnaken bland fulla grabbar så är det alltid grabbarnas fel för att de är djur!

Skulle däremot en grabb gå runt i ett invandrarområde och bli nerslagen och rånad är det grabbens fel - "Var gjorde du där egentligen!? Gå inte runt och flasha med mobilen!"

Såklart man borde kunna gå fritt utan att riskera att bli nerslagen/antastad. Men vi lever inte i en perfekt värld.

ztream 2008-07-24 21:09

Nej, det är ingen vettig som skulle säga det till en kille som blev nedslagen. Däremot skulle de flesta nog visa empati och förståelse för att de är mänskliga och empati är en mänsklig kvalitet som innebär att man kan sätta sig in i andras situation och föreställa sig hur de känner.

Och nej, vår värld är inte perfekt. Men vad har det med att rättfärdiga våld att göra?

Tyvärr mynnar mycket i de otrevliga och pubertala kommentarerna i att folk är avundsjuka på Bellas framgång. Nu har de sin chans att sparka på någon som ligger.

Westman 2008-07-24 21:22

Citat:

Originally posted by ztream@Jul 24 2008, 20:39

Det är trist att inte alla är så insiktsfulla som lågvattenmärkena på WN. Har en brud djup urringning ska man få tafsa. Det är ju självklart!

Om hon sedan pratar med en så är det som upplagt för att få ligga. Säger hon nej så menar hon ja såklart. Hon är ju på SEMESTER I UTOMLANDET OCH DÄR GÖR MAN SÅ!!!!

Haha, ni är för roliga (sorgliga) :D

Så att man utsätter sig för onödiga och välkända risker spelar ingen roll? Ja tyck det då men tyck det även när ett rattfylllo tappar kontrollen över bilen och dammar in i en skolklass, alkoholen har ju absolut inget med saken att göra så det måste vara en ren olyckshändelse (vilket kan vara sant men är högst osannolikt). Utsätter man sig för onödiga risker och inte vill ta vara på goda råd så får man banne mig ta skeden i vacker hand.

Snart blir det väl lag på att man måste ha varningskyltar på allt, till och med WN "Varning! Du kan bli ledsen i ögat av det som skrivs här." :angry:

Westman 2008-07-24 21:28

Jag kan väl tillägga att om någon hade spöat skiten ur den/de som tafsat på BB (eller värre) så hade jag knappast tyckt synd om dem heller, troligtvis tvärt om. Min poäng är att BB har del i skulden om än en liten sådan. Dock tillräckligt stor för att jag inte ska tycka synd om henne.

ztream 2008-07-24 21:39

Bra liknelse. Hade säkert gett dig ett solitt MVG om du använt den i retorikkursen i sjätteklass.

Citat:

Originally posted by Westman@Jul 24 2008, 21:22
Så att man utsätter sig för onödiga och välkända risker spelar ingen roll? Ja tyck det då men tyck det även när ett rattfylllo tappar kontrollen över bilen och dammar in i en skolklass, alkoholen har ju absolut inget med saken att göra så det måste vara en ren olyckshändelse (vilket kan vara sant men är högst osannolikt). Utsätter man sig för onödiga risker och inte vill ta vara på goda råd så får man banne mig ta skeden i vacker hand.
Snart blir det väl lag på att man måste ha varningskyltar på allt, till och med WN Varning Du kan bli ledsen i ögat av det som skrivs här.

ztream 2008-07-24 21:40

Aha, du var på plats när händelsen inträffade. Ja, men då drar jag tillbaka allt jag sagt. Sorry.

Citat:

Originally posted by Westman@Jul 24 2008, 21:28
Jag kan väl tillägga att om någon hade spöat skiten ur den/de som tafsat på BB (eller värre) så hade jag knappast tyckt synd om dem heller, troligtvis tvärt om. Min poäng är att BB har del i skulden om än en liten sådan. Dock tillräckligt stor för att jag inte ska tycka synd om henne.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:26.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson