WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Nyheter (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   The Pirate Bay Stängd (Del 2) (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=14391)

Jesper B 2006-06-01 21:03

Jag slutade vara arg när jag såg det här på svt och övergick till likgiltig.
Jag tror inte jag orkar rösta i valet ens, vi kommer aldrig ha någon riktig rättsäkerhet eller ens gällande grundlag om det är så här det går till.

hundserver 2006-06-01 21:05

Citat:

Originally posted by Johan H@Jun 1 2006, 21:01
Alldeles nyss så snacka jag klart med en polisman.
Jag har polisanmält Ulf Göranzon för STÖLD & TJÄNSTEFEL.
Ni som är drabbade, tycker jag ska göra exakt samma sak, ni har INGET att förlora.
INGET, jag vet dock inte vad som kommer hända framöver med anmälan, förmodligen så skrotar dom den. Men som sagt, ni har inget att förlora.

Polisgubben jag snacka med skratta iaf och sa att han förstog.
Ulf Göranzon duger inte ens till att öppna en konservburk, förstår inte hur han kan vara chef över länskriminalpolisen i STO.

Som sagt så blev dom mer eller mindre "tvingade" som jag förstod det hela,
Med regeringen och vita huset som trycker på så har dom inte mkt att sätta emot..

Men detta kommer nog få grymma konsekvenser tror jag, Om APB överlever detta så ska jag nog satsa på
att starta en egen liknande verksamhet och röja runt hos folk jag inte gillar, :lol:

patrikweb 2006-06-01 21:06

Citat:

Originally posted by Xamda@Jun 1 2006, 20:53
Fattar inte varför man skall rösta på ett parti som "Piratpartiet"... Vakna upp - upp ur ankdammen, fok skrattar läppen av sig åt att det finns några som allvarligt tror sig kunna driva ett parti med främjande av brottslighet som främsta mål i världen...
Suck... Gillar man inte regeringens politik, välj ett RIKTIGT parti i stället.

Så länge regeringen och åklagare kan göra som dom vill och klara sig undan måste ta ta till med hårda tag. Så länge dom inte själva får höga straff så kommer det fortsätta med korrupta åklagare och regering.

Är inte ovanligt att åklagaren vill dömma folk till höga straff men när dom själva gör som dom vill utan straff så fungerar det inte.

Thomas 2006-06-01 21:09

Citat:

Originally posted by fabian@Jun 1 2006, 20:35
www.svt.se
Är detta sanningen bör nog Bodström se sig om efter ett nytt jobb. Att TPB granskas är ju helt okey för att få reda på vad som gäller, men min personliga åsikt är att man inte skulle tagit PB ur produktion för än man bestämt vad som är rätt eller fel.

Man får ju vara rätt kass om man inte kan sätta sig in i hur en torrenttracker funkar. Det borde alla inblandade parter fixa på några timmar genom att konsultera en pedagog. Det blåser över dom kan ju gå in på Lunarstorm istället är nog jargongen i fikarummet på rosenbad

Skall erkänna när jag myser när jag tänker på hur konsekvenserna kommer bli för de som agerat i okunskap. För det är vad jag tror det är, i stil med "vi får la några sura 14-åringar på nacken".

Jag vägrade in i det sista tro att mydighterna varit så dumma att dom rensat hallen helt. Jag trodde på att dom fått med sig en extra coreswitch av misstag eller nåt i den stilen.

Jag hoppas verkligen inte detta bara blåser förbi utan att alla parter som tagit sig vatten över huvudet får ett mindre avancerat jobb i framtiden.

De som drabbats av beslagtagna servers borde organisera sig och ta reda på vilka som är vilka och hur man kan hjälpa varandra. Jag hade startat en tråd här på WN eller på ett annat passande forum. Där endast drabbade ombads posta. Vi på WN kan se till att den exponeras om den tar fart och fyller en funktion.

Johan H 2006-06-01 21:09

Citat:

Ursprungligen postat av hundserver
Citat:

Ursprungligen postat av Johan H
Alldeles nyss så snacka jag klart med en polisman.
Jag har polisanmält Ulf Göranzon för STÖLD & TJÄNSTEFEL.
Ni som är drabbade, tycker jag ska göra exakt samma sak, ni har INGET att förlora.
INGET, jag vet dock inte vad som kommer hända framöver med anmälan, förmodligen så skrotar dom den. Men som sagt, ni har inget att förlora.

Polisgubben jag snacka med skratta iaf och sa att han förstog.
Ulf Göranzon duger inte ens till att öppna en konservburk, förstår inte hur han kan vara chef över länskriminalpolisen i STO.

Som sagt så blev dom mer eller mindre "tvingade" som jag förstod det hela,
Med regeringen och vita huset som trycker på så har dom inte mkt att sätta emot..

Men detta kommer nog få grymma konsekvenser tror jag, Om APB överlever detta så ska jag nog satsa på
att starta en egen liknande verksamhet och röja runt hos folk jag inte gillar, :lol:

Ingen tvinga dem att beslagta servrarna som inte är inblandade i TPB.
Det är bara deras okunskap som gjorde det!

Xamda 2006-06-01 21:15

Vänta nu, Johan H, är du seriös?

Då kanske jag skall passa på att anmäla dig för brottet "falsk angivelse", vilket det är när man anger någon som är uppenbart oskyldig.

Göranzon har inte stulit någonting och tjänstefel i just hans fall är MYCKET tveksamt.

Jag förstår att du är upprörd, men dra inte löjets skimmer över dina ansträngningar, då kommer du att få vänta ännu längre på din burk skulle jag tro...

Johan H 2006-06-01 21:18

Citat:

Originally posted by Xamda@Jun 1 2006, 21:15
Vänta nu, Johan H, är du seriös?

Då kanske jag skall passa på att anmäla dig för brottet "falsk angivelse", vilket det är när man anger någon som är uppenbart oskyldig.

Göranzon har inte stulit någonting och tjänstefel i just hans fall är MYCKET tveksamt.

Jag förstår att du är upprörd, men dra inte löjets skimmer över dina ansträngningar, då kommer du att få vänta ännu längre på din burk skulle jag tro...

*Gäsp*

Tyck vad du vill så tycker jag vad jag vill?
Jag har skrivit det säkert 20 gånger, finns inga underlag, misstankar eller bevis
för att min server sysslar med någon olaglig verksamhet. Ändå så togs den.
Det kallar jag för stöld.

Om det nu fanns sådana skäl, så skulle jag blivit informerad m.m.
Han har gjort tjänstefel, garanterat sen ville jag lägga till stöld.
För det faller in under definitionen STÖLD.

patrikweb 2006-06-01 21:18

Tycker att man som polis har skyldighet att kolla om att beslutet kan ses som riktigt och helt lagligt.

Tycker att även alla polisen som var med ska dömas för grov stöld, dom ska ha eget ansvar med.

Och som Bodström och åklagare bör man låsas in resten av deras liv för skydda Sveriges folk och för att skydda Sveriges rykte som demokratiskt. Så länge dom går fria så kan man inte kalla att Sverige är ett demokratiskt land.

Isåfall kan man lika väl släppa alla fångar med.

Brickshop 2006-06-01 21:19

Jag laddar ner en jävla massa själv, men älskar ändå när något sånt här händer! :lol:

tomas70 2006-06-01 21:20

Vad det beträffar anmälan om Tjänstefel så går det helt i linje med lagtexten.
I detta fallet finns alla kriterier uppfyllda.

BRB 20:1
Den som uppsåtligen eller av oaktsamhet vid myndighetsutövning genom handling eller underlåtenhet åsidosätter vad som ger för uppgiften skall dömas för tjänstefel till böter eller fängelse i högst 2 år.

om gärningen med hänsyn till gärningsmannens befogenheter eller uppgiftens samband med myndighetsutövningen i övrigt eller till andra omständigheter är att anse som ringa, skall inte dömas till ansvar. Om brottet som avses i första stycket har begåtts uppsåtligen och är att anse som grovt skall dömas till grovt tjänstefel.

Skulle vilja se när dem kallar in snubben på förhör och delger han misstanke om tjänstefel och eftersom det är fängelse i straffskalan och minst 2 år så ger det polis rätt att ta DNA på idioten dessutom.
Låt han smaka på sin egna medicin.

Låt polismyndigheterna smaka på svensk lag själva genom att ge dem pappersarbete som dem aldrig skådat genom att alla drabbade anmäler snubben för tjänstefel till att börja med.

Detta kommer utan ens en sec fundering bli en mycket stor affär kanske som en medarbetare sa en helt ny IB-affär.
Låt oss medverka till att hänga dem tjänstemän som förtjänar att hängas för sin brist på okunskap och att inte innan undersöka vad som är vad i hallarna.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:36.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson